Navneændring
Fra : Peter Haldgaard

Dato : 30-06-02 15:18

Hej NG

Jeg har prøvet at finde loven ang. navneændring på "Retsinformation", men
jeg kan ikke finde den. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Hvis der er nogen der kan loven i hovedet så kommer forløbet her:
Jeg har haft mit mellemnavn Haldgaard siden jeg blev døbt. Nu vil jeg gerne
have det som mit efternavn i stedet for Pedersen, hvad gør jeg?

Med venlig hilsen

Peter Haldgaard

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-06-02 16:03

> Jeg har haft mit mellemnavn Haldgaard siden jeg blev døbt. Nu vil jeg
gerne
> have det som mit efternavn i stedet for Pedersen, hvad gør jeg?

Henvender dig til statsamtet hvor du får et skema som du udfylder og
returnerer med 3000kr. Men du har kun 2 muligheder for at få lov.
1) Der er ikke andre der hedder Haldgaard til efternavn (hvis efternavnet er
"registeret" som sådab)
2) Du kan dokumentere din tilknytning til navnet. F.eks at din bedstemor
eller oldefar havde det til efternavn.

Se også navneændring på http://www.danmark.dk Det nemmeste er en hurtig
søgning
http://www.danmark.dk/txt/soegeres.asp?soegeord=navne%E6ndring&k=&s=1

Mvh
Anders Majland (før 2000 også Pedersen)

Fra : Jeppe Uhd Jepsen

Dato : 30-06-02 16:08

"Peter Haldgaard" <haldgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
gerne
> have det som mit efternavn i stedet for Pedersen, hvad gør jeg?

Søg efter "navneloven" på www.retsinfo.dk

Så dukker den her op...

LOV nr 193 af 29/04/1981

Lov om personnavne