16 farver til gammelt spil?
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-07-02 19:11

Jeg er faldet over et gammelt spil som insisterer paa enten at koere i
sort/hvid (buh) eller i 16 farver (kunne gaa an). Tidligere har jeg
set programmer der ville have 256 farver og det kan man skifte til via
Classic -> Kontrolpaneler -> Skaerm, men det kan man ikke med disse
lave oploesninger

Men den her kan jeg ikke greje. Forslag til et program som bare
fortaeller at saadan skal det vaere?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-07-02 19:31

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> [...]
> lave oploesninger
>
> Men den her kan jeg ikke greje. Forslag til et program som bare

vMac eller Basilisk II. Jeg tror, at det er den eneste måde at gøre
det på.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
+++ATH

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-07-02 22:44

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> writes:

> vMac eller Basilisk II. Jeg tror, at det er den eneste måde at gøre
> det på.

Oev. vMac kraever en ROM som jeg ikke har, og det goer Basilisk
ogsaa. Ikke meget sjov i det :(

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-07-02 20:00

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> set programmer der ville have 256 farver og det kan man skifte til via
> Classic -> Kontrolpaneler -> Skaerm, men det kan man ikke med disse

Apple valgte for nogle år siden 256 farver, som nedre grænse.

> Men den her kan jeg ikke greje. Forslag til et program som bare
> fortaeller at saadan skal det vaere?

Nope

/Preben

Fra : Jan Jonasen

Dato : 02-07-02 18:12

In article <1fenuau.1mhorow91ho3iN%gizmo@os.dk>, gizmo@os.dk says...
> Apple valgte for nogle år siden 256 farver, som nedre grænse.

Jeg vil godt liiige nævne, at det gik hårdt ud over mit Hugo spil!

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 01-07-02 23:18

ravn@mac.com writes:
>Oev. vMac kraever en ROM som jeg ikke har, og det goer Basilisk
>ogsaa. Ikke meget sjov i det :(

Sådan en kan findes forskellige steder og man kan, så vidt jeg er
informeret, få Basislisk til at acceptere en ROM-fil fra en nyere Mac.

MVH
Martin/IT