/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hurtigste acc. Hvordan???
Fra : Michael H.


Dato : 30-06-02 15:22

Mig og en kammerat har snakket lidt om hvordan man kommer hurtigst fra 0-100
km/t..
Jeg siger at man skal ligge på ca 3-4K omdr./min. og så slippe koblingen og
så eller gi' den fuld gas.
Kammeraten siger at man skal ligge på ca 8-9K omdr./min. og så file på
koblingen i starten til chancen for
wheelie og hjulspind er ovre.
Hvem af os har ret, eller har ingen af os det???

Michael GSX-R 600 '00



 
 
Lars Molnit (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 30-06-02 15:35


"Michael H." <Gixxer25@hotmail.com> wrote in message
news:afn4ag$ag4$1@sunsite.dk...
> Mig og en kammerat har snakket lidt om hvordan man kommer hurtigst fra
0-100
> km/t..
> Jeg siger at man skal ligge på ca 3-4K omdr./min. og så slippe koblingen
og
> så eller gi' den fuld gas.
> Kammeraten siger at man skal ligge på ca 8-9K omdr./min. og så file på
> koblingen i starten til chancen for
> wheelie og hjulspind er ovre.
> Hvem af os har ret, eller har ingen af os det???

I har begge ret, og forkert....

Det afhænger helt bestemt af hva maskine/motor i køre med, f.eks.
prøvede jeg den anden dag en VX 1000 , den skal ligge på de 3-4K, for der
trækker den bedst, og den kan kan slet ik komme op til 8-9K... men det var
også en gammel svend :)

Fer's GSX-R 250, skal files på det groveste mellem 14-15K (Har ikke
prøvet det, men hørt nogen sige det *GG*) for at den fiser afsted...

Og så lige den sjove, en MZ ETZ 251, skal rå files tæskes på
5500-6500, og skiftes gear konstant, men så er den også lige så hurtig som
en TDR 125 fra 0-100, kun føren afgøre forskellen der :)

VH
Lars Molnit



>
> Michael GSX-R 600 '00
>
>



Michael H. (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael H.


Dato : 30-06-02 15:36


"Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> wrote in message
news:3d1f16b1$0$1384$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

>
> I har begge ret, og forkert....
>
> Det afhænger helt bestemt af hva maskine/motor i køre med,

Der er tale om en Gixxer 600 og en Fireblade

Michael



Lars Molnit (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 30-06-02 15:45


"Michael H." <Gixxer25@hotmail.com> wrote in message
news:afn563$e56$1@sunsite.dk...
>
> "Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> wrote in message
> news:3d1f16b1$0$1384$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> >
> > I har begge ret, og forkert....
> >
> > Det afhænger helt bestemt af hva maskine/motor i køre med,
>
> Der er tale om en Gixxer 600 og en Fireblade

Ok, så vil jeg nok stemme på at file ved de 8-9k, eller mere mellem maks
moment, og maks heste området, sådan at de ligger lige på kanten til at
wheelie, men uden at gøre det.

Men der er nok en eller anden Gixxer 600, eller Fireblade der har prøvet
sig frem til det bedste, men mon ikke i kan afgøre det med at køre en tur
mod hinanden, og se hvem der klare det bedst :)

VH
Lars Molnit


>
> Michael
>
>



RacerNiels (30-06-2002)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 30-06-02 21:30

"Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> wrote in message
news:3d1f1917$0$1380$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Ok, så vil jeg nok stemme på at file ved de 8-9k,

Ja, eller bare 6-7krpm. Det kommer helt an på cyklen - den skal bare være
over hullerne (om nogen) i momentkurven.

>eller mere mellem maks moment, og maks heste området, sådan at de ligger
lige på kanten til at
> wheelie, men uden at gøre det.

