/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mit fordæk er utæt langs fælgen!
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 01-07-02 23:34

Jeg taber af denne grund 10-15 psi/dag.

I et par måneder har jeg levet med at skulle pumpe 1-2 gange om dagen, da
jeg er for nærig til at skifte et fordæk der stadig har 3mm tilbage.

Servicestationen ligger 50m væk, så det er ikke den store ulejlighed.

Jeg troede der var tale om en punktering, da der er et dybt mærke efter en
stift i dækket.

Jeg havde dog hjulet af den anden dag, og smed det lige op i køkkenvasken
for at bekræfte men mistanke.

Til min overraskelse så jeg at det ikke er punkteret, men er utæt langs
fælgen, hele vejen rundt, i den ene side.

Der er tale om en støbt alu. fælg til en RD350-86. Der er ikke noget at se
på fælgen, så jeg undre mig lidt.

Er der nogen ideer til hvad det kan skyldes?

Kan det laves, hvis ja hvor kan det gøres billigt/godt i KBH.



Jens

RD350-86




 
 
Hans Paulin (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 02-07-02 07:08


"Jens Blaabjerg" <news@blaabjerg.net> skrev i en meddelelse
news:1N4U8.146$4e7.3477@news.get2net.dk...
>
> Kan det laves

....man burde - på et værksted - kunne løsne dækket langs fælgen og smide
noget snask i - det kan man i hvertfald med en bil...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Mikkel Christensen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 02-07-02 07:22

Jens Blaabjerg <news@blaabjerg.net> wrote in article
<1N4U8.146$4e7.3477@news.get2net.dk>...
>
> Kan det laves, hvis ja hvor kan det gøres billigt/godt i KBH.

Du kan måske starte med at prøve at pumpe godt (50-60 psi) i dækket?
Måske det kan presse dækket på plads?

--
Mikkel

Armand (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-07-02 15:35


Jens Blaabjerg <news@blaabjerg.net> skrev i en
news:1N4U8.146$4e7.3477@news.get2net.dk...
> Jeg taber af denne grund 10-15 psi/dag.
> I et par måneder har jeg levet med at skulle pumpe 1-2 gange om dagen,
da
> jeg er for nærig til at skifte et fordæk der stadig har 3mm tilbage.
> Jeg havde hjulet af den anden dag, og smed det lige op i køkkenvasken
> Til min overraskelse så jeg at det ikke er punkteret, men er utæt
langs
> fælgen, hele vejen rundt, i den ene side.
> Der er tale om en støbt alu. fælg til en RD350-86. Der er ikke noget
at se
> på fælgen, så jeg undre mig lidt.
> Er der nogen ideer til hvad det kan skyldes?

Jeg er næsten sikker på at det skyldes (endnu) et tilfælde af klassisk
RD350-forskruning af en knallerthjerne (læs: tidliger(e) ejer(e)!)
igennem brug af de størst mulige skruetrækkere som dækjern ved et par
dækskift's! :-/

Anyhov, så kan skader formodentlig spartles/slibes ud så dækket bedre
kan slutte tæt . i den sidste ende kan dækmanden smøre noget "sealing"
på for dig!

--
Armand.



Rune Larsen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 02-07-02 16:27


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:afserp$305m$5@news.cybercity.dk...
> Jeg er næsten sikker på at det skyldes (endnu) et tilfælde af klassisk
> RD350-forskruning af en knallerthjerne (læs: tidliger(e) ejer(e)!)
> igennem brug af de størst mulige skruetrækkere som dækjern ved et par
> dækskift's! :-/

Så-så!
Idioter findes alle vegne. Det skal ikke lægges RD350'eren til last.

/Rune - yamaha 2-takt fan...



Jens Blaabjerg (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 03-07-02 10:51


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:afserp$305m$5@news.cybercity.dk...
> Jeg er næsten sikker på at det skyldes (endnu) et tilfælde af klassisk
> RD350-forskruning af en knallerthjerne (læs: tidliger(e) ejer(e)!)
> igennem brug af de størst mulige skruetrækkere som dækjern ved et par
> dækskift's! :-/

Det er naturligvis muligt, men hvis det var tilfældet, tror jeg ikke
synderen kunne have undgået at lave mærker på fælgen, der også var synlige
med dæk på. Det er der ikke?

