Seriensport race 4 video
Fra : origo@earthling.net

Dato : 02-07-02 10:28

Et par klipp fra weekendens løp på Nürburgring. DivX 5.02. Dessverre var
videokameraet for dårlig vibrasjonsbeskyttet, hvilket medfører en del
striper i bildet og manglende farver.

1: Start. Dårlig timing og for få omdreininger koster. Rasmus, det kan være
vi skal tale sammen om det med hurtig start
http://video.motorcycle-dk.com/seriensport_nuerburgring_20020630_race4_start
..avi
2,43Mbyte

2: Dårlig inngang til kurven og for grådig gasgiving straffes umiddelbart:
http://video.motorcycle-dk.com/seriensport_nuerburgring_20020630_race4_slide
..avi
1,13 Mbyte

3: Utbremsing av en konkurrent. Hastigheten er ca. 250km/t, og den kommende
chikane er plutselig meget smal...
http://video.motorcycle-dk.com/seriensport_nuerburgring_20020630_race4_outbr
aking.avi
3,95Mbyte

4: Jeg misser et referansepunkt, blir i tvil om hvor jeg er, og går av
gassen alt for tidlig. Det koster plasseringer:
http://video.motorcycle-dk.com/seriensport_nuerburgring_20020630_race4_outbr
aking.avi
0,85Mbyte

JS

Fra : origo@earthling.net

Dato : 02-07-02 12:53

<origo@earthling.net> wrote in message news:afrrna$nnh$1@sunsite.dk...
> 4: Jeg misser et referansepunkt, blir i tvil om hvor jeg er, og går av
> gassen alt for tidlig. Det koster plasseringer:

> [...]

Postet samme link to ganger, korrekt link er:
http://video.motorcycle-dk.com/seriensport_nuerburgring_20020630_race4_outbr
aked.avi

JS

Fra : Claus

Dato : 02-07-02 13:48

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:afrrna$nnh$1@sunsite.dk...
> Et par klipp fra weekendens løp på Nürburgring. DivX 5.02. Dessverre var
> videokameraet for dårlig vibrasjonsbeskyttet, hvilket medfører en del
> striper i bildet og manglende farver.

Hej

Så let slipper du ikke, her sidder vi som på nåle for at få en race-report
og hvad får vi så, rystede vidioklip.
Bare igang ved tasteturet,du!!!!!!!

Claus

Fra : origo@earthling.net

Dato : 02-07-02 14:36

"Claus" <Mito@adslhome.dk> wrote in message news:afs75e$7el$1@sunsite.dk...
> Så let slipper du ikke, her sidder vi som på nåle for at få en race-report
> og hvad får vi så, rystede vidioklip.
> Bare igang ved tasteturet,du!!!!!!!

Jeg postet en rapport i går aftes.

JS

Fra : Claus

Dato : 02-07-02 16:23

> Jeg postet en rapport i går aftes.
>

> JS

Den kan jeg desværre ikke se.

Claus

Fra : Mads Stetter

Dato : 02-07-02 16:45

Værsågod... )

Så var turen kommet til 4. løp i tyske Seriensport, som også denne weekend
ble avholdt på Nürburgrings GP bane. Claus og jeg ankom Nürburg ved 2 tiden
natten til fredag, og allerede kl. 8 fredag morgen skulle vi kjøre trening
frem til kl. 13. Noget trette kom vi oss til banen, og fikk kjørt våre 5
treningspass uten uhell av noen art. Claus gjorde det godt under treningen,
han reduserte sin personlige rekord markant, og endte opp med en bestetid på
1.41.99. Det var markant bedre enn jeg selv var istand til. En smule hemmet
etter mitt styrt tidligere på måneden slet jeg med å komme opp i tempo.
Subjektivt vurdert følte jeg at det gikk hamrende hurtig, og flere ganger
måtte jeg arbeide for å holde et fettende bakdekk under kontroll. Gode tider
ble det dog ikke til. Mot slutten av dagen syntes jeg det løsnet litt, men
min beste tid ble 1.42.7, over et sekund langsommere enn den 8. juni.

Etter at treningen var over kunne jeg konstatere at mitt bakdekk var modent
for utskfiting, det var simpelthen flået i stykker. Jeg kom i snakk med en
av de beste Inter-licens førerne om dette, og han kom over for å sjekke
avfjedringen. Innstillingene på gaffelen hadde han ingen bemerkninger til,
men bak mente han at jeg hadde for meget returdemping. Det lød umiddelbart
merkelig syntes jeg, idet det på ingen måte virket som om bakenden pakket
seg samen, men jeg bestemte meg for å prøve med hurtigere returdemping under
kvalifikasjonen søndag.

