Vinter opbevaring..... ved god der er laaa~
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 01-07-02 12:45

Hejsa

Jeg er i god tid, det indrømmer jeg men hellere stå skrevet op et
god/billigt sted nu end at stå med håret i postkassen og betale en mindre
bondegård for at få opbevaret sit kæreste eje. Det hænger "desværre" sådan
sammen at jeg ikke selv kan have den overvintrene oppe på 5 sal i
nord-værst. Hvor er der nogle billige alternativer (lad os sige under 200,-)
i en omkreds af 120km fra København ?

Kender til Vordingborg MC, de er dejlige billige 120,- men andre lidt
tættere på hovedstaden i samme prisklasse ? Hvad plejer normalt at være
indkluderet i en ordenlig "ud af byen" opstaldning.

--
MVH Rune
www.rohleder.nu

Fra : Jan Madsen

Dato : 01-07-02 12:03

HI

Jeg kan ikke hjælpe dig, men tilgengæld mangler jeg også et sted til min Virago
535, så hvis du finder et sted må du gerne give lyd.

Evt. kunne vi dele et sted hvis du finder noget hvor der er plads til mere end
en.

Det skal dog ikke være for langt fra Københavnstrup.

Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-02 13:13

> Kender til Vordingborg MC, de er dejlige billige 120,- men andre lidt
> tættere på hovedstaden i samme prisklasse ?

Er det for hele vinteren eller per måned ?

/Anders - der bliver husejer per 1/8 og der er et _stort_ udhus...

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-07-02 13:10

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Er det for hele vinteren eller per måned ?
>
> /Anders - der bliver husejer per 1/8 og der er et _stort_ udhus...

Jubiii så kan vi leje os ind dér ?!? :)

Mvh Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-02 13:31

> Jubiii så kan vi leje os ind dér ?!? :)

Ja det var det jeg lurede lidt på , Men udhuset er ikke opvarmet så det
er ikke den mest optimale p-plads - Men til gengæld er der 227m2 under tag
(der efter planen bliver skiftet inden vinter - så det bliver helt tæt) så
det kan måske godt blive plads til en række maskiner i det ene hjørne

.... men det høre nok hjemme i dk.marked.privat.motorcykel. Jeg skal nok give
lyd hvis det bliver muligt - nu skal jeg lige have overtaget det først inden
jeg begynder at leje det ud

Mvh
/Anders Majland
/Aprilia Leonardo 150

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-07-02 14:17

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:afphnr$dtn$1@sunsite.dk...

> [...]
> (der efter planen bliver skiftet inden vinter - så det bliver helt tæt) så
> det kan måske godt blive plads til en række maskiner i det ene hjørne

Og hvad med forsikring? Jeg betalte ca. 550 sidste vinter for at få mit
"kæreste eje" opbevaret hos Lydmuren og det er inkl. indsmøring af cyklen,
ladning på batteri og andre småting der gøres i forbindelse med
vinteropbevaring. Det synes jeg ikke er slemt.

Mvh,

Tony

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-07-02 19:57

> Og hvad med forsikring?

Godt spørgsmål - har men en kasko dækker den vist normalt også
tyveri/hærværk/brand i vintermånederne selvom man ikke må køre på cyklen.
Men hvis det bliver interessant for "mange" kan der vel også tegnes en
speciel brand/tyveri/hærværk til formålet.

>Jeg betalte ca. 550 sidste vinter for at få mit "kæreste eje" opbevaret hos
Lydmuren
> og det er inkl. indsmøring af cyklen, ladning på batteri og andre småting

Det lyder umiddelbart som et godt tilbud. Nu kender jeg ikke deres timesats
men der er da vist kun godt en time plus lidt til huslejen. Det tager dem jo
trods alt lidt tid at afmontere batteriet og stille den væk. Men der er nok
lidt gynger/karuseller over det. Mon ikke mange for foretaget et eftersyn i
vinterens løb, når den alligevel er derude ?

