"Begynder våddragt" - Triathlon
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 01-07-02 13:17

Hej Alle

Jeg leder efter en almen god våddragt til begynderbrug - men markedet
er stort og vildtvoksende, så jeg er lidt i tvivl om mærker, typer
(hele, 3/4), nødvendig størrelse mv. Jeg har set på mærker som Sun
Fan, Neilpryde, F2 m.fl. - men de ligner sq hinanden....så hvad gør
jeg ???

Lidt baggrundsinfo: Jeg har trænet cykling, svømning og løb de sidste
par år, og står overfor mit 1. udendørsstævne i relation til svømning
(½ ironmann) - derfor behovet for en våddragt - jeg vil max. investere
ca. 1.000 kr. og det gør ikke noget den er brugt...

Jeg er 190 cm. høj, har en skridtlængde på 95 cm. (altså meget lange
ben!!!) og vejer ca. 83 kg.

Gode råd og erfaringer modtages med taknemmelighed !!!

/kims

Fra : Rundude

Dato : 01-07-02 20:25

hvis du skal på ferie og det blir frankrig så kig efter våddragter der - i
Decathlon-butikkerne har de stort udvlag til småå penge
Købte selv en 3/4 sidste år billigt...
mvh Rundude

Fra : OleJ

Dato : 05-07-02 07:17

Du omtaler Sun Fan, Neilpryde & F2! I mine ører lyder det som
våddragter til surf o.lign. Er det de samme man bruger til svømning?
Jeg har selv kigget efter en "begynderdragt", men det har været mærker
som Ironman og Orca...som ser ud til at være deciderede svømmedragter.

//OleJ

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-07-02 10:14

Hej Ole

Du har delvist ret - det har jeg også erkendt efter længere tids
søgen - men Sun Fan laver faktisk en Tri våddragt i Yamamoto neopren
til ca. 22-2500 kr. fra ny - se mere på
http://www.funsport.dk/triathlon/sunfan.htm

Men jeg har nu valgt en anden model: En Aquaman som jeg fandt brugt i

min størrelse til en rimelig penge.... Indtil jeg er sikker på hvad
jeg vil med triathlon, venter jeg lige med at købe en ny.

P.S. - der er tilsyneladende ikke så mange brugte dragter derude -
jeg har i al fald ikke kunne finde ret mange - og har ikke fået ret
mange henvendelser på de annoncer jeg har postet...

Held og lykke

/kims