bukkekald
Fra : Michael Frandsen

Dato : 01-07-02 18:23

jeg har lige fået et bukke kald forærende. det er en lille firkant med en
dut på. men nu kommer det store spørgsmål hvordan skal det lyde for at
bukken genkender det

Fra : Torben F@rum

Dato : 01-07-02 21:40

Som et laaaaangt piiiiib
Hvis det er en buttolo fulgte der en længere søforklaring med om et bestemt
system af piiiib & pauser da jeg købte min, har dog aldrig haft held af det
herhjemme, men måske i år, alting er ligesom lidt foran så det kan være vi
når at opleve brunsten inden 16 juli

Torben Farum, 9300 Sæby

Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.

Fra : Erik Munck

Dato : 02-07-02 06:07

det er vel det der er problemet, den virker vel kun under brunst perioden -
så under bukkejagt i Sverige kan det bruges.

Muncken

Fra : Søren GP

Dato : 02-07-02 13:10

Jeg har forsøgt med flere forskellige bukkekald herhjemme, men uden
større succes. Det eneste, det er lykkedes mig at lokke til, er en
smalrå, men det er lykkedes at sætte gang i bukke på større afstande
ved hjælp af Faulhabers "angstskrig", - og det har, som andre steder
nævnt i denne tråd, nok noget at gøre med, at brunsten ikke rigtigt
starter i vores bukkesæcon.
En svensker ved navn Gunnar Sundh sælger såvel instruktionsbog som
kassettebånd og video, og det kan bestilles på adressen:
http://www.jaktochnatur.com. Jeg har alle tre dele, og det virker ret
seriøst.

Mvh..........Søren

Fra : Torben F@rum

Dato : 02-07-02 21:07

"Søren GP" <sgpe@ar.stam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> En svensker ved navn Gunnar Sundh sælger såvel instruktionsbog som
> kassettebånd og video, og det kan bestilles på adressen:

Når du skriver angstskrig formoder jeg at dyrene flygter ?

Fra : Søren GP

Dato : 13-07-02 11:20

Undskyld, at der er gået så lang tid med svaret, men jeg er jo på
bukkejagt i øjeblikket - og fik for øvrigt en god seksender sidste
lørdag.
Angstskriget virker i fgl. Gunnar Sund sådan, at det skal lyde som en
rå, som presses voldsomt af en buk til parring (det er vel stadiet
lige før voldtægt).
Det skal pladsbukken opfatte som om, at han er ved at komme for sent -
og så gælder det jo om at jage konkurrenten væk. De øvrige bukke i
området skulle i den situation "holde hovedet nede" og måske søge væk
fra området.

Mvh..........Søren