At Tiltrække ting selv.
Fra : J¤mfruen

Dato : 13-02-01 08:11

Jeg synes den snak om at man selv tiltrækker de ting der sker i ens liv er
kørt helt af sporet.

I den forbindelse vil jeg lige påpege at skyld nærmere skal forståes som
årsag, da det ikke er negativt ladet.

Som jeg oplever det, så tror mange at de skal bebrejde dem selv hvad der er
sket, når først de begynder at arbejde på denne måde. men det er jo netop
ikke meningen. Alt hvad der er sket i ens liv har gjort personen til den
vedkommende er, og er derfor "godt". At det har været meget ubehageligt er
så en anden sag.

Hvis man synes ens liv har en uheldig drejning, at man er træt af at være
fattig??, At man er træt af at tiltrække mange irriterrende stive pikke
Puk ) eller man falder i med forelskelse af alkoholiske mænd ( Søs) At man
slet ikke forstår hvorfor man er blevet syg, og ønsker at ændre på det. SÅ
kan man gå ind og se på hvilke tankemønstre der har tiltrukket netop disse
hændelser.

ET eksempel: Selv har jeg næsten sluppet mine lændesmerter ( = skyldes
forældre konflikter) , som ifølge lægen skyldes slidgigt i ryghvirvlerne
(som han har et fint røntgenbillede af med stærk slid 3 steder på rygraden)
Jeg gik ind og spurgte hvorfor de kommer, hvad de vil fortælle mig og
hvordan jeg kan ændre det - smiler....så det KAN lade sig gøre at oprette
fysiske slidskader, er min læge endda også begyndt at tro på.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Henning

Dato : 13-02-01 13:04

"J¤mfruen" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vedkommende er, og er derfor "godt". At det har været meget ubehageligt er

Ja, det er desværre drejet lidt ud i ting, som ikke var meningen med
de oprindelige indlæg, fordi udsagnet triggede til ting der lå uforarbejdede
i nogles sind og dermed blokerede for budskabet om, at mønstre kan
ændres, så gentagelserne af fejlvurdering/opfattelser ophører.

Vi er et produkt af vores genetiske arv og de påvirkninger vi er
udsat for, fra undfangelsen og til der hvor vi er aktuelt i vores livs-
cyklus.

Vores Psyke er så stærk, at den enten kan tage livet af os,
eller redde os fra en dødelig sygdom +alle de nuancer der i mellem.
dette er ikke en tros sag, men fakta, ud fra de utrolig mange
beretninger der findes på fænomenet: tankens magt

Vi fødes med en personlighed, der kan være mere eller
mindre robust/modtagelig for miljø påvirkninger.
De påvirkninger der skader og begrænser os i negativ
retning, kan opløses ved tankens kraft, hvis det gribes
rigtigt an for den enkelte, så han/hun opnår den bedst
mulige livskvalitet i forhold til sig selv og sine med mennesker.

Det er ud fra dette jeg mener "at man selv har ansvaret"
Men så sandelig ikke skyld, hvis man havner i en offer
situation, der ligger skylden hos den der ikke kan opvise
den empati der forhindre at han/hun skader andre, skyld,
fordi vedkommende ikke tager ansvaret for at ændre
de mønstre, der gør ham/hende destruktiv i med-menneskelige
sammenhænge.

Livskvalitet starter med en selv.

MVH
Henning