Forbinde til nettet ved startup
Fra : Jonas Voss

Dato : 01-07-02 17:22

Jeg kunne godt taenke mig, at min computer forbinder til nettet af sig
selv naar man starter op, og jeg er klar over at jeg kan goere det ved
at tillade programmer at forbinde, og derefter saette f.eks. Mail til at
starte ved login og derefter tjekke mail.

Jeg syntes imidlertid ikke at alle mine programmer skal have lov til at
forbinde naar de har lyst, og soeger derfor efter nogle hints om hvordan
man kan forfatte et applescript der kan aabne for forbindelsen ved
logon.

Nogen der har nogle gode ideer?

Jeg bruger OSX 10.1.5

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-07-02 18:44

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Jeg kunne godt taenke mig, at min computer forbinder til nettet

internettet?

> [...]
> at tillade programmer at forbinde, og derefter saette f.eks. Mail til at
> starte ved login og derefter tjekke mail.

At dømme efter headeren er du på ADSL!

/Preben

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-07-02 20:49

gizmo@os.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> internettet?

Ja, internettet. Det skulle jeg naturligvis have specificeret.

> At dømme efter headeren er du på ADSL!

ADSL, ja, men ikke med router. I stedet har jeg et USB modem, som
desvaerre kraever at man ringer op for at faa forbindelse.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-07-02 18:11

On 01 Jul 2002 18:21:54 +0200, Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Nogen der har nogle gode ideer?
>
> Jeg bruger OSX 10.1.5

Har du kigget på internet connects applescript dictionary?

Script Editor: "File" -> "Open dictionary"

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-07-02 01:07

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Har du kigget på internet connects applescript dictionary?
>
> Script Editor: "File" -> "Open dictionary"

D'oh! The bleeding obvious.

God festival?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-02 16:10

On 02 Jul 2002 02:07:23 +0200,

> D'oh! The bleeding obvious.

Troede egentlig at dyu havde forsøgt det. til en anden gang ved du nu
at man blot kan droppe et vilkårligt program på Script editor og se
programmets script dictionary.

> God festival?

Selvfølgelig - jeg var jo der

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-07-02 16:28

> [...]

> Troede egentlig at dyu havde forsøgt det. til en anden gang ved du nu
> at man blot kan droppe et vilkårligt program på Script editor og se

Ja, det var jo roevnemt med Applescript, takker for det.

Hvis andre er interesserede i hvordan man kan faa sin maskine til at
logge paa nettet ved startup under OS X, og man ikke har ethernet, men
som jeg et ADSL USB-modem, eller almindelig POTS-modem, saa kan
loesningen vaere som foelger:

Aaben Script editor og skriv foelgende linier:

tell application "Finder"
run application "Internet Connect"
tell application "Internet Connect"
connect
quit "internet connect"
end tell
end tell

Gem scriptet som application med kryds i never show startup screen, og
tilfoej den til dine login-emner.

Inernet connect vil saa forbinde til default-indstillingen ved login.

> Selvfølgelig - jeg var jo der

Det forklarer vejrliget (;

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-02 16:54

On 02 Jul 2002 17:28:16 +0200,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Aaben Script editor og skriv foelgende linier:
>
> tell application "Finder"
> run application "Internet Connect"

kan ovenstående og de sidste to "end tell" ikke droppes helt?

> Det forklarer vejrliget (;

Du har ikke set hvor solbrændt jeg er blevet?

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-07-02 17:01

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> kan ovenstående og de sidste to "end tell" ikke droppes helt?

Jo, de to linier kan droppes, men kun en 'end tell' kan droppes, da

tell application "internet connect"

skal have en endelse. Det bragte dog scriptet ned paa fire linier, og
det virker glimragende stadigvaek.

> Du har ikke set hvor solbrændt jeg er blevet?

Nixen, er det af et saadant omfang det kan skabe overskrifter?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-02 19:31

On 02 Jul 2002 18:01:25 +0200, Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Jo, de to linier kan droppes, men kun en 'end tell' kan droppes, da
>
> tell application "internet connect"
>
> skal have en endelse. Det bragte dog scriptet ned paa fire linier, og
> det virker glimragende stadigvaek.

det er selvfølgelig rigtigt

> Nixen, er det af et saadant omfang det kan skabe overskrifter?

Ja der er er hummermarked i studiestræde.