Usynlige mapper - Free Guard - Hjælp
Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-07-02 09:58

Til den evige hjælpsomme Mac gruppe -

Da jeg har nogle ting jeg på min Mac, som jeg helst ikke vil have min datter
til at rode med, har jeg hentet et freeware program der hedder Free Guard
der kan skjule de mapper der vælges manuelt. Det fungere fint - indtil jeg
kopierede en allerede skjult mappe over på min nye disk. Nu kan jeg ikke få
den til at blive aktiv??!! Heller ikke den gamle.
Jeg kan sagtens finde den i Sherlock, men når jeg dobbelt klikker på den
meddeler den at det er en usynlig mappe og så kan jeg ikke komme længere.

Jeg har prøvet at fjerne Free Guard + prefs. filer. Jeg har også prøvet at
slå alle udvidelser fra. Lige lidt hjælper det.

Er der en der kan hjælpe?
På forhånd mange tak fra en der er ved at være desperat...

Peter Dalgaard
MP G4/450, 9.2.2 US

Fra : Jesper

Dato : 01-07-02 15:02

Peter Dalgaard <nerja@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> slå alle udvidelser fra. Lige lidt hjælper det.
>
> Er der en der kan hjælpe?
> På forhånd mange tak fra en der er ved at være desperat...

Brug ResEdit til at gøre den synlig igen.
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-07-02 15:05

> [...]

> slå alle udvidelser fra. Lige lidt hjælper det.
>
> Er der en der kan hjælpe?
> På forhånd mange tak fra en der er ved at være desperat...

Du skal nok have fat i et program der kan gøre usynlige mapper synlige:
Et par bud er Filebuddy: <http://www.skytag.com/filebuddy/>
eller Resedit, men der er flere der kan lave det stunt.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-07-02 16:32

Hej Peter

Hent programmet FileBuddy 6.x til normal OS og 7.x ti OS X. Du kan downloade
både ver. 6 og 7 her: <http://skytag.com/filebuddy/download.html>. da du har en
G4 med OS 9.2.2 kan du bruge både ver. 6 og 7.

Installer FB og åbn programmet, - gå til menuen 'Cleaning' -> 'Find
Invisibles'. Marker disken, som du vil søge på og klik 'Search'. Når du har
fundet dine usynlige mapper, markerer du den/dem og øverst i vinduet er der en
knap (øverst til venstre), der kan gøre mappen synlig. Klik på den og du bliver
bedt om, om du vil gøre den synlig eller ej. Klik på 'Make Visible' og mappen
er nu fuldt synlig igen,og ligger på den oprindelige plads.

- Og i øvrigt er FileBuddy et af de bedste værktøjer overhovedet - også til
mange andre ting.

mvh. Erik Richard

Peter Dalgaard wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at fjerne Free Guard + prefs. filer. Jeg har også prøvet at
> slå alle udvidelser fra. Lige lidt hjælper det.

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,