Billig mobilt internet.
Fra : Fischer

Dato : 03-07-02 07:31

Når jeg er på tur checker jeg min mail via bærbar PC og mobiltelefon. Da jeg
har Internet hos TDC (Opasia standard) er der et billigt alternativ til mit
sædvanlige mobilabonnement hos Telmore.
Det billige alternativ er noget så usædvanligt som TDC Mobiltid.

Til dataopkald hos TDC (21210000) og TDC Wap (40390909) er der nemlig en
fast lav minutpris døgnet rundt på 1,50 kr. ved Mobiltid.
Og lige nu (indtil 3. august) har TDC et tilbud med 50,- kr. ekstra taletid
i en startpakke til 100,- kr.
Den reelle minutpris på datatrafik er derfor nede på 1,- kr.

Oven i dette får man 50,- ekstra på kontoen hvis man registrerer sig på sin
mobiltid (dette tager dog nogen tid). Men så kommer prisen helt ned på 0,75
kr. pr. minut for datatrafik.
Noget bedre end de 1,20 kr. hos Telmore.

Men det gælder altså kun hvis man har et internet abonnement hos TDC hvor
man kan bruge det mobile opkaldsnummer (21210000).

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-07-02 10:41

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det gælder altså kun hvis man har et internet abonnement hos TDC hvor
> man kan bruge det mobile opkaldsnummer (21210000).

Det går vel så ikke med TDI-Basis hvor man kalder op til 16101? Eller kan man
alligevel godt kalde op via 21210000 med TDI-Basis? Det kunne TDC vel
egentligt godt tillade når de (under normale omstændigheder) får kr. 1,50 pr. minut.

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at have et ekstra Mobiltid-Simkort siddende
permanent i Nokia Card Phone, hvis prisen ikke er højere, da det er ret irriterende
at skulle tage Telmore SIM-kortet ud af telefonen og retur, hvergang jeg skal hente
mails på den bærbare. Med et ekstra SIM-kort fra Telmore, vil jeg næppe kunne
opfylde Telmores krav om et minimumsforbrug på 75 kr. inden for en tremåneders
periode.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 03-07-02 12:55

> Det går vel så ikke med TDI-Basis hvor man kalder op til 16101?
> Eller kan man alligevel godt kalde op via 21210000 med TDI-Basis?

Det tror jeg ikke. Jeg tror kun du kan med Opasia standard, Opasia Plus og
Nettid.

> Det kunne TDC vel egentligt godt tillade når de (under normale
> omstændigheder) får kr. 1,50 pr. minut.

Tjooo, men hvis du har adgang kunne du jo også ringe op via et hvilket som
helst andet mobilselskab.

> Jeg kunne egentligt godt tænke mig at have et ekstra Mobiltid-Simkort
> siddende permanent i Nokia Card Phone, hvis prisen ikke er højere, da
> det er ret irriterende at skulle tage Telmore SIM-kortet ud af telefonen

Det er netop der jeg også finder det smart!

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-07-02 18:54

> [...]
> Nettid.

> Tjooo, men hvis du har adgang kunne du jo også ringe op via et hvilket som

Jo, men så ville TDC jo få interconnect-afgift fra det andet mobilselskab, og den er
vistnok ca. 1,20 kr. pr. minut og det halve i billigtiden. Der er derfor at det ofte er
dyrt at ringe mellem forskellige mobilselskaber.

Claus