Nej, er du towlig mand?!?! En FireBlade skulle da helst gerne kunne gå på
hjul inden den rammer maks moment!
Desuden ville jeg da også foretrække at ha sluppet koblingen helt ved slaget
100km/t og det er næppe tilfældet på hverken Gixxer600 eller FireBlade hvis
der skal files mellem maks moment og maks ponyer.


Niels



Moller (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 30-06-02 23:05

> >eller mere mellem maks moment, og maks heste området, sådan at de ligger
> lige på kanten til at
> > wheelie, men uden at gøre det.
>
> Nej, er du towlig mand?!?!

Er du mand eller wush :)

> En FireBlade skulle da helst gerne kunne gå på
> hjul inden den rammer maks moment!

Jeg ville være noget skuffet hvis ikke, men på den anden side, hvis du
filer ved maks moment, og ikke slipper koblingen ved en fejl
(wiiiiiiiiieeeeeeee splat), vil jeg nu mene du kommer hurtigst ud af hullet,
og derved max, acc.

> Desuden ville jeg da også foretrække at ha sluppet koblingen helt ved
slaget
> 100km/t

ja, men nu var det kun 0-100km/t, så efter 100, kan man altid tage det
med ro igen :)

VH
Lars Molnit



RacerNiels (01-07-2002)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 01-07-02 00:39

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> wrote in message
news:afnvap$nlq$1@news.cybercity.dk...
> Jeg ville være noget skuffet hvis ikke, men på den anden side, hvis du
> filer ved maks moment, og ikke slipper koblingen ved en fejl
> (wiiiiiiiiieeeeeeee splat), vil jeg nu mene du kommer hurtigst ud af
hullet,
> og derved max, acc.

Hvis vi siger du filer 30% - altså kun lader 70% effekt komme ud gennem
koblingen... hvorfor så ikke lade den stakkels motor falde lidt i omdr. til
dér hvor den kan smide alle 100% ud igennem koblingen??

/Niels



Armand (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-02 15:17


RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.dk> skrev i en
news:afnpo1$3h7$1@eising.k-net.dk...
> "Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> wrote in message
> news:3d1f1917$0$1380$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> >eller mere mellem maks moment, og maks heste området, sådan at de
ligger
> > lige på kanten til at wheelie, men uden at gøre det.
du towlig mand?!?! En FireBlade skulle da helst gerne kunne gå på
> hjul inden den rammer maks moment!

Det er momentet der rejser modellen i en wheelie, og hestekræfterne der
får dyngen til at accelerere!
Max. moment ligger omdrejningsmæssigt før max. HK, hvorfor det for
accelerationens skyld er bedst at holde rpm lige omkring max. HK, hvor
man må formode at momentet også er faldet noget af på den, således at
man får max.acceleration med reduceret risiko for en wheelie!

Kobler man til ved lavere rpm. arbejder motoren efterfølgende sig forbi
rpm for max. moment i laveste gear, hvorved der sandsynligvis vil opstå
en wheelie (for de korteste,letteste og mest kraftfulde modeller) inden
at man kommer dertil hvor acc. er størst

Det skal siges at den eneste model jeg har oplevet ren og uprovokeret
powerwheelie på, er en R6'er - Jeg har dog stadig oplevelsen af en
'Blade og eks.v. R1 tilgode!

--
Armand.




Steen Schmidt (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 01-07-02 16:16

> Det skal siges at den eneste model jeg har oplevet ren og uprovokeret
> powerwheelie på, er en R6'er - Jeg har dog stadig oplevelsen af en
> 'Blade og eks.v. R1 tilgode!

De kan også, kan jeg afsløre Millen kan også sagtens, og der er vel
flere - jeg har ikke prøvet en Kwak-9.

Nu vejer jeg jo heller ikke mange fjer, så selv min første SV'er kunne på en
god dag og på en god vej (#2 kunne ikke, om så det var 8 grader og
alting...).

