Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der forskel på SmartMedia-kort!
Fra : JeRa

Dato : 30-06-02 19:18

Hej Ngruppe

Er der kvalitetsforskel på smartmedia-kortene?
- på edbpriser.dk er der nemlig stor forskel på prisen!

Hilsen JeRa

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 05-07-02 09:16

"JeRa" <jera@kochsgadenet.dk> wrote in message

> Er der kvalitetsforskel på smartmedia-kortene?
> - på edbpriser.dk er der nemlig stor forskel på prisen!

Det klassiske svar er nej - men de forskellige leverandører af udstyr og
kort kan have lagt begrænsninger ind ved anvendelse af "uoriginale" kort. Fx
kan man kun benytte panorama-funktionen i Olympus' kameraer ved benyttelse
af et Olympus kort. (Eller et andet kort der er ændret ("hacket") så det
optræder som et Olympus kort, naturligvis).

// Steffen

Fra : Morten Grouleff

Dato : 05-07-02 12:17

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> writes:

> [...]
> af et Olympus kort. (Eller et andet kort der er ændret ("hacket") så det
> optræder som et Olympus kort, naturligvis).

Jeg købte et Olympus C-40 igår. Forhandleren var meget ivrig efter at
sælge mig et Olympus smartmedia kort til det med den argumentation at
der tit var problemer med andre kort i disse kameraer. Det håber jeg
ikke viser at være tilfældet. Som jeg læser
<URL:http://www.ssfdc.or.jp/english/compliance/index.htm> Q7/A7 skal
man overholde "the SmartMediaTM specifications." for at måtte bruge
SmartMedia logoet. Olympus bruger dette logo, så de burde fungere med
ordentlige kort af andre fabrikater...

Faktisk synes jeg det er en kritisabel forretningsmetode at hænge deres
"panorama" funktion op på brug af deres kort: Der er jo ikke noget
specielt ved deres kort, bortset fra at de hedder Olympus og koster
omkring det dobbelte af andre kort.

Eller har jeg misforstået noget her?
--
Morten Grouleff.

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-07-02 13:26

Morten Grouleff <morten-nospam02705@grouleff.com> skrev:

>den argumentation at
>der tit var problemer med andre kort i disse kameraer. Det håber jeg
>ikke viser at være tilfældet.

Jeg bruger også olympus, godtnok to andre modeller, og næsten
udelukkende uoriginale sm-kort. Jeg har aldrig oplevet nogen
problemer.

>Eller har jeg misforstået noget her?

Det tror jeg ikke.

--