/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Salg af Nazi flag og symboler
Fra : LK


Dato : 01-07-02 11:30

Er det tilladt i danmark at købe og sælge Nazi flag og symboler.
Som f.eks her.

http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1014452515/_32425593/
SR1-2-7EB98628F0064F/

Lars



 
 
Lasse Reichstein Nie~ (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 01-07-02 09:39

"LK" <aliveinc@yahoo.com> writes:

> Er det tilladt i danmark at købe og sælge Nazi flag og symboler.

Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Jesper KA (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper KA


Dato : 01-07-02 12:44

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote in message
news:65zz3ks4.fsf@hotpop.com...
> Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?


Hvorfor det skulle være det ?

Fordi det forherliger noget det bestemt ikke
burde .. men det er vist ikke ligefrem jura

Regards


LK (01-07-2002)
Kommentar
Fra : LK


Dato : 01-07-02 12:55


"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
news:65zz3ks4.fsf@hotpop.com...
> "LK" <aliveinc@yahoo.com> writes:
>
> > Er det tilladt i danmark at købe og sælge Nazi flag og symboler.
>
> Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?
> /L
> --
Det er f.eks forbudt i Frankrig

Lars



jan@stevns.net (01-07-2002)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-07-02 19:43

"LK" <aliveinc@yahoo.com> skrev :

>Det er f.eks forbudt i Frankrig

Og - Ønsker du da franske tilstande ?

FUT : dk.politik
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
dkfritidbil.dk er nu i luften, læs mere på www.dkfritidbil.dk

mc (01-07-2002)
Kommentar
Fra : mc


Dato : 01-07-02 20:23


"LK" <aliveinc@yahoo.com> wrote in message
news:3d2042f3$0$32088$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> news:65zz3ks4.fsf@hotpop.com...

> > "LK" <aliveinc@yahoo.com> writes:

> > > Er det tilladt i danmark at købe og sælge Nazi flag og symboler.

> > Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?

> Det er f.eks forbudt i Frankrig

Nazismen (som jeg ser den) er rendyrket ondskab.

Men hvis vi skal begynder at forbyde de mennesker at organisere sig m.m.,
hvem bliver så de næste? Den danske forening? (Der efter min mening ikke er
en racistisk organisation)

XFUT: dk.politik

mvh
mc



NoTrabajo (01-07-2002)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 01-07-02 21:18


"mc" <jkl@ef.dk> skrev i en meddelelse news:fZ1U8.169$I52.19792@news010.worldonline.dk...
>
> "LK" <aliveinc@yahoo.com> wrote in message
> news:3d2042f3$0$32088$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> > news:65zz3ks4.fsf@hotpop.com...
>
> > > "LK" <aliveinc@yahoo.com> writes:
>
> > > > Er det tilladt i danmark at købe og sælge Nazi flag og symboler.
>
> > > Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?
>
> > Det er f.eks forbudt i Frankrig
>
> Nazismen (som jeg ser den) er rendyrket ondskab.

Det er jeg enig med dig i, men jeg mener også at kommunisme i praksis og muhamedanisme er
rendyrket ondskab.

NoTrabajo




mc (01-07-2002)
Kommentar
Fra : mc


Dato : 01-07-02 21:25


"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
news:afqdfk$inp$1@news.cybercity.dk...
>
> "mc" <jkl@ef.dk> skrev i en meddelelse
news:fZ1U8.169$I52.19792@news010.worldonline.dk...
> >
> > "LK" <aliveinc@yahoo.com> wrote in message
> > news:3d2042f3$0$32088$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> > > news:65zz3ks4.fsf@hotpop.com...
> >
> > > > "LK" <aliveinc@yahoo.com> writes:
> >
> > > > > Er det tilladt i danmark at købe og sælge Nazi flag og symboler.
> >
> > > > Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?
> >
> > > Det er f.eks forbudt i Frankrig
> >
> > Nazismen (som jeg ser den) er rendyrket ondskab.
>
> Det er jeg enig med dig i, men jeg mener også at kommunisme i praksis og
muhamedanisme er
> rendyrket ondskab.

Jeg er enig med dig i, at Islam er langt farligere end folk gerne vil tro.
At folk sammenligner muslimer med kristne danskere er helt forfejlet. Der er
jo så åbenlyse kulturforskelle. Islam og nazismen har da også noget til
fælles IMO: Troen på en autoritet, der er vigtigere end det enkelte
menneske.
Men nazismen er næsten det onde selv: De slagtede jo millioner af mennesker
på grund af noget disse mennesker ikke selv kunne gøre for (race m.m.).

mvh mc



arc@na (01-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 01-07-02 21:29

On ma 01 jul 2002 09:22:46p, "mc" <jkl@ef.dk> wrote in
news:fZ1U8.169$I52.19792@news010.worldonline.dk:

>> > > Er det tilladt i danmark at købe og sælge Nazi flag og
>> > > symboler.
>> > Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?
>> Det er f.eks forbudt i Frankrig
> Nazismen (som jeg ser den) er rendyrket ondskab.

Jeg har et autentisk ex af Adolf Hitlers autograf. Hvis nogen vil
købe den (>2000.-), kan de bare svare her i gruppen...

David Konrad kan bekræfte - han har set den.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Jesper (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 01-07-02 22:28

arc@na <always@device.null.gov> wrote:

>
> Jeg har et autentisk ex af Adolf Hitlers autograf. Hvis nogen vil
> købe den (>2000.-), kan de bare svare her i gruppen...
>
> David Konrad kan bekræfte - han har set den.

Den skal du da forære til Nazi-Johnny på Hitlers fødselsdag nede i
førebunkeren i Greve, så er jeg sikker på at du vil blive budt ind til
lagkage
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

arc@na (02-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 02-07-02 00:43

On ma 01 jul 2002 11:28:29p, spam@supressor.invalid (Jesper) wrote
in news:1feo14o.kzb0t71bwwqfvN%spam@supressor.invalid:

>> Jeg har et autentisk ex af Adolf Hitlers autograf. Hvis nogen
>> vil købe den (>2000.-), kan de bare svare her i gruppen...
> Den skal du da forære til Nazi-Johnny på Hitlers fødselsdag nede
> i førebunkeren i Greve, så er jeg sikker på at du vil blive budt
> ind til lagkage


Du må da være sindssyg. Jeg ville aldrig give de dompapper andet end
en mai-geri.


--
Med venlig hilsen
arc@na

"Morten Bjergstrøm" (01-07-2002)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 01-07-02 13:07

"Jesper KA" <news@arning.dk> skrev:

>> Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?
>
>
> Hvorfor det skulle være det ?

Fordi det ikke ved lov er forbudt i DK.

> Fordi det forherliger noget det bestemt ikke
> burde .. men det er vist ikke ligefrem jura

Netop.

Iøvrigt er hagekorset et gammelt nordisk soltegn.

--
Morten http://miljokemi.dk

Michael Petersen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 01-07-02 13:40


Morten Bjergstrøm skrev i meddelelsen ...

>Iøvrigt er hagekorset et gammelt nordisk soltegn.

ja, men det er nok de færreste der de sidste 60 år har opfattet det som
sådan :-/

bevares folk bestemmer selv, hvad de vil ligge i forskellig symbolik..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
senere racende rundt i Patrol 3,3TD
http://www.petersensweb.dk





Bertel Lund Hansen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-07-02 22:39

Michael Petersen skrev:

>ja, men det er nok de færreste der de sidste 60 år har opfattet det som
>sådan :-/

Det passer ikke. Det var et mærke som Carlsberg brugte på deres
patentpropper i ganske mange år.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Padre (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 03-07-02 18:24

> Det passer ikke. Det var et mærke som Carlsberg brugte på deres
> patentpropper i ganske mange år.

Og hvis man ser på de to elefanter, som står ved Carlsbergs hovedindgang,
har de nogle pænt store svastikaer på siden - så vidt jeg husker er der i
øvrigt også svastikaer på kirken i Valby ved Carlsberg.

http://www.skanskakorsallskapet.com/images/carlsberg/Elefant%20Carlsberg.jpg

Padre



David T. Metz (15-07-2002)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 15-07-02 10:15


"Padre" <spirito_santo@nospam.yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:afvbvq$m9$1@news.cybercity.dk...
>
> Og hvis man ser på de to elefanter, som står ved Carlsbergs
hovedindgang,
> har de nogle pænt store svastikaer på siden - så vidt jeg husker er
der i
> øvrigt også svastikaer på kirken i Valby ved Carlsberg.

Jesuskirken hedder den, og ja der er masser af dem....

(Det var Brygger Jacobsen, der "byggede" den)

David



Peter Bjoern (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjoern


Dato : 03-07-02 21:55

On Mon, 01 Jul 2002 23:39:20 +0200, Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Det passer ikke. Det var et mærke som Carlsberg brugte på deres
>patentpropper i ganske mange år.

Og det sidder stadig den dag i dag som udsmykning på
Ny Carlsberg Glyptoteksbygningen i København.
Men den er vist bygget længe før 30'erne.

Med venlig hilsen

Peter

Morten (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 01-07-02 17:38

> Iøvrigt er hagekorset et gammelt nordisk soltegn.

Det er også tidligere blevet anvendt af de amerikanske indianere, som
dog fralagde sig fremtidig brug af korset efter 2. verdenskrig.
En skam, nazisterne fik misbrugt det, for det kan være ganske pænt
set i den rette sammenhæng (altså grafisk m.m.).

Mvh.
Morten



Peter T. (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 02-07-02 09:38

"Morten" <morten789@hotmail.com> wrote in news:afq0g8$bof$1@sunsite.dk:

>> Iøvrigt er hagekorset et gammelt nordisk soltegn.
>
> Det er også tidligere blevet anvendt af de amerikanske indianere, som
> dog fralagde sig fremtidig brug af korset efter 2. verdenskrig.
> En skam, nazisterne fik misbrugt det, for det kan være ganske pænt
> set i den rette sammenhæng (altså grafisk m.m.).

