planter foran et rhododendronbed.
Fra : JYTTE JENSEN

Dato : 01-07-02 22:36

Hej NG.
Der er nogle bare pletter jord foran mit rhododendronbed, er der nogle som
har et forslag til plante? jeg tænker på nogle lave stauder, måske lyng.
Hvordan gør man jorden sur nok inden man planter ?

Venlig hilsen
Jytte jensen

Fra : gozze

Dato : 02-07-02 07:55

Hej Jytte

Hvis du planter lyng foran dine rhododendroner behøver duikke at gøre
noget ved jorden. Lyngen bliver rigtig flot når den ´bliver plantet i
nærheden af rhododendroner.

Mvh

Gozze

http://www.kandu.dk/

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 02-07-02 11:47

Hej Jytte

Cornus canadense er også en mulighed. Den bliver nok ikke helt så høj som
lyngen....

mvh

Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-07-02 21:03

On Tue, 2 Jul 2002 12:47:25 +0200, "Preben Mikkelsen" <oz1dx@image.dk>
wrote:

>Cornus canadense er også en mulighed. Den bliver nok ikke helt så høj som
>lyngen....

Ja, den er rigtig sød.
Også tyttebær (Vaccinium 'Koralle') er god, eller forskellige slags
primula, f.eks den som hedder Primula capitata.

Hvis altså jorden er surbundsjord/spagnumblandet.

Blander rhododendronspagnum i. Gerne blandet med grannåle/jordbunden fra
en granskov.

http://www.gartneriet.dk