Mac-startlyd... Kan den fjernes ?
Fra : Artemis McAldon

Dato : 30-06-02 15:05

Hi,
Kan man fjerne den der "klanggg"-lyd, der lyder, når man tænder sin
iMac? Den er herre-giga-annoying!

Art!

Fra : Jan Jonasen

Dato : 30-06-02 16:54

In article <300620021604589723%ArtemisMcAldon@yahoo.dk>,
ArtemisMcAldon@yahoo.dk says...
> Hi,
> Kan man fjerne den der "klanggg"-lyd, der lyder, når man tænder sin
> iMac? Den er herre-giga-annoying!

Du kan ikke fjerne den. Der er dog muligheder: Skru helt ned for lyden
inden nedlukning, der var engang nogle AppleScripts til formålet, men dem
kan jeg ikke finde. Sæt nogle højttalere til, og tænd dem først efter lyden
har lydt. Sæt et stik (uden højttalere) i, så får du dog slet ingen lyd.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-06-02 16:57

Artemis McAldon <ArtemisMcAldon@yahoo.dk> wrote:

> Hi,
> Kan man fjerne den der "klanggg"-lyd, der lyder, når man tænder sin
> iMac? Den er herre-giga-annoying!
>
> Art!

Sæt hovedtelefoner i højttalerudgangen (et løst stik er nok)

/Preben

Fra : Mads Gorm Larsen

Dato : 30-06-02 20:02

Der er ingen software løsning på problemet, og har aldrig været en software
løsning. Eneste løsning er den omtalte sæt et stik i høretelefon udgangen.

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-06-02 20:08

In article <vAIT8.100$gn6.2179@news.get2net.dk>,
"Mads Gorm Larsen" <madsgormlarsen@hotmail.com> wrote:

> Der er ingen software løsning på problemet, og har aldrig været en software
> løsning.

På de nyere Mac'er burde man vel kunne hacke ROM-filen - det skulle
gerne være der lyden befinder sig.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-06-02 21:08

Mads Gorm Larsen <madsgormlarsen@hotmail.com> wrote:

> Der er ingen software løsning på problemet, og har aldrig været en software
> løsning. Eneste løsning er den omtalte sæt et stik i høretelefon udgangen.

Og det svar synes du er vigtigt at placere i min private mailboks.

Learn to quote

/Preben

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-07-02 11:36

Mads Gorm Larsen <madsgormlarsen@hotmail.com> wrote:

> Der er ingen software løsning på problemet, og har aldrig været en software
> løsning.

Sååh.

1. Åbn Scripteditor.
2. Skriv "set volume 0".
3. Klik på "Check syntaks".
4. Arkiver som Application.
5. Læg scriptet i mappen "Luk ned-emner" i Systemmappen.

Ret ovenstående script til:
"set volume 6".
Gem det i mappen "Start emner".

Er det ikke en softwareløsning.

/Preben

Fra : Artemis McAldon

Dato : 01-07-02 10:31

Tak for hjælpen - eller tak for ingen ting Men det er jo ikke jeres
skyld.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-07-02 00:37

> [...]

> Hi,
> Kan man fjerne den der "klanggg"-lyd, der lyder, når man tænder sin

Fjerne den? Ved du ikke, at hver gang man hører start-lyden fra en Mac,
så er der en engel der får vinger?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-07-02 06:50

muenster@mac.com (Henrik Münster) writes:

> Fjerne den? Ved du ikke, at hver gang man hører start-lyden fra en Mac,
> så er der en engel der får vinger?

Skal den aflevere dem igen når maskinen bliver slukket, eller er det
bare en god gerning at genstarte Mac'en hele tiden?

Ellers meget poetisk :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-07-02 07:19

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Skal den aflevere dem igen når maskinen bliver slukket, eller er det
> bare en god gerning at genstarte Mac'en hele tiden?
>
> Ellers meget poetisk :)

Det er vist en omskrivning af en gammel talemåde. Noget med, at hver
gang man hører en klokke ringe, er der en engel der får vinger. Der
findes en gammel amerikansk film i sort-hvid, hvor en engel bliver sendt
ned på jorden for at gøre en god gerning, så den gør sig fortjent til at
få vinger. Talemåden nævnes i filmen. Den ender selvfølgelig lykkeligt,
og til slut er der et lille barn der ringer med en klokke på juletræet.
Så ved vi, at engelen har fået sine vinger.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Pelle Hede

Dato : 04-07-02 08:46

muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> og til slut er der et lille barn der ringer med en klokke på juletræet.
> Så ved vi, at engelen har fået sine vinger.

For interesserede kan man læse David Pogues oprindelige omskrivning af
"It's a wonderfull life" på
<http://www.macworld.com/1998/01/opinion/4108.html>.

Pelle

Fra : thomas tomcat

Dato : 04-07-02 17:32

in article pelleh-238844.09454704072002@dknews.tiscali.dk, Pelle Hede at
pelleh@mac.com wrote on 04/07/02 9:45:

> For interesserede kan man læse David Pogues oprindelige omskrivning af
> "It's a wonderfull life" på
> <http://www.macworld.com/1998/01/opinion/4108.html>.

Eij, hvor var den go' !

(Får helt lyst til at leje/eje/låne svedigt digitalt kamera - plus en mil
dollars - og filme den. Instant Classic:)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-07-02 16:17

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Fjerne den? Ved du ikke, at hver gang man hører start-lyden fra en Mac,
> så er der en engel der får vinger?

Så må det være af den sorte slags: Her i foråret kom det jo frem at
mac'en er en satanisk computer

mvh.
Kaj.
--