Vægtkonsulenterne/råd søges
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-02 18:16

Hejsa

Jeg er på kur/kostomlægning hos DDV, men ak, jeg får allergisk reaktion på
gulerødder.

Så sker der noget ved at koge gulerødderne? Det er nemlig min erfaring at
allergi ikke optræder ved tilberedte madvarer - eller kan nogt af ideen bag
kuren gå tabt ved kogte gulerødder?

-Carina

Fra : Hanne Mikkelsen

Dato : 30-06-02 23:24

Kære Carina

Du kan sagtens koge gulerødderne - jeg har været på DVK i flere år og har
altid spist alle grønsager kogte.

Bon Appetit

Hanne

Fra : Nicolai

Dato : 01-07-02 14:10

"-Carina" <Svar til gruppen> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så sker der noget ved at koge gulerødderne? Det er nemlig min erfaring at
> allergi ikke optræder ved tilberedte madvarer - eller kan nogt af ideen

Har du overvejet at dampe dem? Så vidt jeg har lært, så holder man på flest
muligt af de gode ting, ved at dampe og ved kogning mister man mere af det
gode, og i takt med hvor længe man koger dem.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi