/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Er TDC news nede ??
Fra : Jan Pedersen


Dato : 01-07-02 18:48

sjub.


--
http://www.cuk.dk/ ( nu med Webcam )
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...



 
 
Gevaldi (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 01-07-02 18:52

Jan Pedersen skrev:

> sjub.

Ja, både news.tele.dk og
dtext.news.tele.dk



--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/
http://www.usenet.dk/grupper.pl
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html


Allan Olesen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 01-07-02 18:56

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote:

>sjub.

Det siger deres informationsside. Men www.opasia.dk er blevet
meget browserkræsen, så det er ikke sikkert, at du kan se omtalte
side.

News.cis.dfn.de er iøvrigt rasende hurtig. Desværre har den ingen
tele.*-grupper.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Jan Pedersen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan Pedersen


Dato : 01-07-02 19:19

"> News.cis.dfn.de er iøvrigt rasende hurtig. Desværre har den ingen
> tele.*-grupper.

Ja og jeg skule hva fadt i de binaer grupper, så der hjælper news.cis.dfn.de
lige så fedt som news.sunsite.auc.dk

Jan
--
http://www.cuk.dk/ ( nu med Webcam )
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...





Ivar Madsen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 01-07-02 19:53

On Mon, 01 Jul 2002 19:55:30 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:



>Det siger deres informationsside.

Og det har den været siden 14:30, nogen der ved hvad der er galt?


--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Thomas Alexander Fre~ (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 01-07-02 20:02

Ivar Madsen wrote:

> On Mon, 01 Jul 2002 19:55:30 +0200, Allan Olesen
> <aolesen@post3.tele.dk> wrote:
>
>
>
>>Det siger deres informationsside.
>
> Og det har den været siden 14:30, nogen der ved hvad der er
> galt?

Joakim og Sonny ved det sikkert, men de har helt sikkert også alt
for travlt til at fortælle os apfk-løse stakler...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Kim Noer (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Kim Noer


Dato : 02-07-02 00:00

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
news:afq8uh$e84$1@sunsite.dk...

> Joakim og Sonny ved det sikkert, men de har helt sikkert også alt
> for travlt til at fortælle os apfk-løse stakler...

Hmm stadigvæk ingen news. Tyder på et bingo stort sammenbrud. Måske er deres
redudans futtet af (den består vidst af en disk sammen med drift :).

--
"I'm suffering from amnesia and deju vu at the same time.
I think I've forgotten this before." - Steven Wright


Ivar Madsen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-07-02 05:26

On Tue, 2 Jul 2002 01:00:14 +0200, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Hmm stadigvæk ingen news. Tyder på et bingo stort sammenbrud. Måske er deres
>redudans futtet af (den består vidst af en disk sammen med drift :).

Det der undre mig mest er at man får følgende på en


|C:\>telnet dtext.news.tele.dk 119

|Opretter forbindelse til dtext.news.tele.dk...Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 119.
|Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det.

Det der med at den AKTIVT nægter adgang

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Lars Kim Lund (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 02-07-02 06:29

Hej Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk>

>|C:\>telnet dtext.news.tele.dk 119
>
>|Opretter forbindelse til dtext.news.tele.dk...Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 119.
>|Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det.
>
>Det der med at den AKTIVT nægter adgang

Jeg vil gætte på at der menes at modtageren afviser forbindelsen (i
modsætning til f.eks. blot at undlade at svare).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Peter Brodersen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 02-07-02 06:11

On Tue, 02 Jul 2002 06:26:20 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>|C:\>telnet dtext.news.tele.dk 119
>
>|Opretter forbindelse til dtext.news.tele.dk...Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 119.
>|Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det.
>
>Det der med at den AKTIVT nægter adgang

Så må du spørge opfinderen af dit operativsystem, hvad de mener med
det.

En entitet skal ikke holdes til ansvar for vilkårlige oversættelser.

--
- Peter Brodersen

Allan Olesen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-07-02 06:48

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Det der med at den AKTIVT nægter adgang

Sammenbruddet gælder både news.tele.dk og dtext.news.tele.dk. Så
vidt jeg som almindelig kunde ved, deler de to vist kun strøm og
det bagvedliggende newsspool.

Jeg har en fornemmelse af, at TDC har sikret sig, så de aldrig
igen løber tør for strøm, så længe det omgivende samfund
fungerer. De har simpelt hen ikke råd til at blive mere til grin
på den konto.

Så mit gæt er:
Både dtext og dreaderne fungerer fint, men da det bagvedliggende
newsspool er nede, har man lukket alle maskiner for indgående
trafik på port 119, for at undgå, at indlæg, der postes gennem
disse maskiner, går tabt.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Thomas Alexander Fre~ (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 02-07-02 09:50

Ivar Madsen wrote:

<snip>
> Det der undre mig mest er at man får følgende på en
>
>
> |C:\>telnet dtext.news.tele.dk 119
>
> |Opretter forbindelse til dtext.news.tele.dk...Der kunne ikke
> |oprettes forbindelse til værten, på port 119. Der kunne ikke
> |oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt
> |nægtede det.
>
> Det der med at den AKTIVT nægter adgang
>

Det ser sådan ud på et rigtigt OS®:

telnet: connect to address 193.88.15.213: Connection refused

Så det med det aktive er så meget sagt, men jo, maskinen er tændt
og har lukket for trafik på port 119. I øvrigt må jeg give Allan
Olesen ret i at det han skriver lyder som det mest
sandsynlige[1].

[1] <news:afrer7$gitbt$1@ID-10968.news.dfncis.de>
--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Ivar Madsen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-07-02 18:05

On Tue, 02 Jul 2002 10:49:46 +0200, Thomas Alexander Frederiksen
<thomasaf@mail.tele.dk> wrote:

> I øvrigt må jeg give Allan
>Olesen ret i at det han skriver lyder som det mest
>sandsynlige[1].

Ikke uenig.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Thomas Alexander Fre~ (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 02-07-02 18:37

Ivar Madsen wrote:

> On Tue, 02 Jul 2002 10:49:46 +0200, Thomas Alexander
> Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote:
>
>> I øvrigt må jeg give Allan
>>Olesen ret i at det han skriver lyder som det mest
>>sandsynlige[1].
>
> Ikke uenig.

Så mangler vi bare at få at vide hvorfor spoolen er død...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Kim Ludvigsen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 02-07-02 18:55

Thomas Alexander Frederiksen wrote:

>
> Så mangler vi bare at få at vide hvorfor spoolen er død...

Og hvornår den kommer op igen.

--
Kim ludvigsen

Ivar Madsen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 02-07-02 19:01

On Tue, 02 Jul 2002 19:55:27 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:


>> Så mangler vi bare at få at vide hvorfor spoolen er død...
>Og hvornår den kommer op igen.

Ja, ikke mindst, nu har den været nede i over et døgn,,,

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

arc@na (03-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 03-07-02 14:46

On ma 01 jul 2002 07:55:30p, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>
wrote in news:afq52i$gbbhs$5@ID-10968.news.dfncis.de:

> News.cis.dfn.de er iøvrigt rasende hurtig. Desværre har den ingen
> tele.*-grupper.

Tak for tippet - de har også internationale grupper - til forskel fra
Sunsite. Hep!


--
Med venlig hilsen
arc@na

Karsten Thygesen (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Thygesen


Dato : 03-07-02 15:36

"arc@na" <always@device.null.gov> writes:

> On ma 01 jul 2002 07:55:30p, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>
> wrote in news:afq52i$gbbhs$5@ID-10968.news.dfncis.de:
>
> > News.cis.dfn.de er iøvrigt rasende hurtig. Desværre har den ingen
> > tele.*-grupper.
>
> Tak for tippet - de har også internationale grupper - til forskel fra
> Sunsite. Hep!

