HVORFOR skal vi vente på Minority Report?
Fra : Andrew

Dato : 02-07-02 00:42

Hej

Hvorfor er det at VI her i Europa ALTID skal vente 2 måneders tid på film?
Hvorfor kommer USA lige de måneder foran i køen? Hvorfor ikke den samme
premiære-dag over hele verden???

Jeg tænker på Minority Report der i DK har premiære den 8. aug!

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Herold³

Dato : 02-07-02 10:21

> [...]
> premiære-dag over hele verden???
>
> Jeg tænker på Minority Report der i DK har premiære den 8. aug!

Jeg kan forestille mig at der er adskillige grunde. En af dem kunne blandt
andet være at amerikanerne virker som en form for testpublikum, der giver et
indtryk af hvordan filmen skal markedsføres i Europa og andre lande. Mange
af de film, der går i biografen derovre, når jo aldrig hjem til de danske
biografer, ganske simpelt fordi de stank.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 02-07-02 11:14

Herold³ <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:afrrb2$2b51$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> af de film, der går i biografen derovre, når jo aldrig hjem til de danske
> biografer, ganske simpelt fordi de stank.

Det har jeg hørt Minority Report også gør. Flotte billeder, men fyldt med
overdrevet sentimentalitet og spækket med "product placements"

....Mon ikke den dukker op herhjemme alligevel :D

/Anders

Fra : Rasmus

Dato : 02-07-02 13:52

"Anders Nielsen" <bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det har jeg hørt Minority Report også gør. Flotte billeder, men fyldt med
> overdrevet sentimentalitet og spækket med "product placements"

Så har du hørt forkert. Filmen er fremragende!

(c:
Rasmus

Fra : Anders Nielsen

Dato : 02-07-02 14:34

Rasmus <rasmus@vildere.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0mhU8.11940$VQO1.5360@news01.bloor.is.net.cable.rogers.com.

> "Anders Nielsen" <bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så har du hørt forkert. Filmen er fremragende!

Hehe, ja det siger du jo =)

/Anders

Fra : Jens Thomsen

Dato : 03-07-02 21:42

"Rasmus" <rasmus@vildere.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du hørt forkert. Filmen er fremragende!

Ligefrem fremragende ville jeg ikke kalde den.

Den står pt. til ****/6 i min bog.

Flot fotografering (en smule for overbelyst til min smag), hæderligt
skuespil, fremragende scenografi og præmis, men en historie, der vakler og
trænger gevaldigt til en opstramning. I forhold til at det ligefrem er
filmens titel, så har den forbavsende lidt med 'mindretalsrapporterne' at
gøre, og sidste akt går igen i tomgang for Spielberg.

Jeg så den sammen med størstedelen af anmelderkorpset i Cinemaxx for en uge
siden, så jeg er temmeligt spændt på, hvad de siger til den.

MVH
Jens

Fra : Tenzel Kim

Dato : 03-07-02 23:34

Jens Thomsen wrote:

> Ligefrem fremragende ville jeg ikke kalde den.
>
> Den står pt. til ****/6 i min bog.

Det ville nok også være deromkring jeg ville placere den.

> [...]
> filmens titel, så har den forbavsende lidt med 'mindretalsrapporterne' at
> gøre, og sidste akt går igen i tomgang for Spielberg.

Helt enig. Historien var nu egentlig ganske udemærket men de sidste par
akter kunne godt trænge til en smule trimming. Der kommer et punkt hvor
der ikke kan være nogen tvivl om hvilken vej filmen vil udvikle sig og
derefter går den ligesom lidt i stå istedet for at komme til slutningen
og som resultat deraf virker slutningen en smule flad og ligegyldig.

Men alt ialt en ganske flot film.

Tenz.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 02-07-02 11:11

Andrew wrote:

> Hvorfor er det at VI her i Europa ALTID skal vente 2 måneders tid på film?

Hmm, jeg så den nu ellers for over en uge siden

> Hvorfor kommer USA lige de måneder foran i køen? Hvorfor ikke den samme
> premiære-dag over hele verden???

For det meste er det ganske simpelt fordi at de danske eller europæiske
selskaber bruger US box-office tallene til at vurdere hvor godt filmen
vil gå sådan at de kan budgettere ud fra det. Hvis filemene går rigtigt
godt kan det oftest betale sig at satse stort på dem, men hvis ikke de
går specielt godt kan man spare en masse penge ved at vente et par
måneder og købe restaurerede brugte kopier af filmen efter at den er
blevet tager af plakaten i USA.

> Jeg tænker på Minority Report der i DK har premiære den 8. aug!

Da der vist ikke kan være den store tvivl om hvorvidt Minority Report
kan sælge et par billetter er det nok ikke ovenstående der er årsagen i
dette tilfælde. Her kan grunden så være at man gerne ville have den op i
Imperial og at man ikke ville konkurrere med f.eks. Spider-Man.

Tenz.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 02-07-02 11:16

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D217C4F.9030803@hotmail.com...

> [...]
> dette tilfælde. Her kan grunden så være at man gerne ville have den op i
> Imperial og at man ikke ville konkurrere med f.eks. Spider-Man.

Det er vel bare et spørgsmål om, at hype filmen nok op, så skal flokdyrene
nok æde det rådt ;) (det er vel næppe noget nyt)

/Anders

Fra : izeqb

Dato : 04-07-02 00:07

On Tue, 2 Jul 2002 01:42:25 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Hvorfor kommer USA lige de måneder foran i køen? Hvorfor ikke den samme

Det er nu ikke altid, Lord of the rings og SWEII kom da samme dato
over hele verden

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-07-02 01:05

izeqb wrote:

> Det er nu ikke altid, Lord of the rings og SWEII kom da samme dato
> over hele verden

I Minority Reports tilfælde er det højst sandsynligt fordi man gerne
ville have den op i Imperial og Spider-Man og MIB2 nok blev anset som
større og derfor fik førsteret. Derfor skubber man lige MR en smule så
man kan få den op i Imperial. Har dog ikke helt forstået hvorfor der er
så meget prestige i at få sin film op i Imperial. Så meget bedre er den
altså heller ikke.

Tenz.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 04-07-02 12:23

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvorfor er det at VI her i Europa ALTID skal vente 2 måneders tid på film?

Fordi at VI kun venter på amerikanske film?

> Hvorfor kommer USA lige de måneder foran i køen?

USA kommer foran i køen fordi det er en amerikansk film. De kommer ikke
foran i køen
til mange europæiske film. VI er faktisk blandt de første til at se blandt
andet "Gamle mænd i nye biler"! Overraskende, ikke?

> Hvorfor ikke den samme
> premiære-dag over hele verden???

Det har andre forklaret meget godt (og seriøst , så det gider jeg ikke
kommentere.

/Brian