Harddisk fejl...HJÆLP!
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 30-06-02 18:41

Hejsa

På min nye TiBook G4/800 er der allerede meldt fejl på harddisken.
Apples egen "Disk Utility" kan ikke klare ærterne, og siger at der skal
stærkere midler til.

Hvad gør man så? Skal jeg virkelig ud at købe et program? Og...i følge
diverse nyhedsgrupper kan jeg fornemme, at til OSX duer Norton ikke,
Drive 10 (Techtool) er ej heller godt. Det eneste der stort set får pæne
ord, er Disk Warrior...MEN: Den køre jo kun OS 9!!!

Hvad gør jeg?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Jesper

Dato : 30-06-02 21:09

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
> Drive 10 (Techtool) er ej heller godt. Det eneste der stort set får pæne
> ord, er Disk Warrior...MEN: Den køre jo kun OS 9!!!

Du kan boote fra en anden disk, evt. DiskWarrioor CD og reparere din
disk. Ellers er fsck god at kende: Hold Æble + S nede under opstart og
skriv så : /sbin/fsck -y <retur> og gentag indtil den melder at disk
appears to be OK.
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 01-07-02 11:30

In <1fem2kq.1l2x06h1h9iiooN%spam@supressor.invalid> Jesper wrote:

> [...]
> disk. Ellers er fsck god at kende: Hold Æble + S nede under opstart og
> skriv så : /sbin/fsck -y <retur> og gentag indtil den melder at disk

...virker desværre ikke. Problemet er åbenbart FOR graverende, da den
melder de samme fejl efter at have kørt fsck 10 gange...!

Gunnar

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-07-02 11:58

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> writes:

> ..virker desværre ikke. Problemet er åbenbart FOR graverende, da den
> melder de samme fejl efter at have kørt fsck 10 gange...!

Hvilke fejl? Hvis det er SÅ slemt kan det tyde på at der er
hardwarefejl på disken.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn