Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremtiden ifølge Canon
Fra : max

Dato : 30-06-02 16:07

Fra : Clark Kent

Dato : 30-06-02 16:35

"max" <maxarte@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:H0FT8.99719$N46.2521323@news010.worldonline.dk...
> http://www.photo-i.co.uk/News/June02/canon%20revolution.htm

Fremtiden iflg. Canon.
Uddrag:“Canon studies show that people will take more than five times as
many photographs with digital cameras as they will with film-based cameras.
However, they may only print a quarter of the digital photographs taken

Er det godt?

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-06-02 20:13

Clark Kent wrote in <afn8f7$r60$1@sunsite.dk>:
> [...]
> many photographs with digital cameras as they will with film-based
> cameras. However, they may only print a quarter of the digital photographs

Det kunne jeg da også have sagt. Jeg ville dog nok formulere det anderledes:

Det vil blive mere og mere udbredt at fotografere digitalt, og på et
tidspunkt vil analog fotografering være ren nostalgi. (Dermed vil
fotografering på et eller andet tidspunkt være digital i 5/6 af tilfællene.)
Samtidig vil det være mere og mere udbredt at se disse fotos på et digitalt
medie, og dermed undgå papirversion.
Igen, på et tidpunkt vil papir være ren nostalgi, men før det vil 1/4 af
alle fotos stadig komme på papir.

Okay, sådan ville jeg nok ikke formulere det, jeg synes bare ikke der står
noget i det uddrag, som er overraskende på nogen måde. :)

> Er det godt?

Hvis ikke folk bliver tvunget til det, så gør de det vel fordi de har lyst.
Og at gøre som man har løst, er vel godt.

Jeg ved ikke lige hvor du vil hen med det spørgsmål?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-06-02 20:40

Niels Andersen wrote:

> Okay, sådan ville jeg nok ikke formulere det, jeg synes bare ikke
> der står noget i det uddrag, som er overraskende på nogen måde. :)

Næ - det er ikke spor overraskende, og det er også blot en gentagelse af
hvad masser af andre har sagt, men det bliver måske mere rigtigt, når
udtalelsen kommer fra Canon.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-06-02 22:55

In article <afn8f7$r60$1@sunsite.dk>, "Clark Kent" <hgath@deepspace.dk>
wrote:

> [...]
> However, they may only print a quarter of the digital photographs taken

Ja. 5 / 4 = 1.25. Der er altså 25% flere billeder der kommer på papir