Men mit udhus (og hus ligger langt ude på landet så det er nok ikke så
interessant for kjøbenhavnere .... (Selvom om jeg godt kan klare transporten
fra københavn med en om ugen

Mvh
Anders Majland, Valby og snart Møldrup

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 03-07-02 09:45

> Men mit udhus (og hus ligger langt ude på landet så det er nok ikke så
> interessant for kjøbenhavnere .... (Selvom om jeg godt kan klare
transporten
> fra københavn med en om ugen

Aj, nu må jeg vide det, hvor ligger Møldrup henne

MVH Rune, Stærevej-Nordværst-KBH

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-07-02 10:12

> Aj, nu må jeg vide det, hvor ligger Møldrup henne

Postnummer 9632 - Men stednavnet er Hvolris. Det er ca. 10-15min ind i
landet fra motorvejen mellem Hobro og Randers

Det er helt derude hvort det lugter af land, og husene er til at betale. Vi
har givet såen ca. det samme for et 128m2 "murermesterhus" på 4500m2 grund
som en 2v'er på 50m2 koster i Valby....

/A

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 03-07-02 11:36

> [...]
Vi
> har givet såen ca. det samme for et 128m2 "murermesterhus" på 4500m2 grund

Hehe, jamen det da meget godt, men kanman gå ned og købe en 2 liters cola en
søndag morgen hos jalla grønthandlerne )
God flytning

MVH Rune

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-07-02 12:37

> Hehe, jamen det da meget godt, men kanman gå ned og købe en 2 liters cola
en
> søndag morgen hos jalla grønthandlerne )

Nej - men det kan man heller ikke hvor jeg bor i Valby. Men til gengæld er
der plads til selv at have en palle cola stående istedet

> God flytning
Takker - nu mangler jeg bare at få købt en "ny" mc til de ugentlige ture på
tværs af landet. Min 150ccm'er er fin til bytrafik, men jeg vil ikke byde
den (og vil nok også hurtigt blive træt af) turen på tværs med bundgas. Men
jeg regner med at starte med færgen Århus<->Odden så er der ikke helt så
langt som over fyn. Og til vinter må jeg nok nøjes med bussen på tværs (og
så bruge 150'eren til "lokal" transport i kbh).

Men jeg er lidt lun på "noget enduro noget". Der er (var?) en fin gammel
Transalp med lavt kilometertal til salg i d.m.p.m. eller også en lidt nyere
Pegaso... Men nu skal flytningen lige overstås først, så det bliver nok
tidligtst sidst på sæsonen.

--
Anders Majland, Valby og Hvolris pr. 1/8.
Mazda 626 2,2 i glx st. car 90'

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 03-07-02 14:15

SNIP.....

> [...]
nyere
> Pegaso... Men nu skal flytningen lige overstås først, så det bliver nok

Jeg kiggede selv på de samme maskiner i forbindelse med jeg ville købe mig
en cykel.. Pegaso gik jeg bort fra pga. 1 cyl. Transalp'en var jeg rigtig
lun på i lang tid, lækker cykel med 2 cyl og slidstærk men der er desværre
ikke så stort et brugtmarked i DK. Kiggede på de tyske salgssteder men
ærligt så var jeg ikke meget for som førstegangs køber at hente en maskine
hjem få betalt afgift og alt det bøvl der. Så jeg gik igang med MC revyen og
kiggede modeller, skrev ned alle de "højbenede" som så interessante ud. Ind
på den blå avis og søgte og op kom 2 stks. Yamaha TDM 850 en med mange og
een med få km. Over til fyns land og jeg var solgt.

Men hvad med en Super Tenéré dem er der flere af en TDM'er ? Tenéré er dog
mere offroad præget end TDM

MVH Rune Rohleder
TDM billeder: www.rohleder.nu/mc

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-07-02 13:52

> Transalp'en var jeg rigtig
> lun på i lang tid, lækker cykel med 2 cyl og slidstærk men der er desværre
> ikke så stort et brugtmarked i DK.

