Bandit justering..... Fortsat........
Fra : Gundersen

Dato : 01-07-02 16:03

Hejsa

Jeg har lige tilbragt det meste af dagen, nede hos Rydbergs MC.
Jeg skal ellers lige love for at den sølle bandit, er belvet gået
igennem fra Z-A og tilbage igen

Men først var den lige på rullen, for at tjecke hvordan den reagerede.
Så splittede vi den totalt ad, og skulle tjecke ventilerne. Men det stod
100% som de skulle.....
Nå, men så samlede vi motoren igen. Så skiftede vi olien, og oliefilteret.
Så til karburatorene. Efter hvad vi kunne se på CO testen, fik den en
for fed balanding, så vi troede først at den var blevet overdysset. Men
da vi fik den splittet ad, fandt vi ud af at det var std. dysserne der
sad i. Hmm.. Hvad fan var det så?
Nå, men så tjeckede vi blandings skruerne. De stod tilgengæld helt af
h... til. Og slet ikke ens. Så de blev stillet som Jesper(Mekanikeren)
mente at de skulle stå.
Så blev det hele renset godt igennem, og samlet igen, og synkroniseret.
Vi havde dog lidt problemer med at få pakningerne, til luftfilteret
tætte. Men hvad flydende pakning ik kan gøre...... Så belv de endelig
tætte.

Så fik vi ellers samlet det meste af geden igen. Så skulle den ellers
stå sin prøve. Så på rullen igen.
Nu skete der ting og sager. Den kørte jo som en drøm!

Nu var kurven MEGET bedre, og den havde omkring 52hk, i stedet for de
46hk som vi startede. Så det var gået til held.

Nå men så ud med den igen, og samle den færtig. I mens vi skruede løs,
sagde jeg til Jesper at jeg ik var helt til freds med den bremse effekt
som forbremsen leverede. Så kikkede han lidt på klodserne, og sagde at
de havde nogle Snitr.... metal, som jeg skulle bruge i stedet for de
kevlar klodser der sad der. Så skiftede vi hele banten, og hvor var jeg
glad for det, da jeg så de gamle klodser. De smulrede bare man kørte
fingeren hel over den.....

Nu skal jeg ellers love for at den kan bremse for og bag. Nu lever
bremserne da i hvertfald op til deres dimensionering. (2x flydende
skiver m. 4stemplede kalibere.).
Nu skal jeg knap røre bremsen for at bremse kraftigt.

Så det var en udemærket dag for Banditen og mig.

Det største problem er regningen der blev tilbage. Jeg havde jo købt
bremse dele for næsten 1000,- som jeg ik lige havde regnet med.
Jeg havde været der hele dagen, næsten, og sådan.....
Jeg havde fået olie på, nyt olie filter, rulle test, CO test, og
sådan.... Så jeg regnede med en regning på +5000,-

Men jeg blev overrasket. 3542,- i alt.....

Jeg stod måløs og kørte dankortet igennem maskinen, men alligvel meget
glad......

Så jeg kan kun anbefale Rydbergs Mc!......
Jeg poster en kruve når jeg har fundet min scanner.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-07-02 16:12

> Så jeg kan kun anbefale Rydbergs Mc!......´

Enig - jeg kører gerne 60-80 km for at få lavet MC hos dem.

Mvh
Steen

Fra : m.grewy

Dato : 01-07-02 21:54

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> Enig - jeg kører gerne 60-80 km for at få lavet MC hos dem.

Og jeg kører snart 115 km for at komme derop.
Efter al den ros de har fået, bliver jeg nød til at prøve dem :)

Michael

Fra : Gundersen

Dato : 02-07-02 09:50

Hejsa

> Og jeg kører snart 115 km for at komme derop.
> Efter al den ros de har fået, bliver jeg nød til at prøve dem :)

Det fortryder du ikke! Jeg køre selv omkring 40-50km hvervej.....

Jeg har aldrig fået så god behandling, af en forhandler.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 02-07-02 09:52

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> glad......
>
> Så jeg kan kun anbefale Rydbergs Mc!......
> Jeg poster en kruve når jeg har fundet min scanner.

Smid evt. din historie på DMCN, det vil Rydbergs MC nok blive glade for..

Kenneth

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 02-07-02 10:56

> Smid evt. din historie på DMCN, det vil Rydbergs MC nok blive glade for..

Tjaaa, DMCN kører vist ikke helt oppe i omdrejninger. Den bliver desværre
opdateret yderst sjældent
Jeg har meldt mig ind på DMCN listen for ca. 3 mdr siden endnu intet er
sket.

Fra : Gundersen

Dato : 02-07-02 10:16

Hejsa

Så har jeg fået scannet kurverne.....

http://www.scooterzone.dk/kurve1.jpg
Tag jer ikke lige af at der står at det er en ZX-12R! =)

http://www.scooterzone.dk/kurve2.jpg

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-07-02 20:34

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Hejsa..

<snip> historie om justerin </snip>

> Nu var kurven MEGET bedre, og den havde omkring 52hk, i stedet for de
> 46hk som vi startede. Så det var gået til held.

Ehm.. Emil, gider du forklare mig regler for stort og lille kørekort
engang..?
Og bagefter fortælle mig hvad kategori der står bagpå dit kørepap..?

> Så jeg kan kun anbefale Rydbergs Mc!......
> Jeg poster en kruve når jeg har fundet min scanner.

Jeg kører sq også derover når jeg får MC :)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Gundersen

Dato : 02-07-02 21:36

Hejsa

> Ehm.. Emil, gider du forklare mig regler for stort og lille kørekort
> engang..?

Gerne....

Nu ligger det jo sådan at den er blevet justeret til at køre uden
droslekitet. Bagefter satte vi droslekitet i igen.
Droslekitet er bare en blokering i karburatorene, der gør at man ikke
kan give fuldgas..... Så kurven drejer af ved omkring de 34hk!

> Og bagefter fortælle mig hvad kategori der står bagpå dit kørepap..?

Der står kat. A - B på kortet....

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-07-02 22:32

> [...]
> Droslekitet er bare en blokering i karburatorene, der gør at man ikke
> kan give fuldgas..... Så kurven drejer af ved omkring de 34hk!

Kender godt trikket med karb'erne!
Jeg faldt bare lige over.. det er jo noget grumme noget hvis du laver
ulykker på den ;)

> Der står kat. A - B på kortet....

hmm, der står slet ikk noget på mit :(
det er helt blankt!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-07-02 22:49

Michael Frederiksen wrote:

> hmm, der står slet ikk noget på mit :(
> det er helt blankt!

Bonderøv!
--
mvh Jes Vestervang - ex bonderøv
FZS600

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 03-07-02 21:35

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Bonderøv!

Med farer for at få halvdelen af gruppen på nakken:
Jyde!

--
Michael Frederiksen/ kommende ex-bonderøv

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-02 11:55

Michael Frederiksen wrote:

> Med farer for at få halvdelen af gruppen på nakken:
> Jyde!

Tak

--
mvh Jes Vestervang