Spørgsmål vedr. typegodkendelse
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-07-02 23:29

Hej alle,

Jeg har et kort spørgsmål...

Hvis en motorcykel kan blive typegodkendt i et andet eu-land end danmark,
kan den så automatisk også typegodkendes herhjemme?

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : Martin

Dato : 02-07-02 12:19

næh

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-07-02 14:27

"Martin" <Maximus@hotmail.com> wrote in message
> næh

Nåh?! Hva' skal vi så med det der EU shit?

Tony
Divvy 01

Fra : Armand

Dato : 02-07-02 15:30

Tony Lorentzen <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en

> "Martin" <Maximus@hotmail.com> wrote in message
> Nåh?! Hva' skal vi så med det der EU shit?

Vend spørgsmålet om og du får et positivt svar:
"Kan en motorcykel der har(!) været indregistreret i et andet EU-land
umiddelbart indregistreres herhjemme?" !

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-07-02 17:33

> Tony Lorentzen <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en

> Vend spørgsmålet om og du får et positivt svar:
> "Kan en motorcykel der har(!) været indregistreret i et andet EU-land
> umiddelbart indregistreres herhjemme?" !

Det vil med andre ord sige at jeg godt kan købe en brugt MC i f.eks. england
(som ikke er typegodkendt herhjemme) - og få danske plader på den?

Absurd!

Mvh,

Tony
Divvy 01

Fra : Armand

Dato : 03-07-02 17:18

> [...]
england
> (som ikke er typegodkendt herhjemme) - og få danske plader på den?

Ikke mere (økonomisk) absurd, end at du skal forbi T&S og lægge så'en
cirka 60% af hvad en tilsvarende dansk indregistreret koster i afgift,
før du kan få plader på'en

Og lige netop omkring en engelsk importeret, så vil man ikke acceptere
at
forlygten er asymetrisk til "den forkerte" side

--
Armand.

Fra : Richard Pade

Dato : 05-07-02 18:38

Tony Lorentzen wrote:

> Det vil med andre ord sige at jeg godt kan købe en brugt MC i f.eks. england
> (som ikke er typegodkendt herhjemme) - og få danske plader på den?
>
> Absurd!

Nej egentlig ikke; det danske marked er blot så lille, at importoererne kun
tager et begraenset sortiment hjem og typegodkender - typegodkendelsen koster jo
penge - og det gaelder ioevrigt også andre EU-lande: Iflg. en tysk
Honda-forhandler, jeg talte med fornylig, har Honda i Tyskland gennem tiden
hjemtaget ca. 8 pct af alle Hobdas modeller. Så i lille dannevang er vi vel
nede på 5-6 pct.

Glaed dig istedet over, at cyklerne kan tages ind, blot de har vaeret
indregistreret i et andet EU-land i 3 mdr (tror jeg reglen er) - uden den
ordning ville det vaere meget mere besvaerligt at få fat på de mange sjove
cykler, der aldrig bliver importeret af maerkeimportoererne.

Richard

Fra : Poul B-H

Dato : 02-07-02 19:58

> [...]
>
> Hvis en motorcykel kan blive typegodkendt i et andet eu-land end danmark,
> kan den så automatisk også typegodkendes herhjemme?

Der skal ikke typegodkendes mere, som i gamle dage. Man skal bare have en
dataerklæring (og en original registrerings attest)
Hvis en MC kan indregistreres i ét EU land, kan man få en dataerklæring for
maskinen fra det land.
Yderligere: hvis den har været indregistreret i mindst 3 mdr. i et andet EU
land, kan den indregistreres her.

Joh, EU kan skam bruges til noget.

Poul B-H