Søndagen kom, og for en gangs skyld startet vi om ettermiddagen, med
Dauerprüfung (kvalifikasjon) fra kl. 13 til 14.30, og selve løpet en time
senere. Været var riktig godt, og alt var lagt opp til en riktig god dag.
Under Dauerprüfungen skulle vi kjøre 44 runder på 90 minutter, inklusive
pistop, og jeg så frem til å komme ut på banen. I de følgende 90 minutter
slet jeg dog igjen hardt med å få farten opp, og jeg kjørte enda langsommere
enn under fredagens trening. De fleste rundene lå omkring 1.44-1.45. Jeg
hadde et par fights med andre førere fra min gruppe, men generelt gikk det
alt for langsomt. Assosiasjoner til en rustvogn på vei fra gravlunden var
ikke helt ved siden av...

Kl. 15.45 gikk starten i min gruppe. Det er tre sving på GP banen hvor jeg
ikke får det til å fungere riktig godt, og det ene er 180 graderen for enden
av pitlangsiden. Her er det selvsagt en fordel å være hurtig når 35 mann
kjemper om det samme spor, og som ved tidligere anledninger ble det til
lettere skubben i et forsøk på å komme først. Jeg hadde innerspor og dermed
en fordel, men klarte allikevel ikke
mere enn en 8. posisjon ved inngangen til Mercedes arenaen. Langsomt våknet
jeg litt opp fra min sløve sinnstilstand tidligere på dagen. Jeg passerte et
par stykker, men ble selv passert av et par andre. Ikke helt
tilfredsstillende, men "hovedgruppen" var ikke mere enn 10-15 meter foran
meg, og de trakk ihvertfall ikke fra, så helt sort så det ikke ut. Men blir
man for ivrig skal man straffes, og det lærte jeg på den harde måten ut av
en av de hurtigste kurver. Jeg hadde nok gått inn en smule for tidlig,
hvorfor jeg endte opp med mere nedlegg. Jeg gikk dog på gassen som normalt,
og det var mere enn bakdekket ville være med til. Bakenden skred langt opp
på curben, jeg klarte dog å holde gassen på sånn noenlunde og fikk maskinen
under kontroll igjen. Det gikk imidlertid noen sekunder innen jeg kom
tilbake i rytmen, og da var avstanden til gruppen foran blitt for stor til
at jeg helt klarte å henge på.

På min laptimer kunne jeg konstatere at tempoet var steget markant siden
treningene. Tidene varierte mellom høye 1.39 og lave 1.41. Jeg hadde dog
stadig problemer for enden av pitlangsiden. Gang på gang misset jeg mine
referensepunkter for 180 graderen. Midtveis i løpet ble jeg passert av en
annen fører på en på en Gixxer 1000. Det irriterte meg voldsomt, og jeg
husker jeg tenkte at nå får du f****me ta deg sammen. I Mercedesarenaen gav
jeg så meget rulle som jeg overhodet var i stand til, og jeg hentet langsomt
inn på ham igjen. Ved inngangen til bakstykket tenkte jeg, at hvis jeg
skulle vinne min posisjon tilbake måtte jeg forsøke med en utbremsing før
chikanen. Med bunngas fløy vi igjennom det lille venstreknekket
"Hatzebachbogen", og jeg ventet på at hans bremslys skulle komme på. Det tok
dog sin tid, han var tydeligvis fast bestemt på å beholde sin posisjon. Til
sist smekket han bremsene i, og jeg holdt gassen åpen i et par tiendedele
mere, og dermed var jeg forbi. Men så skulle det bremses, og med bakhjulet i
luften arbeidet jeg for fulle krefter med å få hastigheten ned til noe som
bare lignet akseptabel hastighet for chikanen. Det var et tidspunkt hvor jeg
trodde jeg hadde utbremset meg selv, og jeg forberedte meg på å en større
botanisering, men jeg fikk da maskinen møvet inn og igjennom. Nok ikke den
peneste linje man kan forestille seg, men jeg var først, og det var det
viktigste. Med stram rulle ble det så trukket igjennom opp til høyrekurven
som går inn på pitlangsiden, men som en førsterangs amatør bommet jeg atter
en gang for enden på vei inn i 180 graderen. Resultatet var at jeg igjen ble
overhalt, og vi var tilbake hvor det hele startet runden før. Det var dog en
fet fight, og selv om jeg ikke klarte å overhale ham før løpet var slutt var
det løpets høydepunkt.

