OSX - Kopiere mappe struktur uden underlæg~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-07-02 07:42

Hej

Er der nogle der ved om man kan lave en kopi af en mappe struktur under OSX
uden at tage de underlæggende filer og mapper med?

Stef

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-07-02 21:13

In article <afu6bg$1oed$1@news.cybercity.dk>,
"Stefan Jacobsen" <sj@vh-marketing.dk> wrote:

> Hej
>
> Er der nogle der ved om man kan lave en kopi af en mappe struktur under OSX
> uden at tage de underlæggende filer og mapper med?

Du vil lave en kopi af mappestrukturen uden at tage de underliggene
mapper med? Den må jeg lige have en gang til!

Hvad er det du vil have?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-07-02 12:47

Ja jeg kan godt høre det blev noget rod.
Jeg har en mappe hvor der er 130 undermapper, de 130 mapper vil jeg gerne
kopiere, uden indhold til en anden mappe. Således at jeg har en frisk kopi,
således jeg ikke skal skrive alle navnene ind igen, eller til at slette
filer.

Stef

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-07-02 17:27

In article <ag1civ$1tfs$1@news.cybercity.dk>,
> [...]

> således jeg ikke skal skrive alle navnene ind igen, eller til at slette

Hmm... jeg kan ikke komme på nogen nem løsning. Enten må det biive noget
AppleScript eller også må en Unix-guru finde på et script til
terminalen, som kan klare opgaven.

Det kunne være, at du skulle spørge i dk.edb.system.unix.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 04-07-02 19:35

On Thursday 04 July 2002 18:26, René Frej Nielsen wrote in message
<rfn-6599D6.18265004072002@news.tele.dk>:
> Hmm... jeg kan ikke komme på nogen nem løsning. Enten må det biive
> noget AppleScript eller også må en Unix-guru finde på et script til
> terminalen, som kan klare opgaven.

Guru er vist en overdrivelse, men vi forsøger:

$ pwd
/path/to/source_dir
$ for i in *; do mkdir /path/to/target_dir/$i; done
$ ls -R /path/to/target_dir
[Ser output rigtigt ud?]

Dette virker i Bash 2.05 - hvis OSX bruger en anden shell aner jeg
ikke om det kommer til at fungere.

Ovenstående er hverken elegant eller fejlfrit: Har du eksempelvis en
fil (ikke dir) "source_dir/some_file" kommer du til at få et dir
"target_dir/some_file".

/J-

--
The address in the From: header is valid, but rarely checked.
To mail me, use this (and have a good reason!):

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-07-02 19:52

J. A. Langdorf-Jørgensen <albani@sk.k64.dk> writes:

> [...]
> $ ls -R /path/to/target_dir
> [Ser output rigtigt ud?]
>
> Dette virker i Bash 2.05 - hvis OSX bruger en anden shell aner jeg

Mac OS X inkluderer tcsh, så dit eksempel skal se således ud:

pwd
foreach i (*)
mkdir /path/to/target_dir/$i
end
ls -R /path/to/target/dir

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
+++ATH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-07-02 20:04

In article <m3n0t7qqbe.fsf@ted.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Mac OS X inkluderer tcsh, så dit eksempel skal se således ud:
>
> pwd
> foreach i (*)
> mkdir /path/to/target_dir/$i
> end
> ls -R /path/to/target/dir

Jeg vidste, at man kunne skrue et eller andet sammen i terminalen!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 04-07-02 20:05

On Thursday 04 July 2002 20:51, Thomas Bjorn Andersen wrote in message
<m3n0t7qqbe.fsf@ted.gen-v.net>:
> Mac OS X inkluderer tcsh, så dit eksempel skal se således ud:
[HUG!]
> foreach i (*)

Den linie bliver så til "foreach i (`find ./* -type d -maxdepth 0`)"
efter et kig på min post fra 20:59? Eller er verden mere kompliceret
end det?

/J-

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 04-07-02 20:00

On Thursday 04 July 2002 20:35, J. A. Langdorf-Jørgensen wrote in
message <ag24f3$ig4mn$1@ID-140440.news.dfncis.de>:
> Ovenstående er hverken elegant eller fejlfrit: Har du eksempelvis en
> fil (ikke dir) "source_dir/some_file" kommer du til at få et dir
> "target_dir/some_file".

....og så'n noget sjusk ville jeg jo ikke gerne have forbundet med mit
ellers udmærkede navn. Derfor:

$ pwd
/path/to/source_dir
$ for i in `find ./* -type d -maxdepth 0`;
> do mkdir /path/to/target_dir; done

Så skulle det gerne fungere ordentligt - i hvert fald i Bash...

/J-

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-07-02 20:18

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> writes:

> Hmm... jeg kan ikke komme på nogen nem løsning. Enten må det biive noget
> AppleScript eller også må en Unix-guru finde på et script til
> terminalen, som kan klare opgaven.

Gaa i Terminal.app.
cd til hvor den struktur er, du oensker at genskabe
Koer

find . -type d | xargs echo mkdir > /tmp/genskab.sh

cd til det sted hvor du oensker den genskabt
Koer
sh /tmp/genskab.sh

ignorer besked om '.'.

NB: Rettigheder og ejere bevares ikke.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 04-07-02 21:10

On Thursday 04 July 2002 21:18, Thorbjoern Ravn Andersen wrote in
message <kk7kkbxpxf.fsf@mimer.null.dk>:
> find . -type d | xargs echo mkdir > /tmp/genskab.sh

Men så genskaber du jo hele træet under `pwd` når du kører
"genskab.sh". Hvis jeg forstod Stefan ret, vil han kun have det
første niveau af directories duplikeret.

Derfor "find * -type d -maxdepth 0"

/J-

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-07-02 21:48

J. A. Langdorf-Jørgensen <albani@sk.k64.dk> writes:

> Derfor "find * -type d -maxdepth 0"

Det havde jeg misset.

Ovenstående vil i øvrigt ikke virke. Man skal bruge ".", men så skal
maxdepth vel være 1.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 04-07-02 22:13

On Thursday 04 July 2002 22:48, Thorbjoern Ravn Andersen wrote in
message <kk3cuzw776.fsf@mimer.null.dk>:
> Ovenstående vil i øvrigt ikke virke.

Joh, det virker skam fint:

Script started on Thu Jul 4 23:04:25 2002
jalj@ip34/tmp$ pwd
/home/users/jalj/tmp
jalj@ip34/tmp$ ls -la source
total 6
drwx------ 12 jalj jalj 229 Jul 4 20:30 .
drwx------ 9 jalj jalj 283 Jul 4 23:04 ..
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 0
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 1
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 2
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 3
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 4
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 5
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 6
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 7
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 8
drwx------ 5 jalj jalj 86 Jul 4 20:15 9
-rw------- 1 jalj jalj 0 Jul 4 20:30 knallert
jalj@ip34/tmp$ ls -la target
total 1
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:03 .
drwx------ 9 jalj jalj 283 Jul 4 23:04 ..
jalj@ip34/tmp$ cd source/
jalj@ip34/tmp/source$ find * -type d -maxdepth 0|xargs echo mkdir >
/tmp/genskab.sh
jalj@ip34/tmp/source$ cat /tmp/genskab.sh
mkdir 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
jalj@ip34/tmp/source$ cd ../target/
jalj@ip34/tmp/target$ sh /tmp/genskab.sh
jalj@ip34/tmp/target$ ls -la
total 6
drwx------ 12 jalj jalj 205 Jul 4 23:05 .
drwx------ 9 jalj jalj 283 Jul 4 23:04 ..
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 0
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 1
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 2
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 3
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 4
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 5
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 6
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 7
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 8
drwx------ 2 jalj jalj 35 Jul 4 23:05 9
jalj@ip34/tmp/target$ exit

Script done on Thu Jul 4 23:05:58 2002

> Man skal bruge ".", men så skal maxdepth vel være 1.

Men så bliver "." også medtaget, og vi ønsker jo kun subdirs til ".",
ergo "*".

$ man find
FIND(1L) FIND(1L)

NAME
find - search for files in a directory hierarchy

SYNOPSIS
find [path...] [expression]

[blah blah blah]

"*" er vel mere eller mindre en gyldig path?

/J-

Fra : Karl Antz

Dato : 04-07-02 22:21

Undskyld jeg topciterer - men:

MOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 04-07-02 22:34

On Thursday 04 July 2002 23:21, Karl Antz wrote in message
<1fetktb.1mx1wzh122g1g2N%karlantz@isa.dknet.dk>:
> MOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Jamen Karl da, har du ondt?
;)

/J-

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-07-02 08:11

J. A. Langdorf-Jørgensen <albani@sk.k64.dk> writes:

> Joh, det virker skam fint:

Søreme så, så lærte jeg også noget i dag.

> "*" er vel mere eller mindre en gyldig path?

Nej, "*" bliver ekspanderet til alle filnavne der overholder det (dvs
alle sammen, herudover er mappenavne også filnavne), så det bliver
lavet om til en _lang_ kommando.

Jeg har altid bare troet at der skulle stå netop ét navn mellem find
og argumenterne. Klogere bliver man :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn