Fjernelse af ridse i lak
Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-07-02 13:06

Hvordan fjerner jeg sådan en?

Jeg har før haft nogle hårfine ridser i lakken, som jeg har kunne polere af
uden problemer. Men den her (aner ikke hvordan den er kommet) er noget
dybere. Den kan ikke poleres væk, det tror jeg ikke på.
Men jeg har ekstra maling til MC'en.

Men skal jeg slibe ridsen, eller skal jeg bare prøve at fylde op med maling
(den er ikke forbandet dyb, måske 0,2 milimeter).

Og man risikere vel at resultatet bliver værre end det var før.

Kan det forøvrigt passe at der er en 'overmaling' og en 'undermaling' ? Der
følger nemlig to dåser med, men ingen brugsanvisning ?

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Brian/Hekto

Dato : 01-07-02 13:43

In article <afpgj2$2hti$1@news.cybercity.dk>,
dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk says...
> [...]
>
> Kan det forøvrigt passe at der er en 'overmaling' og en 'undermaling' ? Der
> følger nemlig to dåser med, men ingen brugsanvisning ?

Du har sikkert en dåse med (metal?)-farvet lak, og een med klar lak.

Ligegyldigt hvad du gør, og hvad du vil komme på den originale lak, så
prøv et sted hvor det ikke kan ses, om lakken kan tåle 'behandlingen'!!!

Jeg har selv haft succes med følgende metode:

1)Læg lak i ridsen med en tynd pensel
2)lad det tørre ca. 30 min. (prøv dig frem)
3)Kom en klud på en finger og væd den enten med alm. sprit eller acetone
(Pas på med acetone, kan både fjerne lak og plastic!!!!!)
4) Tør blødt og forsigtigt den 'overskydende' lak væk, så der kun er lak
i selve ridsen.
5) gentag til ridsen er fyldt, og lidt til.
6)Lad det tørre og polér med et MILDT slibemiddel

Det kan være svært at styre metallak og klar lak, så jeg blander de to
lakker, inden jeg maler med penslen.
Husk, at tålmodighed er en dysd og giver det bedste resultat.
Kikser det, så tør det hele af, og start forfra.

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-07-02 17:09

"Brian/Hekto" <bs@[REMOVE]hekto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Husk, at tålmodighed er en dysd og giver det bedste resultat.
> Kikser det, så tør det hele af, og start forfra.

Det lyder som en fornuftig metode. Den prøver jeg.
mvh Thomas

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-07-02 14:33

> Kan det forøvrigt passe at der er en 'overmaling' og en 'undermaling' ?
Der
> følger nemlig to dåser med, men ingen brugsanvisning ?

Tja, SV'eren er malet med to farver - en blålig rød inderst, og en
perlemorslak ovenpå. Er det en gul SVS, så er jeg ikke sikker, men jeg har
set den beskrevet som grønlig sennepsgul igen med perlemorslak. Jeg havde en
af mine kammerater (autolakerer) til at analysere min ene SV'eres lak, da en
idiot havde tabt sine nøgler (det lignede det i hvert fald) på tanken. Det
ville ikke kunne lade sig gøre at reparere med de to farver, så han blandede
en orange lak, der kunne bruges til lapning. Jeg stod godtnok og kiggede
længe ned i den orange bøtte lak, før jeg turde male den på min fine røde
SV'er - den passede dog perfekt

Mvh
Steen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-07-02 17:11

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længe ned i den orange bøtte lak, før jeg turde male den på min fine røde

Der er en lysegul "under" og en næste orange "top".

Prøver at blande en smule af det og lappe med det.

Mvh Thomas