Vedr. hegn mellem 2 ejendomme
Fra : Kenneth

Dato : 30-06-02 18:36

Vi bor i et villagkvater hvor vi på øst siden har skel til 2 naboer,
her har siden vi flyttede ind været et hegn af træ...

Nu da hegnet har været der i snart 20-30 år trænger det til en
udskiftning, den nabo hvor 70% af hegnet er vil ikke have et nyt hegn
op...

Problemet med dette er at vores stue vender direkte ud mod hegnet og
derfor vil vi meget gerne have et hegen magentil op, naboen har
desuden 10 store træer som er helt nøgne forneden, så hvis hegnet
forsvinder vil man fra vores og deres have kunne kigge uhindret ind i
hinandens haver og stuer...

Finder der ikke en bestemmelse i lovgivningen så vi kan "tvinge"
naboen til at betale hans andel af hegnet ?

Mvh
Kenneth

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-06-02 19:25

Kenneth skrev i meddelelsen
<34149e14.0206300936.604698ac@posting.google.com>...

>Finder der ikke en bestemmelse i lovgivningen så vi kan "tvinge"
>naboen til at betale hans andel af hegnet ?

http://www.hegnsloven.dk/

google er din ven

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Kenneth

Dato : 30-06-02 22:59

Ja så kan jeg jo læse loven, men den består jo at 60§ og en hel masse
tillæg...

Er der en her der kan svare på om man har krav på at få hjælp til
udskiftning af hegnet, det vil dreje sig om en 100% udskiftning, det
er vist kun mallingen der holder sammen på hegnet.

kenneth

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-06-02 23:43

kenneth10@e-mail.dk (Kenneth) skrev :

>Ja så kan jeg jo læse loven, men den består jo at 60§ og en hel masse
>tillæg...

Om du læser loven , eller andre gør, er vel mest et spørgsmål om hvad
der er mest bekvemt ;)

På den side du blev henvist til , kan du finde et link til hegnslovens
tekst - herunder kan du læse videre under § 20.

Der står vist det du søger.

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
dkfritidbil.dk er nu i luften, læs mere på www.dkfritidbil.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-07-02 08:36

Kenneth skrev i meddelelsen
<34149e14.0206301359.5f1da738@posting.google.com>...
>Ja så kan jeg jo læse loven, men den består jo at 60§ og en hel >masse
tillæg...

og ?

>Er der en her der kan svare på om man har krav på at få hjælp til
>udskiftning af hegnet,

ikke ud fra de sparsomme oplysninger du giver..

>det vil dreje sig om en 100% udskiftning, det
>er vist kun mallingen der holder sammen på hegnet.

nå..

ud fra den smule du skrev i dit første indlæg, hverken kan eller vil jeg
komme nærmere ind på hvilken § du skal sæte dine penge på,
men kan kun anbefale, at du ulejliger dig med at læse det afsnit der hedder
"lovtekst"

hvis du er negativ over naboens uvilje, så må du sq selv vise lidt velvilje
til at løse opgaven

du har også mulighed for at benytte den formular, der findes nede på webben,
på den side jeg henviste til "Formular og vejledning"

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg

ingen arme - ingen kager