En i den rigtige stand og til den rigtige pris er også nok Jeg skifter
alligevel ikke så tit. "Knallerten" har jeg haft i 4år (og 42000km). Min
næste mc forventer jeg også at skulle beholde mindst nogle år.

> Kiggede på de tyske salgssteder men
> ærligt så var jeg ikke meget for som førstegangs køber at hente en maskine
> hjem få betalt afgift og alt det bøvl der

Det er jeg heller ikke særligt lun på. De gode uden rust er langt mod syd og
så blievr transportudgiften jo stor.

> Yamaha TDM 850 en med mange og
> een med få km. Over til fyns land og jeg var solgt.

Kender den ikke rigtigt. Et hurtigt kig i dba siger f.eks Yamaha TDM850 850,
'92, km 17.700, u. afg, nysynet, afg ca 40000, kr 34.500,-. Dvs ~75000kr for
en 10år gammel import maskine. Så er jeg mere til noget mindre og nyere.

> Men hvad med en Super Tenéré dem er der flere af en TDM'er ? Tenéré er dog
> mere offroad præget end TDM

Har jeg heller ikke været ude at køre på og i dba er der heller ikke mange
der er er under 10år. Men jeg har også god tid til at finde ud af hvad det
skal være inden jeg får overblik over økonomien igen... Men umiddelbart står
en Honda Varadero også højt på listen (Da det er maskine jeg _har_ haft
fornøjelsen af god lang tur på) men med danske afgifter bliver den nok lige
dyr nok.

Men det skal primært være en rejsemaskine med en god oprejst siddestilling
og egne sig til en marchfart med danske hastigheder (~120-130km/t), og jeg
forventer ikke at skulle køre offroad på den. Desuden forventer at komme til
at køre over 15000km årligt så det skal også helst værer en nyere med lavt
kilometertal.

Nogen der har erfaringer med hvor langt en pegaso motor holder (97-00 med
karb) ?
På mobile.de er der ikke nogen der har kørt mere end ~36000km

/Anders

Fra : Armand

Dato : 03-07-02 17:21

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:afunc2$qq2$1@sunsite.dk...
> Nej - men det kan man heller ikke hvor jeg bor i Valby. Men til
gengæld er
> der plads til selv at have en palle cola stående istedet

Jup!
Og dét kunne jo blot være et par kasser 2-liters á 8kr/stk købt ved Otto
Duborg - Og dé kunne jo passende stå efterladt på traileren ovre i laden
sammen med pallen med Slots øl til 100 kr for 3 kasser (= 1,11 kr/stk!)

> Takker - nu mangler jeg bare at få købt en "ny" mc til de ugentlige
> ture på tværs af landet.

Ovennævnte kræver dog lidt trafik "på langs" også!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-07-02 19:42

> Og dét kunne jo blot være et par kasser 2-liters á 8kr/stk købt ved Otto
> Duborg - Og dé kunne jo passende stå efterladt på traileren ovre i laden
> sammen med pallen med Slots øl til 100 kr for 3 kasser (= 1,11 kr/stk!)

Orv-ja! Sig lige til når du har lageret i orden, så skal vi off-rødder nok
komme og give dig et kursus i (bl.a.) rigtig færdsel på motorcykel på
landet!

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-07-02 11:15

> Orv-ja! Sig lige til når du har lageret i orden, så skal vi off-rødder nok
> komme og give dig et kursus i (bl.a.) rigtig færdsel på motorcykel på
> landet!

Jeg tror dog ikke fredningsmyndighederne vil være helt tilfredse med
hillclimp på gravhøjen (nede i det ene hjørne af grunden), selvom den med
dens ~6meters højde indbyder til det

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-07-02 17:14

> Jeg tror dog ikke fredningsmyndighederne vil være helt tilfredse med
> hillclimp på gravhøjen (nede i det ene hjørne af grunden), selvom den med
> dens ~6meters højde indbyder til det

Skidt med det, jeg skal finde nogle fine markveje i området, så kan vi bruge
gravhøjen til at drikke (dine) øl på, det er den sikkert fin til!