Det har sunsite også - hvis man registrerer sig!!

Hint: http://sunsite.dk/info/usenet.xml

MvH
Karsten
Newsadmin @ sunsite

Knud Gert Ellentoft (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 03-07-02 16:03

03 Jul 2002 16:36:08 +0200, skrev Karsten Thygesen
<kay@sonofon.dk>:

>Det har sunsite også - hvis man registrerer sig!!

Ikke alt.*-grupper f.eks.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Karsten Thygesen (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Thygesen


Dato : 03-07-02 16:12

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> 03 Jul 2002 16:36:08 +0200, skrev Karsten Thygesen
> <kay@sonofon.dk>:
>
> >Det har sunsite også - hvis man registrerer sig!!
>
> Ikke alt.*-grupper f.eks.

Nej, det er korrekt - de er der ikke. Men det øvrige BIG-8 og en del
mere er der...

Karsten

Jesper Harder (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 03-07-02 17:52

Karsten Thygesen <kay@sonofon.dk> writes:

> Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:
>
> [ Sunsite ]
>>
>> Ikke alt.*-grupper f.eks.
>
> Nej, det er korrekt - de er der ikke. Men det øvrige BIG-8 og en del
> mere er der...

Huh?

Hvordan læser man rec.*, sci.* og news.* fra Sunsite? Det eneste
big8-hierarki der findes er da vist comp.*.

Ivar Madsen (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 03-07-02 18:20

On Wed, 03 Jul 2002 18:51:49 +0200, Jesper Harder
<harder@myrealbox.com> wrote:

>> Nej, det er korrekt - de er der ikke. Men det øvrige BIG-8 og en del
>> mere er der...
>
>Huh?
>
>Hvordan læser man rec.*, sci.* og news.* fra Sunsite?

Er du registeret bruger?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Jesper Harder (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 03-07-02 20:35

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> writes:

> Jesper Harder <harder@myrealbox.com> wrote:
>
>>> Nej, det er korrekt - de er der ikke. Men det øvrige BIG-8 og en del
>>> mere er der...
>>
>>Huh?
>>
>>Hvordan læser man rec.*, sci.* og news.* fra Sunsite?
>
> Er du registeret bruger?

Ja.

Som registeret dansk (ikke-campus) bruger er comp.* det eneste
big8-hierarki man har adgang til.

Karsten Thygesen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Thygesen


Dato : 04-07-02 08:11

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:

> Som registeret dansk (ikke-campus) bruger er comp.* det eneste
> big8-hierarki man har adgang til.

Ahh - der er lige en finte mere: har du en *@*.dk adresse og er
registreret, så har du adgang til hel BIG-8, dog ikke alt.*.

Du er vist registreret med en .com adresse....

Karsten

Lars Kyndi Laursen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 04-07-02 13:47

On 04 jul 2002 Karsten Thygesen enriched usenet with:

> Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:
>
>> Som registeret dansk (ikke-campus) bruger er comp.* det eneste
>> big8-hierarki man har adgang til.
>
> Ahh - der er lige en finte mere: har du en *@*.dk adresse og er
> registreret, så har du adgang til hel BIG-8, dog ikke alt.*.
>
> Du er vist registreret med en .com adresse....

Jeg har en konto oprettet med den emailadresse, jeg bruger i dette
indlæg. Kontoen er fra d. 19/6-00

Jeg har adgang til:
auc.*
comp.*
dk.*
emacs.*
fm.*
gnu.*
linux.*
news.*
opera.*
redhat.*
staroffice.*
sunsite.*

og altså ikke rec.*, sci.* og resten af Big-8


--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Jesper Harder (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 05-07-02 23:34

Karsten Thygesen <kay@sonofon.dk> writes:

> Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:
>
>> Som registeret dansk (ikke-campus) bruger er comp.* det eneste
>> big8-hierarki man har adgang til.
>
> Ahh - der er lige en finte mere: har du en *@*.dk adresse og er
> registreret, så har du adgang til hel BIG-8, dog ikke alt.*.