Mvh
Steen


Armand (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-07-02 14:57


Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en
news:bm_T8.35$r52.3659@news000.worldonline.dk...
> > Det skal siges at den eneste model jeg har oplevet ren og
uprovokeret
> > powerwheelie på, er en R6'er - Jeg har dog stadig oplevelsen af en
> > 'Blade og eks.v. R1 tilgode!
> De kan også, kan jeg afsløre Millen kan også sagtens, og der er
vel
> flere - jeg har ikke prøvet en Kwak-9.
> Nu vejer jeg jo heller ikke mange fjer, så selv min første SV'er kunne
på en
> god dag og på en god vej

Så må det være mine næsten 0,1 tons der gør forskellen, for jeg har
prøvet såvel en afdroslet Falco, som Mille'n, og netop testet specifikt
for uprovokeret powerwheelie i 1. med negativt (positivt?) resultat!

--
Armand.



Steen Schmidt (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 02-07-02 23:26

> Så må det være mine næsten 0,1 tons der gør forskellen, for jeg har
> prøvet såvel en afdroslet Falco, som Mille'n, og netop testet specifikt
> for uprovokeret powerwheelie i 1. med negativt (positivt?) resultat!

Ja, der er jo mere sikkerhed i at maskinen IKKE gør det.

Jeg vejer 58-60 kg "tør"

Den Mille jeg taler om er godtnok en Mille R, men det burde ikke gøre den
store forskel - Mille, Mille R & Falco har alle præcis samme udveksling i
alle gear, samt samme totaludveksling. Mille R vejer (ifølge fabrikken) 7 kg
mindre end Falco - jeg ved ikke hvor de ekstra kilo skulle være placeret på
Falcoen, så det må lades stå uvist om det har betydning og eventuelt i
hvilken retning. Jeg har kun prøvet en "standard" Falco, og den
powerwheeliede ingen steder - det føltes som om bagdæmperen slugte den
overskydende kraft, hvis der var nogen - jeg er ikke klar over om
affjedringen er identisk imellem Falco og Mille (Mille R afviger i hvert
fald en del fra de to). Falcoen blev noget nervøs i styretøjet, så jeg kunne
udmærket forestille mig at en afdroslet Falco ville hæve snuden en smule med
mig på, i 1. gear.

Mvh
Steen


Armand (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-07-02 17:31


Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en
news:sLpU8.3336$I52.59203@news010.worldonline.dk...
>
> Den Mille jeg taler om er godtnok en Mille R, men det burde ikke gøre
den
> store forskel - Mille, Mille R & Falco har alle præcis samme
udveksling i
> alle gear, samt samme totaludveksling. Mille R vejer (ifølge
fabrikken) 7 kg
> mindre end Falco - jeg ved ikke hvor de ekstra kilo skulle være
placeret på
> Falcoen,

Det sidste først:
Prøv lige at kigge på R'erens fælge: De er minimum-spinkle! Så der ér
vægt-sparet hist og her på Mille R!!

Mon ikke også at R'eren er map'et i indsprøjtningen så den reagerer mere
prompt på gassen :-/
Ydelse og momentet skulle være den samme som på "den billige"!

--
Armand.




Steen Schmidt (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 03-07-02 20:07

> Prøv lige at kigge på R'erens fælge: De er minimum-spinkle! Så der ér
> vægt-sparet hist og her på Mille R!!

Ja, du har ret. De fælge har jeg bare lyst til at hænge op på væggen

> Mon ikke også at R'eren er map'et i indsprøjtningen så den reagerer mere
> prompt på gassen :-/
> Ydelse og momentet skulle være den samme som på "den billige"!

Ja, det skriver de. Jeg har ikke prøvet en plain vanilla Mille (hvis man kan
kalde den det .

Mvh
Steen


origo@earthling.net (03-07-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 03-07-02 20:51

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:afvfbr$4ad$1@news.cybercity.dk...
>
> Prøv lige at kigge på R'erens fælge: De er minimum-spinkle!
Jeps, men sterkere enn på de øvrige modeller.

