Puls
Fra : izeqb

Dato : 02-07-02 23:14

Er der et sted på nettet hvor jeg kan se hvad gennemsnitspuls er for
forskellige aldersgrupper/vægt osv.?

// Hjalte

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 03-07-02 13:43

> Er der et sted på nettet hvor jeg kan se hvad gennemsnitspuls er for
> forskellige aldersgrupper/vægt osv.?

tvivler, men for normale personer er den ca. 65-75 s/min.
efter 10 min. hvile.
og hos sportsfolk tit mellem 50-60 s/min.
mvh
bo thomsen

Fra : Jesper Therkildsen

Dato : 03-07-02 15:09

"izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et sted på nettet hvor jeg kan se hvad gennemsnitspuls er for
> forskellige aldersgrupper/vægt osv.?

Gennemsnitspuls i hvile eller under arbejde? Pulsværdier er meget
individuelle og to personer med samme formniveau, alder og størrelse kan
have vidt forskellige værdier. En normalperson er beskrevet med en hvilepuls
på 60 og 70 for hhv. mand og kvinde.

--
Jesper
http://www.cykling.info

Fra : izeqb

Dato : 04-07-02 00:07

On Wed, 3 Jul 2002 16:08:51 +0200, "Jesper Therkildsen"
<admin@cykling.info> wrote:

> [...]
>have vidt forskellige værdier. En normalperson er beskrevet med en hvilepuls

Hmm.... min hvilepuls (tager den om morgenen) ligger på 60. Jeg er 21
år gammel.

Jeg ved ikke om det er godt eller....? Men jeg kan sg' ikke løbe, jeg
bliver meget hurtigt forpustet og hiver efter vejret som en gammel
bulldog.

Det forstår jeg ikke helt.

// Hjalte

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 04-07-02 13:24

> Jeg ved ikke om det er godt eller....? Men jeg kan sg' ikke løbe, jeg
> bliver meget hurtigt forpustet og hiver efter vejret som en gammel
> bulldog.
>
> Det forstår jeg ikke helt.

så løb noget langsommere - små lunte.
mvh