Rittig

Fra : N/A

Dato : 06-07-02 09:08

Fra : Armand

Dato : 06-07-02 09:08

Søren Lindholt <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
> <afv8fm$2u5o$6@news.cybercity.dk>...
>
> Slotsmøllen er da opkøbt og lukket, så det er i hvert fald ikke Slots
øl
> der er *inden* i dåserne ;-/
> Heldigvis vil nogen sige!

Jup!
Det er sandsynligvis "Odense pils" med en lidt anden farve!

--
Armand.
(med familie på Fredericia Bryggeri, så han ved hvormeget der fuskes med

Fra : Steven

Dato : 05-07-02 12:05

On Wed, 3 Jul 2002 13:37:08 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

> [...]
>Pegaso... Men nu skal flytningen lige overstås først, så det bliver nok

Hej,

Det må være dejligt at komme væk fra Valby området, hvor du har haft
så mange problemer med hærværk og tyveri.

Hvad med en ældre BMW mc med god kåbe til den megen kørsel du må se
frem til?

BMW'er er vel generelt noget dyre i forhold til andre cykler, men
holder til gengæld også prisen rimelig godt og de virker som meget
slidstærke cykler, - plus at man sparer vedligeholdelse af kæde, - så
måske er det en overvejelse værd.

God flytning.

mvh
Steven
FZS600

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-07-02 14:37

> Det må være dejligt at komme væk fra Valby området, hvor du har haft
> så mange problemer med hærværk og tyveri.

Helt væk kommer jeg ikke (da jeg stadig arbejder "herovre" og beholder
lejligheden) ... Men det undrer mig efterhånden lidt at der står så mange
maskiner på gaden i området (der tilsyneladende kan stå i fred). Det er
heller ikke mere end en måned siden at der blev stjålet en bil fra p-pladsen
hvor jeg parkerer ...

> Hvad med en ældre BMW mc med god kåbe til den megen kørsel du må se
> frem til?

Hmm måske ikke nogen dum ide. Jeg har dog aldrig prøvet en udover den GS80?
med sidevogn på køreteknisk anlæg, hvis gearkasse man nok skal vendes til

Men de BMW jeg er bedst kan lide er f-serien hvor de jo har kørt med kæde en
del år. Den nye med remtræk har også et spøjst udseende. Men det var nok
ikke dem du tænkte på ....

Men et hurtigt kig i dba siger f.eks
BMW K 100 RS 1000, '90, km 52.000, kr 82.800
BMW K100 RS, '87, km 136.000, kr 85000
BMW K100RS 1000, '86, km 40.000, kr 89900

Det synes jeg er mange penge for "en gammel mc" selvom den har et lavt
km-tal

Der er jo også BMW R80GS der fåes væsenligt nyere og med lavt kmtal til
under 80kkr. Det er jo en rigtigt arbejdshest men hvordan egner den sig til
blandet kørsel ?

Men den rigtige model er måske nærmere
BMW K 75RT, 1992, Km:66.000 125kkr

Men jeg kan ikke lade være med at se det som en 10år gammel maskine - og
selv om den sikkert er i væsenligt bedre stand end min gamle bil kan jeg
ikke lade være med at sammenligne alderen...

> plus at man sparer vedligeholdelse af kæde, - så
> måske er det en overvejelse værd.

Kardan vi absolut være et plus - når man er vant til blot at skifte en
kontrollere en kilrem hver 6000km

> God flytning.
Takker

--
Anders Majland
Mazda 626 2,2 i glx st. car 90'

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 01-07-02 14:11

--
MVH Rune
www.rohleder.nu

> Er det for hele vinteren eller per måned ?

Det er pr. måned