JS



Jes Vestervang (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-07-02 16:24

Armand wrote:

> Det skal siges at den eneste model jeg har oplevet ren og uprovokeret
> powerwheelie på, er en R6'er - Jeg har dog stadig oplevelsen af en
> 'Blade og eks.v. R1 tilgode!
>
Med min storebror på godt 65 kg powerwheelier fazeren nu også uprovokeret.
Mette fra mc-chauffutterne's fazer gør det også Med 98 kg mig derimod,
så skal jeg anbringe mig med røven helt bagude ved bagsædet og tanken skal
være næsten tom for at det sker ...underligt
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

RacerNiels (01-07-2002)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 01-07-02 17:39

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:afprbb$2utb$2@news.cybercity.dk...

> Max. moment ligger omdrejningsmæssigt før max. HK, hvorfor det for
> accelerationens skyld er bedst at holde rpm lige omkring max. HK, hvor
> man må formode at momentet også er faldet noget af på den, således at
> man får max.acceleration med reduceret risiko for en wheelie!


Skal vi nu ik' liiiiige.... så du mener at hvis man bare holder en R6 på
14000omd og filer kobber - så ryger man ud af starthullerne uden wheelie??
Jeg er ikke i tvivl om at man kan motionere omdrejningsbegrænseren og
koblingen uden at modellen går på hjul, men jeg tror også godt at man kan
opnå samme acc. ved at koble mere ind ved lavere omdr. Om den så går på hjul
eller ej er underodrnet - det er "bare" et spørgsmål om tunge boller og at
holde på


Niels
XS400 *hvaffen wheelie??*



Armand (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-07-02 15:50


RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.dk> skrev i en
news:afq0i9$uf$1@eising.k-net.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:afprbb$2utb$2@news.cybercity.dk...
>
> > Max. moment ligger omdrejningsmæssigt før max. HK, hvorfor det for
> > accelerationens skyld er bedst at holde rpm lige omkring max. HK,
hvor
> > man må formode at momentet også er faldet noget af på den, således
at
> > man får max.acceleration med reduceret risiko for en wheelie!
> Skal vi nu ik' liiiiige.... så du mener at hvis man bare holder en R6

> 14000omd og filer kobber - så ryger man ud af starthullerne uden
wheelie??

Læs lige mine ord igen: "reduceret risiko for en wheelie"!
Dermed siger jeg, at eftersom at drejningsmomentet hár toppet ved de
omdrejninger er der færre (men sandsynligvis ikke utilstrækkelige) Nm
til at trække den på baghjulet!

> Jeg er ikke i tvivl om at man kan motionere omdrejningsbegrænseren og
> koblingen uden at modellen går på hjul, men jeg tror også godt at man
kan
> opnå samme acc. ved at koble mere ind ved lavere omdr. Om den så går
på hjul
> eller ej er underodrnet - det er "bare" et spørgsmål om tunge boller
og at
> holde på

For den rutinerede er der ingen problemer; men det er jo netop ikke de
rutinerede der spørger her, hvorfor det vel ikke er en fejl at give råd
om at reducere wheelie-tendensen!

--
Armand.
(der på sin GPZ900R altid havde problemer med at rykke fra Per Pind og
hans gamle Z1000ST - Per magtede trick'et med at gi' gas så nålen lagde
sig
ved redline og efterfølgende holde den der v.h.a. koblingen. Endelig var
han
godt hjulpet af at ST'eren ikke sådan lige rejste sig i en wheelie.
Først på vej igennem 3. gear sprøjtede GPZ'eren forbi den "tyvstartende"
ST'er!)






Kenneth Sørensen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 01-07-02 18:11


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:afprbb$2utb$2@news.cybercity.dk...
>
> RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.dk> skrev i en
> news:afnpo1$3h7$1@eising.k-net.dk...
> > "Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> wrote in message
> > news:3d1f1917$0$1380$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> > >eller mere mellem maks moment, og maks heste området, sådan at de
> ligger
> > > lige på kanten til at wheelie, men uden at gøre det.
> du towlig mand?!?! En FireBlade skulle da helst gerne kunne gå på
> > hjul inden den rammer maks moment!
>
> Det er momentet der rejser modellen i en wheelie, og hestekræfterne der
> får dyngen til at accelerere!
****
Ah, det er måske lige lovlig sort-hvidt, at se på det på den måde.
Jeg filer kobling i første pga. kontrol. En en kobling reagerer meget
hurtigere end gassen i gearet.

- snip -
*****
>
> Det skal siges at den eneste model jeg har oplevet ren og uprovokeret
> powerwheelie på, er en R6'er - Jeg har dog stadig oplevelsen af en
> 'Blade og eks.v. R1 tilgode!
>
> --
> Armand.
>
>

En R1'er kan ikke andet end at powerwheele i 1.gear, i hvert fald i den
første tid man har den. Jeg har efterhånden fået mere kontrol over sagerne..

Kenneth



Lars Molnit (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 02-07-02 06:27

>
> En R1'er kan ikke andet end at powerwheele i 1.gear, i hvert fald i den
> første tid man har den. Jeg har efterhånden fået mere kontrol over
sagerne..

hmmm, det har jeg tit spekuleret på , startede du så i 2gear indtil du
fik styr på gasfingrene, og koblingen ??? lidt ala aldrig bruge første gear
i en diesel, så den minder mest muligt om en benzin bil :)

VH
Lars Molnit

>
> Kenneth
>
>



Kenneth Sørensen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 02-07-02 09:45


"Lars Molnit" <molnit@molnitNOSPAM.com> wrote in message
news:3d213955$0$16828$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> > En R1'er kan ikke andet end at powerwheele i 1.gear, i hvert fald i den
> > første tid man har den. Jeg har efterhånden fået mere kontrol over
> sagerne..
>
> hmmm, det har jeg tit spekuleret på , startede du så i 2gear indtil du
> fik styr på gasfingrene, og koblingen ??? lidt ala aldrig bruge første
gear
> i en diesel, så den minder mest muligt om en benzin bil :)
>

Næh.. jeg filede forsigtigt, med omkring halv gas i 1. (ligesom nu faktisk),
men hvis så hjulet alligevel pludseligt røg i luften, skiftede jeg til 2.
mens snuden var på vej ned igen.

Var jeg heldig kunne jeg skyde den af i 2. inden forhjulet ramte jorden, det
gav faktisk et temmelig godt accelerations 'kick', da den 'opsamlede' energi
(den kinetiske energi ved et faldende forhjul), blev udnyttet til
acceleration, i stedet for at energien blev brugt til at trykke forgaflen
sammen.

I dag kan jeg holde hjulet svævende ca 10-20 cm over jorden i hele 1.
gearet, ved at file kobling.

Kenneth




Mads Stetter (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 30-06-02 17:18

Jeg prøver lige at smide en film op på dk.binær.motor hvor Andres Rasmussen
(Så vidt jeg ved) fyrer sin GSX1000R af....

Han har rimelig tjek på sagerne!

den ligger under dhb film


--
Mvh Mads Stetter
DT125R
RF400R



Mads Stetter (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 05-07-02 06:12


"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:afncce$dr8$1@sunsite.dk...
> Jeg prøver lige at smide en film op på dk.binær.motor hvor Andres
Rasmussen
> (Så vidt jeg ved) fyrer sin GSX1000R af....
>
> Han har rimelig tjek på sagerne!
>
> den ligger under dhb film
>
>
> --
> Mvh Mads Stetter
> DT125R
> RF400R
>

Så, nu har jeg fået en anden til at smide den op på dk.binær.motor... mit
tdc er helt på røven!

Så den skulle gerne ligge der i løbet af dagen!


--
Mvh Mads Stetter
DT125R
RF400R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste