Skærmdump med menuer trukket ned?
Fra : Storm

Dato : 01-07-02 15:53

Jeg har brug for at lave skærmdump, af menuer der er foldet ud af
menubjælken.

Hvis jeg siger æble - shift - 3, laver den af hele skærmen uden den
udtrukne menu.
Og æble - shift - 4, ja der mangler jeg en arm... - eller det kan jeg
ihvertfald ikke.

Det er endvidere en æressag om en mac kan mindre end en pc - heldigvis
fører maccen lidt her ved uden videre at kunne gemme mange dumps på
harddisken.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 01-07-02 16:01

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg har brug for at lave skærmdump, af menuer der er foldet ud af
> menubjælken.
>
> Hvis jeg siger æble - shift - 3, laver den af hele skærmen uden den
> udtrukne menu.

i os X virker den der da - de 2 første forsøg gav et tomt billed -
strange, men så virkede det.

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Storm

Dato : 01-07-02 16:12

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> i os X virker den der da - de 2 første forsøg gav et tomt billed -
> strange, men så virkede det.

Så er det ihverfald meget ustabilt.
Jeg syntes nemlig også jeg har gjort det før i OS 9, men nu vil den
simpelthen ikke. Findes der hjælpeværktøj?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : mac

Dato : 01-07-02 16:16

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Så er det ihverfald meget ustabilt.
> Jeg syntes nemlig også jeg har gjort det før i OS 9, men nu vil den
> simpelthen ikke. Findes der hjælpeværktøj?

Man kan i stedet for at holde museknappen nede, bare klikke en enkelt
gang i den menu man vil have et billede af. Man kan stadig føre musen
henover et menupunkt, og highlighten kommer med. I hvert fald på OS 9...

Med venlig hilsen

Simon T

--
Se evt http://www.samfundsnasser.dk/screendumptest.jpg

Fra : (Storm

Dato : 02-07-02 21:59

mac <simon@REMOVEsamfundsnasser.dk> wrote:

> Man kan i stedet for at holde museknappen nede, bare klikke en enkelt
> gang i den menu man vil have et billede af. Man kan stadig føre musen
> henover et menupunkt, og highlighten kommer med. I hvert fald på OS 9...

Tak skal du ha' - du har fuldstændig ret Keep it simple... og
gratis.

Men det er nu rigtigt at Snapz Pro er et smart lille program, så det er
jeg glad over at have fået anbefalet, selv om det jo koster.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-07-02 20:42

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Så er det ihverfald meget ustabilt.
> Jeg syntes nemlig også jeg har gjort det før i OS 9, men nu vil den
> simpelthen ikke. Findes der hjælpeværktøj?

Snapz Pro fra Ambrosia kan sandsynligvis, den kan fange næsten alt:
<http://www.ambrosiasw.com/utilities/>

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Storm

Dato : 01-07-02 22:04

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Snapz Pro fra Ambrosia kan sandsynligvis, den kan fange næsten alt:
> <http://www.ambrosiasw.com/utilities/>

Den er rigtig fin, tak skal du ha'.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 06-07-02 00:07

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Den er rigtig fin, tak skal du ha'.

En lille sjov ting:

<http://www.quinn.echidna.id.au/Quinn/WWW/HISubtleties/ZoomRects.html>

Den legendariske "Quinn The Eskimo" havde et problem med at fange Zoom
Rects.

Nu sætter han ild til andre folks skærme ...
<http://db.tidbits.com/getbits.acgi?tbart=06861>

Burn baby Burn

Mojn, Thomas

--
Woman intuition! Well men have intuition too.
We intuitively know when you've had an orgasm.

Fra : (Storm

Dato : 06-07-02 09:50

Thomas Boelskifte <mmm_beer@manics.dk> wrote:

> [...]
> Rects.
>
> Nu sætter han ild til andre folks skærme ...

Kære Thomas

Det er vist spildt på mig, jeg forstår ikke hvad du vil vise

Udover noget om et lille sjovt utility som viser mappernes fødested, og
en mac-hacker-programmør-konferece - skal jeg læse det hele?
En skumning gav ingen aha-oplevelse om den legendarisk Quinn The Eskimo.

Skal jeg prøve hårdere, eller er det lige meget når det ikke fiser ind i
første hug?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-07-02 13:20

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Skal jeg prøve hårdere, eller er det lige meget når det ikke fiser ind i
> første hug?

Prøv <http://www.auxpower.com/hackpark.ram> Hvis du vil vide noget om
MacHack.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : (Storm

Dato : 07-07-02 12:19

> Prøv <http://www.auxpower.com/hackpark.ram> Hvis du vil vide noget om
> MacHack.

Jeg kan ikke rigtig stille noget op med den fil.
Det skulle være en "real media file" men jeg kan ikke åbne den med
Windows Media Player, eller noget andet jeg har forsøgt.

Men nu er jeg jo blevet nysgerrig. Hvad kan jeg åbne den med?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jesper

Dato : 07-07-02 12:36

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Windows Media Player, eller noget andet jeg har forsøgt.
>
> Men nu er jeg jo blevet nysgerrig. Hvad kan jeg åbne den med?

Windows Media Player kan ikke åbne Real Media filer, det kan kun
RealPlayer http://www.real.com/
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : (Storm

Dato : 07-07-02 16:22

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Windows Media Player kan ikke åbne Real Media filer, det kan kun
> RealPlayer http://www.real.com/

- den var sød
Jeg havde ikke RealPlayer, og fedtede lidt rundt i windows - mac
versioner, men hentede den på download.com.
Nu ved jeg da lidt om MacHack... Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-07-02 23:14

On Mon, 1 Jul 2002 17:12:10 +0200, Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg syntes nemlig også jeg har gjort det før i OS 9, men nu vil den
> simpelthen ikke. Findes der hjælpeværktøj?

Grab.app i /Applications/Utilities under Mac OS X, eller det
komercielle program snapz pro til både Mac OS X og 7-9

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Ben Knudsen

Dato : 01-07-02 16:33

Ninzen@ofir.dk writes:
>Findes der hjælpeværktøj?

Snapz Pro. Findes både til os9 og osx - det er et helt genialt program.
Søg på versiontracker....

Ben