OS X problem...HJÆLP!
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 30-06-02 18:31

Hejsa.

Min Disk First Aid siger at der er så graverende fejl på min harddisk (
allerede efter 3-4 uger) på min nye PB G¤ 800Mhz, at der skal stærkere
midler til.

Hvad gør man så? Er der noget freeware der klarer problemet, eller skal
man købe, og i så fald hvad? For efter diverse nyhedsindlæg at dømme, ja
så er Norton ikke noget bevændt på OS X, Techtool ej heller. Men Disk
Warrior derimod....men den kører jo kun OS 9, og hvor er vi så???

Mvh
Gunnar

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-06-02 22:51

In article <20020630193032121+0200@news.tele.dk>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
> så er Norton ikke noget bevændt på OS X, Techtool ej heller. Men Disk
> Warrior derimod....men den kører jo kun OS 9, og hvor er vi så???

Både Norton Utilities 6 (den gamle - i opdateret udgave!) den nye OS X
native version 7 kan fiske problemer på OS X diske. Den skal bare lige
konfigureres korrekt.

DiskWarrior booter du bare fra CD'en med Mac OS 9 på; den kan stadig
reparere en OS X disk.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 01-07-02 11:36

In <rfn-F0DE6F.23512330062002@news.tele.dk> René Frej Nielsen wrote:

> BÂde Norton Utilities 6 (den gamle - i opdateret udgave!) den nye OS X
> native version 7 kan fiske problemer p OS X diske. Den skal bare
> lige konfigureres korrekt.
>
> DiskWarrior booter du bare fra CD'en med Mac OS 9 pÂ; den kan stadig
> reparere en OS X disk.

Vil det være en fejl at bruge den nyeste Drive 10 (1.0.5)? Den har jeg
mulighed for at låne nemlig...?

Mvh
Gunnar

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-07-02 02:06

Gunnar Kristiansen wrote:

> [...]
> midler til.
>
> Hvad gør man så? Er der noget freeware der klarer problemet, eller skal

Nej, der findes ingen freeware værktøjer, der kan klare HD problemer af den
type.

> For efter diverse nyhedsindlæg at dømme, ja
> så er Norton ikke noget bevændt på OS X,

Det kommer helt an på, hvilken version, du bruger, Norton Utilities ver.
6.03 kan godt klare OS X, men som på de klassiske OS'er er det ikke alt som
DiskDoctor kan reparere, så her er der ingen forskel på klassiske og OS X
systemerne.

> Techtool ej heller. Men Disk Warrior derimod....men den
> kører jo kun OS 9, og hvor er vi så???

Du skal under alle omstændigheder starte op fra DW CD'en, så det kan jo
være hip som hap her. Hovedsagen er, at DW KAN klare en directory
replacement.

Start blot DW og vælg den disk / partition, det er galt med, så klarer DW
resten. Eneste forudsætning er, at du _skal_ bruge DW ver. 2.1.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,