Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
program til at sætte flere billeder sammen~
Fra : Morten Nielsen

Dato : 01-07-02 08:16

Mit kamera (Nikon coolpix 880) kan ikke selv sætte flere billeder sammen til
ét stort, hvilket er ret irriterende, da jeg tager mange panorama billeder.
Er der nogen der kender et SHAREWARE program der kan det? Jeg har Adobe
photoshop, men kan ikke finde denne funktion, kan det klare opgaven? Hvis
ja, hvor ligger denne funktion så?

Fra : Tine Müller

Dato : 01-07-02 11:58

"Morten Nielsen" <Kingofchess@hotmail.com> skrev
> [...]
> Er der nogen der kender et SHAREWARE program der kan det? Jeg har Adobe
> photoshop, men kan ikke finde denne funktion, kan det klare opgaven? Hvis

Prøv at se her http://www.panoguide.com/. Jeg vil også selv gerne prøve at
lave disse panoram'er, men har altså ikke prøvet det endnu, men har tit set
forslag om at kigge på denne side. Held og lykke.

--
KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : max

Dato : 04-07-02 19:04

> [...]
> lave disse panoram'er, men har altså ikke prøvet det endnu, men har tit set
> forslag om at kigge på denne side. Held og lykke.

http://www.panoguide.com/
http://www.tawbaware.com/maxlyons/

Et par steder der måske kan hjælpe..
mvh max

Fra : E.G.C.

Dato : 04-07-02 09:37

"Morten Nielsen" <Kingofchess@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d2001bf$0$50114$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Er der nogen der kender et SHAREWARE program der kan det? Jeg har Adobe
> photoshop, men kan ikke finde denne funktion, kan det klare opgaven? Hvis

Med mit camera coolpix 885 fulgte "panorama maker" som er meget enkelt at bruge. Det hedder "ArcSoft Panorama Maker". Jeg ved ikke
hvor du kan finde det.

Mvh.

E.C.

Fra : Lars Holst

Dato : 30-07-02 00:41

www.panoramafactory.com kan du finde vers. 2.4 som er shareware og vers.
1.6 som er freeware.
Jeg bruger selv vers. 1.6 med stor tilfredshed.
Dette program slår som regel den bundlede software fra kamerafabrikanterne.
I hvertfald kan hverken Canon's eller Olympus' stitching (panorama)
funktioner gøre det ligeså godt.

Men du skal vide at der er nogle parametre i stitching processen man skal
sætte sig lidt ind i. Bl.a. forhold vedr. brændvidden har stor betydning for
udfaldet.

M.V.H.

Lars