snerler, hvordan slipper jeg af med dem ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 30-06-02 20:04

Hejsa

snerler, hvordan slipper jeg af med dem ?

jeg har problemer med at de inflitrerer min hæk, og alt hvad der er i
nærhedden af hækken :-/
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-06-02 23:04

Michael Petersen <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
> Hejsa
>
> snerler, hvordan slipper jeg af med dem ?
>
> jeg har problemer med at de inflitrerer min hæk, og alt hvad der er i
> nærhedden af hækken :-/

Du skal bare afbryde deres jordforbindelse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-07-02 06:18

Preben Riis Sørensen skrev i meddelelsen
<3d1f80b7$0$205$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Du skal bare afbryde deres jordforbindelse.

tjoe, men kan man ikke mindske deres gro lyst ?
de vokser og spreder sig jo som ukrudt

Fra : Jakob Bock

Dato : 01-07-02 10:28

Michael Petersen skrev:

> tjoe, men kan man ikke mindske deres gro lyst ?
> de vokser og spreder sig jo som ukrudt

Snerler er ikke lige sådan at komme af med. Deres rødder ligger ret dybt
nede i jorden, og får man ikke det hele med op, skyder de igen og igen og
igen -- indtil de har opbrugt alt deres oplagrede energi. Problemet er, at
hver gang planten får lov til at danne blade, oplagrer den ny energi i sine
rødder. Du skal derfor være over dem hele tiden -- altså hver gang du ser
dem titte op af jorden. Hvis det er muligt at komme til, så tag en greb, og
grav så meget af roden med op, når du fjerne planten. Så tager det længere
tid før den (evt.) vises sig igen.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : vibeke

Dato : 03-07-02 13:36

Hej

Bare drys salt på dem, så smelter de. Det skal gentages hver aften, men det
virker.

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-07-02 12:02

vibeke skrev i meddelelsen ...
>Hej
>
>Bare drys salt på dem, så smelter de. Det skal gentages hver aften, men det
>virker.

det vil jeg prøve

tak for rådet