> Anyhov, så kan skader formodentlig spartles/slibes ud så dækket bedre
> kan slutte tæt . i den sidste ende kan dækmanden smøre noget "sealing"
> på for dig!

Smøre sealing på. Det må være det jeg er ude efter. Hvor i KBH kan det gøres
billigt. Gerne et sted hvor jeg kommer med hele cyklen.

Jens
RD350-86



Armand (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-07-02 15:41


Jens Blaabjerg <news@blaabjerg.net> skrev i en
news:lOzU8.25$eP1.1043@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:afserp$305m$5@news.cybercity.dk...
> >
> > Anyhov, så kan skader formodentlig spartles/slibes ud så dækket
bedre
> > kan slutte tæt . i den sidste ende kan dækmanden smøre noget
"sealing"
> > på for dig!
> Smøre sealing på. Det må være det jeg er ude efter. Hvor i KBH kan det
gøres
> billigt. Gerne et sted hvor jeg kommer med hele cyklen.

Det med: "hele cyklen" er straks mere kritisk!
Alle (auto-)dæk-værksteder vil gerne skifte dit mc-dæk; men rører ikke
af/på monteringen af hjul (er for besværligt og ikke entydig i montagen,
som biler er!)
Det bedste der kan ske dig er at du finder et sted, hvor de gerne vil
låne dig værktøjet til egen afmontering/genmontering deraf på stedet;
men det originale værktøjssæt skulle kunne klare sagen også!

--
Armand.
(der sidder i østjylland og derfor ikke kan give tip om lokaliteter)




Jens Blaabjerg (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 04-07-02 06:48


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:afv8dh$2u5o$1@news.cybercity.dk...
> Det med: "hele cyklen" er straks mere kritisk!
> Alle (auto-)dæk-værksteder vil gerne skifte dit mc-dæk; men rører ikke
> af/på monteringen af hjul (er for besværligt og ikke entydig i montagen,
> som biler er!)
> Det bedste der kan ske dig er at du finder et sted, hvor de gerne vil
> låne dig værktøjet til egen afmontering/genmontering deraf på stedet;
> men det originale værktøjssæt skulle kunne klare sagen også!

Jeg kørte et smut til Søborg-MC, da de har fået så gode anmeldelser på dmcn.
Jeg tænkte at hvis han ikke kunne lave det ville jeg sikker få ren besked.
Jeg kunne bare komme efter ferien så ville de tage hjulet af, slibe fælgen
og montere igen. Forventet pris var ca. 350,-. Jeg syntes det lød ok, så det
har jeg tænkt mig at gøre. Om 14 dage er det slut med at pumpe hver
dag...

> Armand.
> (der sidder i østjylland og derfor ikke kan give tip om lokaliteter)

Hmm, ja man kun jo ikke vinde hver gang...


Jens
RD350-86 der bor i byen





Søren Lindholt (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 03-07-02 08:41


Jens Blaabjerg <news@blaabjerg.net> wrote in article
<1N4U8.146$4e7.3477@news.get2net.dk>...
> Jeg taber af denne grund 10-15 psi/dag.
>
> I et par måneder har jeg levet med at skulle pumpe 1-2 gange om dagen, da
> jeg er for nærig til at skifte et fordæk der stadig har 3mm tilbage.
>
Tillæg til øvrige indlæg: 3 mm er ikke for meget, sæt nu et nyt på, og få
renset fælgkanten samtidigt...
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!


Jens Blaabjerg (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 03-07-02 10:56


"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message
news:01c22265$2c4d7430$b07610ac@pc4148...
> Tillæg til øvrige indlæg: 3 mm er ikke for meget, sæt nu et nyt på, og få
> renset fælgkanten samtidigt...

Hmm, jeg har ikke målt det, blot et slag på tasken. Der er det jeg vil kalde
"meget mønster"...

Jens
RD350-86



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste