Køb af nyt hus - omkostninger istandsættel~
Fra : Brian R.

Dato : 01-07-02 12:59

Hejsa,

Min kone og jeg overvejer i øjeblikket at købe et nyt hus. I den forbindelse
er vi faldet lidt for et hus, men der er en række ting, der skal sættes i
stand først.

Er der i den forbindelse nogle i gruppen, der har erfaring med hvad følgende
omkostninger typisk kan løbe op i:
- Tilslutning til fjernvarme (der er oliefyr i forvejen)
- Fjernelse af septiktank og tilslutning til off. kloak.
- Lægge et nyt Decra-tag ovenpå et eksisterende eternittag (1,5 plans hus
med et etagearel på 135 m2)

Jeg ved godt at det ikke er muligt at give et konkret bud på ovenstående,
men jeg håber dog på, at kunne få et groft skøn for derigennem at pejle mig
ind på, om huset er noget for os.

På forhånd tak,
Brian og Charlotte

Fra : Pgr

Dato : 01-07-02 16:48

Brian R. skrev i en meddelelse
> [...]
> - Fjernelse af septiktank og tilslutning til off. kloak.
> - Lægge et nyt Decra-tag ovenpå et eksisterende eternittag (1,5 plans hus

Hej Brian og Charlotte

Mht. fjernvarmen kan I ringe til varmeforsyningsselskabet i kommunen og
spørge dem, hvad det koster at blive tilsluttet. Prisen afhænger - så vidt
jeg ved - af boligareal, og afstand fra vej til der, hvor installationen
skal sidde. Mon ikke, I også hos kommunen kan spørge, hvad det koster at
blive tilsluttet til off. kloak.

Min kæreste og jeg stod selv i nogenlunde samme situation, da vi kiggede
efter hus i foråret: Der var mange ting der skulle laves, og med en høj
årlig olieregning, undersøgte vi også priser på installation af fjernvarme.
Vi endte med ikke at købe huset (prisen var ikke sat efter de mange ting,
der skulle laves). Mit råd til jer - uden at ville tage modet fra jer, er
derfor, at I skal passe på, at I ikke kun køber med hjertet.
Overvej/undersøg seriøst, om ikke I kan finde et hus, hvor I kan flytte ind
og lave nogle forbedringer, I vil få "glæde" af. F.eks. et hus, I selv kan
få lov til at sætte præg på ved at lave nyt badeværelse, køkken osv. En
kloak og en fjernvarmetilslutning går man nok ikke rundt i det daglige og er
glad for - hvis du forstår.

Mvh.
Karina

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-02 15:01

Hej Brian,

"Brian R." <no@e-mail.dk> wrote in

> - Fjernelse af septiktank og tilslutning til off. kloak.

Må jeg spørge hvorfor?

Vi har septictank med efterfølgende sivebrønd her hvor vi bor (landzone, i
Sorø), det giver så godt nok lidt sig selv i og med der slet ikke er
kloakeret i vejen. Men det jeg ville sige var at det altså fungerer ganske
"af sig selv" hernede. Det eneste er, at den bliver tømt en gang om året,
som er en ordning kommunen står for og som vi betaler via ejendomskatterne.

Så hvis det er fordi i mener det er besværligt eller andet - så er det
ihvertifælde ikke tilfældet når det er lavet som her.

> - Lægge et nyt Decra-tag ovenpå et eksisterende eternittag (1,5 plans hus
> med et etagearel på 135 m2)

Det eneste jeg ved er, at prisen for nyt rødt tegltag på staldtilbygningen
her, hvor der er go' gammeldags eternit i dag vil beløbe sig til et sted i
omegnen af 100.000 kroner. Det er tag på cirka 100 m2 bygning.

** Lars