Fraflytning af lejlighed
Fra : Rasmus

Dato : 02-07-02 19:02

Hej NG

Jeg bor i en lejlighed hvor der i lejekontrakten står, at lejligheden skal
afleveres i nymalet stand. Der er nøjagtige beskrivelser af hvad, hvordan og
med hvilken maling etc. der skal istandsættes. Vi fraflytter lejligheden og
den nye lejer har indvilget i selv at sørge for istandsættelse mod at vi
betaler noget til materialer m.m. Spørgsmålet er så hvordan vi sikrer os mod
indsigelser fra udlejer, når han syner den. Er det nok, at vi får den nye
lejeres underskrift på, at hun overtager lejligheden som den er og er
ansvarlig for eventuelle udbedringer ifm vores flytning eller hvad skal vi
gøre?

Et andet spørgsmål er mht. varmeregnskabet:
Kan udlejer tillade sig at tilbageholde depositum indtil varmeregnskabet er
opgjort, når der ikke er taget dette forbehold i lejekontrakten? Hvordan
sikrer vi os i øvrigt mod at betale for den nye lejers forbrug, kan man få
aflæst målerne ved udflytning selvom det er midt i varmeåret?
Håber på svar.

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : vagn torup

Dato : 02-07-02 21:36

Hej Rasmus
Vedr. det første spørgsmål skal du kontakte udlejeren og fortælle ham,
hvordan I har tænkt jer at gøre det mht. maling osv. Det plejer ikke at være
noget problem, men hvis der er noget, så får du det oplyst og dermed
afklaret.
Det er normalt at der bliver tilbageholdt lidt penge som sikkerhed i
tilfælde af, du skylder varme, men det er ikke hele depositumet. De tal jeg
normalt hører er 1000-2000 kr. lidt alt efter, hvor stor lejligheden er.
De gange jeg er flyttet er målertallene blevet læst af ved fraflytning og
det har ikke givet anledning til nogen problemer.
MVH Rikke