Jeg endte på en 12. plass av 35, en plassering som rent poengmessig var en
11. plass med 5 poeng, idet en fører fra en annen serie deltok som "gjest".
Totalt ligger jeg nå som nr. 9 blant de godt 40 førerne som, deltar i min
klasse. Frem til 11. plassen skilte det ½ sekund i total rundetid, og 10.
plassen lå ytterligere et sekund foran. I det store og hele var min klasse
preget av markant hardere konkurranse enn tidligere i år, med riktig mange
førere kjørende under 1.40. Plasseringen var således OK, men jeg burde ha
vært et par posisjoner høyere opp på listen. Men vi ville ha konkurranse,
det var derfor vi valgte å kjøre i denne serien. Og konkurranse, det har vi
fått. Det er glimrende, og man får virkelig presset seg selv til å yte litt
mere :)

Neste løp er den 28/7, og jeg tror allerede jeg vet hvor jeg kan skjære et
par sekunder av på mine rundetider. Så får jeg håpe at jeg også kan
gjennomføre det i praksis, og at det samme ikke gjelder konkurrentene

JS

Fra : Claus

Dato : 02-07-02 17:05

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Værsågod... )

Tak

Claus

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-07-02 22:16

Claus <Mito@adslhome.dk> wrote...

> <origo@earthling.net> skrev...

> Den kan jeg desværre ikke se.

Mærkeligt... Det kan jeg heller ikke, men nu jeg tænker over det har
flowet godtnok været unaturligt lavt de sidste dage. Jeg tænkte det
enten var pga. FIM Rally, eller måske generel ferie. Må vist hellere
lige ruske lidt i news kassen.

--
Mikkel

Fra : Steen Schmidt

Dato : 02-07-02 23:31

> Mærkeligt... Det kan jeg heller ikke,

Heller ikke her (men nu fik vi den jo igen af Jørund - tak Jørund .

> men nu jeg tænker over det har
> flowet godtnok været unaturligt lavt de sidste dage. Jeg tænkte det
> enten var pga. FIM Rally, eller måske generel ferie. Må vist hellere
> lige ruske lidt i news kassen.

Der har også været et eller andet helt galt her de sidste par dage - måske
en uges tid. Hmm....?

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-07-02 01:29

> Heller ikke her (men nu fik vi den jo igen af Jørund - tak Jørund
.

Jeg kan kun se Mads Stetters gengivelse (tak til Mads

--
Mikkel
arbejde er enhver mands herre :-/

Fra : RasmusZX9R

Dato : 03-07-02 13:04

> 1: Start. Dårlig timing og for få omdreininger koster. Rasmus, det
kan være
> vi skal tale sammen om det med hurtig start

Vi kan da tage ud og øve os, bag Bellacenteret en dag...(-:
Nårh, nej, det må man jo ikke../-:
Så får jeg bare alle de lovlydige og retskafne på nakken...c",)
Mvh
Rasmus ZX9R-C (der næsten altid kører for hurtigt,der hvor man gerne
må.Knutstorp,Vandel Flyvestation o.s.v)

http://www.kandu.dk/

Fra : SLP/JM

Dato : 03-07-02 13:41

"RasmusZX9R" <RasmusZX9R.news@kandu.dk> skrev >

> Vi kan da tage ud og øve os, bag Bellacenteret en dag...(-:
> Nårh, nej, det må man jo ikke../-:
> Så får jeg bare alle de lovlydige og retskafne på nakken...c",)

Hvis det skal foregå på lovlig vis, kan man vel tage over til Malmø havn
og køre. Jeg mener, det er mandag og onsdag, en del af havnen bliver
omdannet til bane a la striben.

--
Susanne

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 03-07-02 18:26

> Hvis det skal foregå på lovlig vis, kan man vel tage over til Malmø havn
> og køre. Jeg mener, det er mandag og onsdag, en del af havnen bliver
> omdannet til bane a la striben.

Har de en hjemmeside?
Det har jeg ikke hørt om før,men det lyder da som et godt initiativ.
Gid de ville gøre det her i Kbh også.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : SLP/JM

Dato : 03-07-02 19:33

"Rasmus Hauch" <rasmushauch@get2net.dk> skrev i> Har de en hjemmeside?
> Det har jeg ikke hørt om før,men det lyder da som et godt initiativ.

Jeg ved faktisk ikke, om de har en hjemmeside, da jeg har hørt om det
fra en kammerat bosiddende i Sverige, men jeg kan da prøve at spørge
ham.

--
Susanne

Fra : origo@earthling.net

Dato : 03-07-02 14:03

"RasmusZX9R" <RasmusZX9R.news@kandu.dk> wrote in message
> Vi kan da tage ud og øve os, bag Bellacenteret en dag...(-:
LOL - med maskinen stående i Tyskland blir det litt vanskelig. Det er dog
mulig jeg tar den med herop i august. Med med tyske plater på skal jeg nok
over sundet før jeg kan kjøre på den

JS