Indisk take-away
Fra : Jette H. Andersen

Dato : 02-07-02 17:03

Hej!

Jeg flytter snart til Danmark fra England. I min tid herovre i England er
jeg blevet godt og grundigt afhængig af indisk mad, så er der nogen, der
kender til indiske takeaways, restauranter, supermarkeder eller lignende i
Århus-området?

Venlig hilsen

Jette

Fra : Peter Fleinert

Dato : 02-07-02 17:45

Jeg kan ikke sige noget om pågældende steder da jeg aldrig har været der men
I Århus er der mindst to steder der påstår de har indisk mad.

Indian Curry House
Vester Allé 18 . 8000 Århus C.
Tel. 86 20 12 77 . Fax. 86 20 12 77

Restaurant Pearl India Fredensgade 46, st
8000 Århus C
Tel 86196264
Venlig hilsen Peter

Fra : Linda

Dato : 03-07-02 20:38

Hej
Jeg er en englænder her i Århus, og savner utrolig meget en rigtig god
indisk spisested. Jeg har været i Indian Curry House for et par år siden,
men synes ikke ret meget om deres mad (man kan IKKE køb god indisk mad på et
sted hvor de også serverer burgers!!). Resteraunt Pearl India er lidt bedre,
men de aner ikke hvordan en rigtig naan brød ser ud (de kan købes i Føtex
har jeg fundet ud af for nyligt - Bakersfield). I Pearl India er der tit
mange folk, så de må gøre noget rigtig, men jeg synes at deres hovedretter
alle sammen smager af det samme. I mange af de etniske butikker, kan man
købe nogle af de krydderier osv. at man bruger til at lave indisk mad, og
man kan også købe forskellige karry paste (f.eks. Sharwoods paste) i disse
butikker og i supermarkeder.
Jeg håber at vi snart får en ordentlig indisk restaurant i Århus (vi mangler
nogle indere her i byen!), eller er vi bare nød til tager til England mere
tit!
Mvh
Linda

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-07-02 21:45

On Wed, 3 Jul 2002 21:37:30 +0200, "Linda" <linda_jeffery@hotmail.com>
wrote:

>Hej
>Jeg er en englænder her i Århus, og savner utrolig meget en rigtig god
>indisk spisested.

<snip>

Det er et velkendt faktum, at det bedste indiske mad uden for Indien
findes i England, så det bliver nok svært at finde noget tilsvarende i
Danmark.

Herovre på den amerikanske vestkyst har vi enormt mange indiske
restauranter, men mange af dem er desværre en kedelig fornøjelse. Det
virker som om, de prøver at tilpasse maden til de amerikanske smagsløg
og det er synd!! Jer er sikker på, at noget lignende er tilfældet i
Danmark.

Jeg er meget stor tilhænger af Gujerati indisk mad (pga en tidligere
kæreste, hvis familie stammede derfra), og der findes en rigtig god
Gujerati restaurant her i SF. Gujerati er næsten udelukkende
vegetarmad og er ikke stærkt krydret, men det er utroligt velsmagende.
Nej, jeg er ikke vegetar, men jeg måtte overgive mig, når min
tidligere svigermor tryllede i køkkenet!

Heldigvis findes der indiske restauranter her, som er autentiske. Min
kone og jeg kigger som regel rundt i lokalet, og hvis 2/3 af gæsterne
er indere, så er der som regel en rimelig chance for at maden er god!!

Held og lykke, men det bliver som sagt svært!!

Lars
San Francisco
http://www.ehlers.us/
http://pages.sbcglobal.net/sanfranehlers/mustang.htm

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 04-07-02 13:11

"Linda" <linda_jeffery@hotmail.com> skrev...

> Jeg har været i Indian Curry House for et par år siden,
> men synes ikke ret meget om deres mad (man kan IKKE køb god indisk mad
på et
> sted hvor de også serverer burgers!!).

Jeg synes, du skulle prøve at gå derned igen. Jeg har adskillige indiske
venner (og venner, der rejser meget i Indien), og alle sværger de til
Indian Curry House. Det er *ikke* som i hjemlandet - men dog billigere
end en flybillet til Indien eller England...

Christina

Fra : jesper

Dato : 04-07-02 19:35

"Linda" <linda_jeffery@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg håber at vi snart får en ordentlig indisk restaurant i Århus (vi
mangler
> nogle indere her i byen!), eller er vi bare nød til tager til England mere
> tit!

Jeg er heller ikke så vild med de to restaurenter selvom jeg elles synes at
indisk mad er noget af det bedste man kan få. Der skulle også være en Hare
Krishna-restaurent et sted i byen - hvis man ikke har problemer med at
støtte dem og kan indstille sig på at undvære kød, er den måske værd at
prøve. Jeg husker et besøg på deres restaurent i Kbh. som en spændende
oplevelse.
Jeg kan i øvrigt anbefale bogen Smag på Indien som for øjeblikket er på
tilbud til 99 kr i Gyldendals Bogklub.

Mvh. Jesper

Fra : Jette H. Andersen

Dato : 05-07-02 12:46

Hej igen alle sammen

Øv, det var en nedslående melding, men jeg vil da nok af ren og skær
optimisme alligevel prøve den nævnte restaurant. Lever den ikke op til
forventningerne, vil jeg, som du foreslår Linda, rejse noget oftere til
England! Ryanair har jo dejligt billige billetter...

Venlig hilsen

Jette

Fra : Philster

Dato : 11-07-02 12:40