Jeg er faktisk registreret med en dk-adresse -- og du har (selvfølgelig)
ret.

Kim Noer (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Kim Noer


Dato : 02-07-02 14:55

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote in message news:afq4hf$qvj$1@sunsite.dk...

> sjub.

Nogen der har hørt noget nyt omkring tilstanden vedr. serveren og deres
admins?

--
"I'm suffering from amnesia and deju vu at the same time.
I think I've forgotten this before." - Steven Wright


Chr Mygind (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Chr Mygind


Dato : 02-07-02 17:19

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev
> Nogen der har hørt noget nyt omkring tilstanden vedr. serveren og deres
> admins?

Nope - men jeg er klar på at starte et rygte:

Sonny føler, at han får for lidt i løn. Derfor flickede han med on/off
switchen 16 gange umiddelbart før han tog 14 dage på ferie i Thailand. Vel
ankommet sendte han TDC en SMS med sin opsigelse - ligesom for at stå godt i
lønforhandlingerne, når han kommer hjem.

I kan roligt sende rygtet videre. Jeg har det fra kilder, der er meget tæt
på hinanden.

/Chr



Allan Olesen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-07-02 19:04

"Chr Mygind" <mygind@FJerNc.dk> wrote:

>ligesom for at stå godt i
>lønforhandlingerne, når han kommer hjem.

Man kunne også spekulere over, om det ville være den dråbe, der
fik TDC til endegyldigt at opgive news.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Kim Noer (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Kim Noer


Dato : 03-07-02 01:42

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message news:afsbbo$njs$1@sunsite.dk

> Nogen der har hørt noget nyt omkring tilstanden vedr. serveren og
> deres admins?

Din artikel <aftgh3$kbq$1@sunsite.dk> blev modtaget
af newsman.news.tele.dk Wed, 03 Jul 2002 02:43:34 CEST af foelgende
vej/path
newsman.news.tele.dk!news.tele.dk!130.225.247.91!sunsite.dk!not-for-mail

Siger den flink TDC nyhedsmand. Et eller andet newsagtigt kører
stadigvæk hos TDC.

--
"I'm suffering from amnesia and deju vu at the same time.
I think I've forgotten this before." - Steven Wright


Jesper Skriver (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 03-07-02 18:53

On Wed, 3 Jul 2002 02:42:08 +0200, Kim Noer wrote:
> "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message news:afsbbo$njs$1@sunsite.dk
>
>> Nogen der har hørt noget nyt omkring tilstanden vedr. serveren og
>> deres admins?
>
> Din artikel <aftgh3$kbq$1@sunsite.dk> blev modtaget
> af newsman.news.tele.dk Wed, 03 Jul 2002 02:43:34 CEST af foelgende
> vej/path
> newsman.news.tele.dk!news.tele.dk!130.225.247.91!sunsite.dk!not-for-mail
>
> Siger den flink TDC nyhedsmand. Et eller andet newsagtigt kører
> stadigvæk hos TDC.

Ja, news feeder boxen ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Kaj Gasseholm \(Repl~ (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~


Dato : 03-07-02 12:05

""DK-hostmaster kom fejlagtigt til at suspendere en del af Tiscali\'s
domæner igår ~14:30.""

Sjovt nok gik TDC ned på samme tid samme dato

Er det DK-hostmaster der har lavet Fuck-up ??


--


Med venlig hilsen

Kaj Gasseholm
http://www.wildwildwest.dk

Der tages forbehol for tasdefeg










Hurricane (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Hurricane


Dato : 03-07-02 18:57

> sjub.

Så er den sgu oppe igen, gutter!



Thomas Alexander Fre~ (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 03-07-02 18:53

Hurricane wrote:

>> sjub.
>
> Så er den sgu oppe igen, gutter!

Er det ikke lidt sent at finde ud af det, det har jeg da vist
siden Wed, 03 Jul 2002 19:33:26

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste