Højde af hæk i skel
Fra : Hans Lund

Dato : 01-07-02 20:48

Jeg bor i et gammelt kolonihaveområde hvor der i 1960 blev givet tilladelse
til paracelhuse. De gamle kolonihaver var adskildt af ligusterhække.
Min nabo gravede ud til kælder og brugte den overskydende jord til opfyld
således at hans grund nu ligger 50 cm højre end min.
På hvilken grund skal hækhøjden på 180cm måles?

Hans Lund

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-07-02 12:34

"Hans Lund" <hanslund@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> således at hans grund nu ligger 50 cm højre end min.
> På hvilken grund skal hækhøjden på 180cm måles?

Fra hækkens bund?

> Hans Lund

- Martin

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-07-02 22:42

> [...]
> således at hans grund nu ligger 50 cm højre end min.
> På hvilken grund skal hækhøjden på 180cm måles?

Ved ikke om du bliver klogere af det her men her kan du finde loven om hegn:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071729-REGL

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : M@rk

Dato : 05-07-02 06:24

Mon, 1 Jul 2002 21:48:12 +0200, berigede "Hans Lund"
<hanslund@mail1.stofanet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Min nabo gravede ud til kælder og brugte den overskydende jord til opfyld
>således at hans grund nu ligger 50 cm højre end min.
>På hvilken grund skal hækhøjden på 180cm måles?

Hvad er problemet?
Er I uenige om højden?

/Mark

--