Salgs- og leveringsbetingelser
Fra : Matthiessen

Dato : 30-06-02 18:16

Jeg søger en færdig "Salgs- og leveringsbetingelser" tekst til en netbutik.

Nogen der ved hvor man finder en, man må kopiere og benytte. Har kigget på
net-tjek.dk osv. men kan umiddelbart ikke finde noget som helst, bortset fra
hva hvilke punkter der skal være ?

Umuligt at finde ud af den omfattende lovgivning...

VH
Anders Matthiessen

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-06-02 20:23

Matthiessen skrev i meddelelsen
<3d1f3cc2$0$1430$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Jeg søger en færdig "Salgs- og leveringsbetingelser" tekst til en
>netbutik.

google er din ven

http://www.pmctechnology.dk/pdf/NL92.pdf

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Matthiessen

Dato : 30-06-02 20:46

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse
> google er din ven

Ja google er meget flink

> http://www.pmctechnology.dk/pdf/NL92.pdf

Ah, den duer sq ik rigtig :) Jeg havde håbet en eller anden offentlig
instans eller lign. havde sendt et eksempel ud, men det ser ikke sådan ud.
Jeg må vel igang med at klippe og klistre en selv :0/

VH
Anders Matthiessen

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-07-02 08:40

Matthiessen skrev i meddelelsen
<3d1f6011$0$1463$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Ah, den duer sq ik rigtig :)

hmm.. hvad er det for vare typer du vil lange over cyber disken ?

Fra : Matthiessen

Dato : 01-07-02 11:54

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse
> hmm.. hvad er det for vare typer du vil lange over cyber disken ?

www.dioder.dk

VH
Anders Matthiessen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 30-06-02 21:22

On Sun, 30 Jun 2002 19:15:46 +0200, "Matthiessen"
<matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote:

>Nogen der ved hvor man finder en, man må kopiere og benytte. Har kigget på
>net-tjek.dk osv. men kan umiddelbart ikke finde noget som helst, bortset fra
>hva hvilke punkter der skal være ?

Det afhænger i vidt omfang af de konkrete omstændigheder. De forhold,
der er reguleret i lovgivningen (returret mv.) behøver man for så vidt
ikke omtale i betingelserne.

Kun hvis du vil fravige (hvilket overfor forbrugere vil sige forbedre)
lovens ordning, behøver du skrive det.

Groft sagt kan man sige, at lovgivningen giver en nogenlunde
afbalanceret regulering, som man ofte vil kunne leve med.

>Umuligt at finde ud af den omfattende lovgivning...

Det er derfor man kan købe (og sælge!) rådgivning hos f.eks.
advokater...

--
Jakob Paikin

Fra : Henning Makholm

Dato : 01-07-02 09:34

Scripsit Jakob Paikin <jp@dklaw.dk>
> [...]

> Det afhænger i vidt omfang af de konkrete omstændigheder. De forhold,
> der er reguleret i lovgivningen (returret mv.) behøver man for så vidt

Jo. Dørsalgsloven indeholder bestemmelser om oplysningspligt ved
fjernsalg, som også gælder selv om betingelserne blot er dem der
ellers gælder i lovgivningen:

§11. Inden der indgås en aftale, skal den erhvervsdrivende give forbrugeren
oplysning om
1) den erhvervsdrivendes navn og adresse,
2) varens eller tjenesteydelsens karakter og væsentligste egenskaber,
3) prisen for varen eller tjenesteydelsen, inklusive moms og alle andre
afgifter,
4) vilkår om betaling, levering eller anden opfyldelse af aftalen samt
om en eventuel uopsigelighedsperiode,
5) eventuelle leveringsomkostninger,
6) eventuel fortrydelsesret efter denne lov,
7) det beløb, forbrugeren skal betale for at bruge den pågældende
kommunikationsteknik, hvis beløbet ikke beregnes efter grundtaksten,
og
8) hvor længe oplysningerne gælder, herunder hvor længe varen eller
tjenesteydelsen udbydes til den anførte pris.

ff.

--
Henning Makholm "Hell, every other article you read
is about the Mars underground, and how

Fra : Jakob Paikin

Dato : 01-07-02 09:51

On 01 Jul 2002 10:34:26 +0200, Henning Makholm <henning@makholm.net>
wrote:

>Jo. Dørsalgsloven indeholder bestemmelser om oplysningspligt ved
>fjernsalg, som også gælder selv om betingelserne blot er dem der
>ellers gælder i lovgivningen:

Det har du selvfølgelig ret i. Man skal selvfølgelig overholde
udtrykkelige krav i lovgivningen om, at visse forhold skal oplyses.

--
Jakob Paikin

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-07-02 09:50

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> wrote in message

> Det afhænger i vidt omfang af de konkrete omstændigheder. De forhold,
> der er reguleret i lovgivningen (returret mv.) behøver man for så vidt
> ikke omtale i betingelserne.

Der er også krav fra PBS om oplysning om leveringsbetingelser på sitet. De
skal faktisk godkende hvert sites udformning hvad det angår.
Der skal også medsendes skriftlig information om kundens lovbefæstede
returret ved fremsendelse af varen.

(Selvfølgelig kun interessant hvis kortbetaling indgår på sitet)

/Per

Fra : Matthiessen

Dato : 01-07-02 11:54

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal faktisk godkende hvert sites udformning hvad det angår.
> Der skal også medsendes skriftlig information om kundens lovbefæstede

Og det er netop derfor vi ska ha lavet den :)

Jeg lægger mig op af net-tjek.dk's guide, og så må jeg se hva der kommer ud
af det.

Takker for hjælpen

VH
Anders Matthiessen

Fra : TGD

Dato : 01-07-02 16:16

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger en færdig "Salgs- og leveringsbetingelser" tekst til en
netbutik.

<KLIP>

www.fs.dk hjælper gerne med det!