Ja, men indianernes tegn var spejlvendt i forhold til
soltegnet/hitlerkorset.

Forøvrigt - da jeg arbejdede på en forestilling i Nikolajkirken i København
i år, var vi en tur oppe i kirketårnet for at se staden lidt fra foroven.
På vejen opad gik vi forbi et stort messingskilt på vejen hvor der stod
genopbygningsåret (svjh år 1901) for kirketårnet og hvem der havde
sponsoreret det. Der var soltegnet i brug.

fut herfra... bestem selv hvor.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

"Morten Bjergstrøm" (01-07-2002)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 01-07-02 22:41

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

>>ja, men det er nok de færreste der de sidste 60 år har opfattet
>>det som sådan :-/
>
> Det passer ikke. Det var et mærke som Carlsberg brugte på deres
> patentpropper i ganske mange år.

Efter midten af 1930erne?

--
Morten http://miljokemi.dk

Bertel Lund Hansen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-07-02 23:30

Morten Bjergstrøm skrev:

>> Det passer ikke. Det var et mærke som Carlsberg brugte på deres
>> patentpropper i ganske mange år.

>Efter midten af 1930erne?

Ja, da jeg var barn. Jeg husker ikke hvornår patentflaskerne
begyndte at blive sjældne, og jeg skal ikke kunne sige hvornår
flaskerne var lavet, men de var skam helt almindelige.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

K.B. Steffensen (04-07-2002)
Kommentar
Fra : K.B. Steffensen


Dato : 04-07-02 14:58


"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns923E8FAE66642.miljokemi.dk@172.16.16.111...
> "Jesper KA" <news@arning.dk> skrev:
>
> >> Joda. Hvorfor skulle det ikke være det?
> >
> >
> > Hvorfor det skulle være det ?
>
> Fordi det ikke ved lov er forbudt i DK.
>
> > Fordi det forherliger noget det bestemt ikke
> > burde .. men det er vist ikke ligefrem jura
>
> Netop.
>
> Iøvrigt er hagekorset et gammelt nordisk soltegn.

Så vidt jeg kan huske, så er det ikke rigtigt.Det siges, at Hitler tabte
krigen fordi han vendte soltegnet omvendt.Carlsberg brugte i mange år
solstegnet som varemærke, men er så idag gået væk fra det igen.Man vil dog
stadig kunne se det i forbindelse med Carlsberg eks.vis i Valby.

MVH.
Kim



>
> --
> Morten http://miljokemi.dk



"Morten Bjergstrøm" (01-07-2002)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 01-07-02 17:52

"Morten" <morten789@hotmail.com> skrev:

> Det er også tidligere blevet anvendt af de amerikanske indianere, som
> dog fralagde sig fremtidig brug af korset efter 2. verdenskrig.
> En skam, nazisterne fik misbrugt det, for det kan være ganske pænt
> set i den rette sammenhæng (altså grafisk m.m.).

Tegnet blev iøvrigt også anvendt af Carlsberg indtil nazisterne for
alvor fik fodfæste i Tyskland.

http://www.netetiket.dk/hvidt_ol_skattefri_carlsberg_mork.htm

--
Morten http://miljokemi.dk

Ivar Madsen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 01-07-02 21:00

On Mon, 1 Jul 2002 16:52:26 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>> Det er også tidligere blevet anvendt af de amerikanske indianere, som
>> dog fralagde sig fremtidig brug af korset efter 2. verdenskrig.
>> En skam, nazisterne fik misbrugt det, for det kan være ganske pænt
>> set i den rette sammenhæng (altså grafisk m.m.).
>
>Tegnet blev iøvrigt også anvendt af Carlsberg indtil nazisterne for
>alvor fik fodfæste i Tyskland.

Og du kan stadig se det på bryggeriet i København.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

N/A (01-07-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-07-02 13:40



Povl H. Pedersen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 01-07-02 16:28

In article <3d202f03$0$79184$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"LK" <aliveinc@yahoo.com> wrote:

> Er det tilladt i danmark at købe og sælge Nazi flag og symboler.

Ja. Du kan se det som politiske symboler, og nazisterne kan indsamle
stemmer og stille op til valg, hvilket de gør i Ålborg.

KAP og SAP er heller ikke forbudte, selvom deres filosofi gik ud på at
omstyrte samfundet med magt, og skyde alle der kunne tænke.

Det at partierne er forbudt i Tyskland/Frankrig ser jeg som en
indskrænkning i demokratiet.

Jeg er eksempelvis stiller for CD, selvom jeg ikke stemmer på dem til
valget. I et demokrati skal alle have chancen, også dem jeg ikke er
enige med.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408607
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste