Kage til slankekur
Fra : Helle Nielsen

Dato : 30-06-02 16:49

Hejsa.

Er her nogen der har nogle opskrifter på kager man kan/må spise når man er
på slankekur? eks. en fedtfattig banankage? gulerodskage har jeg prøvet men
det kan jeg ikke lide. Bvadr! *g*

Hilsen Helle

Fra : Jeannette

Dato : 30-06-02 17:38

"Helle Nielsen" skrev
> Er her nogen der har nogle opskrifter på kager man kan/må spise når man er
> på slankekur? eks. en fedtfattig banankage?

Jeg tror sagtens du kan bruge den opskrift du har i forvejen, og så bare
undlade at komme fedt i den. Nu kender jeg ikke opskriften, men jeg ville
måske komme en halv banan og lidt honning i istedet for.
Kagen vil nok blive tør hurtigere, men hvis den skal spises samme dag eller
i løbet af et par dage, så går det vel nok. ( En plastikpose og en fugtig
soveplads vil nok gavne den, hvis den skal holde il dagen efter.)

Evt. fløde skal selvfølgelig erstattes med skummet mælk.

Men prøv dig frem.

Jeannette
- Som mener det er en skrøne, at man ikke kan bage en skærekage uden fedt.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-02 18:13

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på slankekur? eks. en fedtfattig banankage? gulerodskage har jeg prøvet

Fedtfattig banankage:
3 æg (Man kan udelade blommen, og kagen er stadig god)
200 gr. rørsukker (evt. 150 gram)
1 citron
2 bananer (man kan nøjes med 1 banan)
200 gr. mel
2 tsk. bagepulver

Pisk æg, sukker og friskrevet citronskal. Mos banan(erne) med 2 spsk
citronsaft. Bland mel og bagepulver og rør det hele sammen. Hæld dejen i en
bredepande og bag den ved 175 grader i ca. 50 minutter.

Kagen er udemærket. Bestem smagen ved at bruge mere/mindre citron. Kagen jf.
opskriften smager mest af citron.

-Carina