Lidelse og Guds vilje
Fra : Live4Him

Dato : 30-06-02 19:56

For I har for Kristi skyld fået skænket den nåde ikke blot at tro på ham,
men også at lide for hans skyld
Fill 1,29

og jeg vil vise ham, hvor meget han skal lide for mit navns skyld.
ApG9,16

Brødre, tag profeterne, der talte i Herrens navn, som jeres forbillede, når
det gælder at lide ondt og bære det tålmodigt.
Jak 5,10

Da skal I juble, skønt I nu en kort tid, hvis det skal være, må lide under
prøvelser af mange slags,
1 Pet 1,6

Derfor skal de, der efter Guds vilje må lide, stadig gøre det gode og
overlade deres sjæl til den trofaste skaber.
1 Pet 4,19

Hvordan skal disse passager tolkes og anvendes på kristenlivet ?
Hvad kan vi lære om Guds vilje med os ?
Den korteste vej mellem to punkter er en ret linie, men gælder det også for
kristenlivet og Guds handlen med os ?

--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Niels

Dato : 30-06-02 22:44

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> For I har for Kristi skyld fået skænket den nåde ikke blot at tro på ham,
> men også at lide for hans skyld
> Fill 1,29

Bør nok læses i sin sammenhæng..
Erik Larsen skriver om det hele tiden fra en anden vinkel.. men hvis du
læser fra vers 27-30 giver det mening.

> og jeg vil vise ham, hvor meget han skal lide for mit navns skyld.
> ApG9,16

Dette var en specifik hilsen fra Gud til Paulus gennem Ananias.

> Brødre, tag profeterne, der talte i Herrens navn, som jeres forbillede,
når
> det gælder at lide ondt og bære det tålmodigt.
> Jak 5,10

Hvis du ønsker at opleve dette, så rejs til et Islam-domineret land og
begynd at fortælle folk der om Kristus.

Her i Danmark er folk mere overbærende med vore fejl.

Vi sætter oven i købet dem som Gud finder vederstyggelige på prædikestolen i
vor nationale kirke.

> Da skal I juble, skønt I nu en kort tid, hvis det skal være, må lide under
> prøvelser af mange slags,
> 1 Pet 1,6

Lovet være Gud, vor Herre Jesu Kristi fader, som i sin store barmhjertighed
har genfødt os til et levende håb ved Jesu Kristi opstandelse fra de døde,
til en uforgængelig og ukrænkelig og uvisnelig arv, der ligger gemt i
himlene til jer, som af Guds magt ved troen bevares til en frelse, der
holdes rede til at åbenbares i den sidste tid.

> Derfor skal de, der efter Guds vilje må lide, stadig gøre det gode og
> overlade deres sjæl til den trofaste skaber.
> 1 Pet 4,19

Hmm, Peter begynder det afsnit med at bede lytterne om at glæde sig over
strabasserne..

Jeg havde en depression i den vinter vi har forladt, jeg opdagede det ikke
før det tidlige forår.. jeg aner ikke hvordan Gud bar mig gennem.. men jeg
lider stadig økonomisk under det.. Men jeg lærte noget, for det havde jeg
aldrig for alvor prøvet før.. så jeg takker stadig Gud for at han bar mig
gennem da jeg ikke kunne klare det selv, og jeg lærte i dette alvoren af:
ALTID at søge Guds rige først.. Jeg glemmer det såmænd ofte nok.. men
dernede hvor det gør av, har jeg lært at huske det.

> [...]
> Hvad kan vi lære om Guds vilje med os ?
> Den korteste vej mellem to punkter er en ret linie, men gælder det også

Jeps, den lige linie er at Søge Guds Rige og Hans Retfærdighed..
Kun der kan vi lære om Guds specifikke ønsker for den enkelte.. de generelle
ting Gud ønsker for sin menighed kan vi læse om i Bibelen.

Niels