Hvad er 'anti-aliasing'
Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-07-02 20:11

På mit geforce3 kort kan antialiasing slåes til og fra. Hvad er det for en
feature?

mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 01-07-02 20:17

Thomas Hjort skrev:

> På mit geforce3 kort kan antialiasing slåes til og fra. Hvad er
> det for en feature?

Antialiasing kan frit oversættes til udjævning.
Altså en kantudjævning af grafik f.eks.

Madsen.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-07-02 20:52

> Antialiasing kan frit oversættes til udjævning.
> Altså en kantudjævning af grafik f.eks.

Er det noget med at det er meget hardware-krævende og kan få spil til at
hakke?

Mvh Thomas

Fra : Herold³

Dato : 01-07-02 22:41

> Er det noget med at det er meget hardware-krævende og kan få spil til at
> hakke?

Ja, det passer. På tidligere kort tog det meget hårdt på frameraten at køre
FSAA... først med de nye Voodookort kom der ordentlig ydelse.

De nyeste GF4-kort, kan klare helt op til 6x FSAA.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-07-02 23:11

"Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> FSAA... først med de nye Voodookort kom der ordentlig ydelse.
>
> De nyeste GF4-kort, kan klare helt op til 6x FSAA.

Og jo højere framerate, jo bedre billede? Hvad vil du tro at frameraten
ligger på for et geforce3 ti200 ?

mvh Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-07-02 23:39

Thomas Hjort wrote:
[snip]

> Og jo højere framerate, jo bedre billede? Hvad vil du tro at
> frameraten ligger på for et geforce3 ti200 ?

Det kan der vist ikke "bare lige" gives et ordenligt svar på. Det afhænger
nemlig meget af mængden af RAM på grafikkortet, hvilket program der er tale
om og i hvilken opløsning.

Det letteste er vist bare at testeved at slå det til og fra og sammenligne,
eller finde nogle tests af gfx-kort hvor der er fokus på AA.

--
Lars

Fra : jensen

Dato : 04-07-02 08:51

"Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> skrev i en meddelelse
> De nyeste GF4-kort, kan klare helt op til 6x FSAA.

jeg har et msi gf ti 4400 hvor er det lige det kan slåes til og fra , jeg
kan ikke finde det under egenskaber for mit skærmkort

jensen

Fra : Søren

Dato : 04-07-02 09:20

Gå ind i egenskaber for skærmen, vælg avanceret, vælg grafikkortet, vælg
yderligere egenskaber, vælg 3d-anti aliasing indstillinger,

Søren

Fra : Madsen

Dato : 01-07-02 20:59

Thomas Hjort skrev:

> Er det noget med at det er meget hardware-krævende og kan få spil
> til at hakke?

Det ved jeg ikke. Muligvis.
Der skal sikkert udføres flere udregninger når antialising er slået
til, men det resulterer nok også i flottere grafik.

Madsen.