Tillykke Brasilien
Fra : Live4Him

Dato : 30-06-02 14:23

Det var gribende at se hvordan hele det Brasilianske landshold takkede Gud
ved fællesbøn og "Jesus loves you" trøjer. Bare vi kunne få en vækkelse i
Danmark som de har det i Brasilien.

jørgen.
--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 30-06-02 14:38

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Ja det kunne være dejligt med vækkelse skal vi være enige om at bede for
Vækkelse i Danmark og hellighed blandt os kristne, så kommer vækkelsen.
men det er ikke sikker den lige kommer som vi venter.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der bor i Viborg.
se min hjemmeside www.nydheder.subnet.dk

Fra : P.N.

Dato : 30-06-02 15:38

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ved fællesbøn og "Jesus loves you" trøjer. Bare vi kunne få en vækkelse i

Ja det var faktisk rigtigt hyggeligt at se brasilianerne lave reklame for
jesus.
Øehh er der nogen der ved om der kommer en god vækkelsesprædikant (med hang
til mirakler) til KBH i den nærmeste fremtid, da jeg har en migræne der ikke
vil gå væk.
P.N.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 30-06-02 22:17

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

de har stævne nu i kbc. se ind på www.kbc.dk
der er stor mulighed for at møde Jesus

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 05-07-02 21:36

Børge Højlund Jensen der bor i Viborg. med emailen b-h-j@oncable.dk
skrev således:

> de har stævne nu i kbc. se ind på www.kbc.dk
> der er stor mulighed for at møde Jesus

Jo, tak for kaffe

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=23709

Jeg begynder at få en vis sympati for Eriks hakken på KBC hvis de
virkelig lægger renomme og anbefaling til en mand som Wallace. Hvad
har det dog med Gud at gøre?

Lars Erik Bryld
5 jul AD 2002
Skt. Antonius Maria Zacharia

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 05-07-02 22:15

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Børge Højlund Jensen der bor i Viborg. med emailen b-h-j@oncable.dk

Jeg læste denne dejlige artikel i KD, det kunne være det ville give åndelig
genlyd i Danmark hvis vore præster ikke var lønnet af staten , men lønnet
rigtig godt af menigheden.
Men i Danmark vil vi helst være smålige. og derfor er det hele så småt.
Det er ledt at læse i samme artikel at forfatteren er meget negativ over for
www.kbc.dk , mon han også ville være lige så negativ over for andre
menigheder der ikke er hans egen?

Fra : Live4Him

Dato : 06-07-02 00:23

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> Men i Danmark vil vi helst være smålige. og derfor er det hele så småt.

Det har ikke noget med smålighed at gøre, men om forkyndelsen er sund og
bibelsk. Liv og lære går hånd i hånd, derfor er det vigtigt hvad der bliver
forkyndt og hvordan. En usund og ubibelsk forkyndelse vil føre til usunde
kristne og en forkert måde at leve på.

Men vi kan jo tage et lille bibelstudie i hvad NT lærer om penge og hvordan
vi skal forholde os dertil, hvis du er uenig i KD's kritik.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 06-07-02 07:00

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> wrote in
message

Ja hvad med giv og der skal gives?
Og i gammel testamente Femte Mosebog kapitel 28
Og jeg kunne blive ved med at sitre skriftstæder der siger giv til Herren ,
Nej vi Danskere vil hellere gemme til os selv end give til Guds rige´s
fremme.

Fra : Niels

Dato : 06-07-02 09:24

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:ag60vi$222$1@sunsite.dk...

> [...]
,
> Nej vi Danskere vil hellere gemme til os selv end give til Guds rige´s

Jeg har i mange år ment at spørgsmålet om penge er forkvaklet af teologi..
jeg mener ikke at der i Guds Rige er nogen grund til at stille forkvaklede
spørgsmål..

Det Jesus ønsker af os, er at vi giver os selv til Ham, ikke kun med munden,
men med hele vort legeme, hele vor sjæl og hele vor ånd.. d.v.s. vore
fortrin og ulemper, vort hus og vor bil, vores sygdomme og vore atletiske
færdigheder, vor dumhed og vort intelekt. vores arbejde og vor
arbejdsløshed eller pension, Vores rigdom og vores fattigdom.
Og derefter lade Gud administrere hvad der retmæssigt er Hans.

Og måden vi lader det ske, er ved kun at have 2 punkter på vores dagsorden..
1. søg først Guds Rige og Hans retfærdighed
2. søg først Guds Rige og Hans retfærdighed
Og ind imellem må der ikke være noget ophold.

Alle kristne ved at ovenstående er sandt, men problemet er at vi kun ved det
med vores hjerne, vores hjerte har endnu ikke fattet det.

Og formår vi ikke ovenstående, må vi erkende at ikke alt er givet til Ham
endnu!
(det er her vi alle befinder os)

Nå vi vi fatter Guds Rige med hjertet, behøver præsten ikke længere at
prædike tiggerprædikener.

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 06-07-02 13:10

> [...]
,
> Nej vi Danskere vil hellere gemme til os selv end give til Guds rige´s

Selvfølgelig skal vi give, men det som man kan være uenig om er HVORFOR vi
skal give. Som det fremstilles i den pågældende prædiken fra KBC er motivet
at vi selv vil blive rigere derved. Denne påstand bakkes op af et eksempel
med en dame der gav og fik 80,000 $.

For det første mener jeg ikke at bibelen lærer at vi som kristne bliver
rigere af at give, og for det andet mener jeg ikke at man kan bruge et
enkelt eksempel til at begrunde en lære med. Hvis man skulle bruge eksempler
på denne måde mener jeg at man kan finde langt flere eksempler på trofaste
kristne der gav og som blev fattigere - især hvis man tager kristne i
områder hvor der hersker forfølgelse og modstand.

Hvorfor skal vi give ? Det er vel vigtigt om vi bliver opfordret til at give
for at blive rigere, eller om vi opfordres til at give pga. kærlighed til
Gud.

jørgen.

--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Live4Him

Dato : 06-07-02 14:05

> Og i gammel testamente Femte Mosebog kapitel 28

Det er Guds løfte til jøderne hvis de overholder moseloven.

Det er sjovt som trosbevægelsen altid skal hente løfter i GT, som argument
for deres fremgangsteologi - måske fordi NT ikke lover os materiel velstand
!

Prøv at undersøg hvad Jesus lærer ang. penge og timelige goder.
Læs hvad Paulus lærer os.
Undersøg hvad Peter fortæller de kristne om penge og verdslige goder.

jørgen.
--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-07-02 08:14

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:ag60vi$222$1@sunsite.dk...

[ ... ]
> [...]
> giv til Herren ,
> Nej vi Danskere vil hellere gemme til os selv end give til

Jeg vil meget gerne give til Herren, og gør det også! Men jeg vil ikke
give til præster og menighedsledere der sætter en ære i at leve i
luksus og sus og dus!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Live4Him

Dato : 06-07-02 00:18

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> wrote in message
> Børge Højlund Jensen der bor i Viborg. med emailen b-h-j@oncable.dk

> Jo, tak for kaffe
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=23709

God artikel, men lidt mangelfuld - jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan
de andre møder (aftenmøderne) gik og hvilken forkyndelse der blev givet der.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 06-07-02 07:03

> "Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> wrote in message

Typisk der kommer kun halve sandheder og der ved FOR VRENGES hvad der læres.
Jeg har lige talt med en der er derovre Rigtig god Bibels forkyndelse.
Jesus herlig gøres og ophøjes.
Jeg ved ikke om det er det KD. ikke kan lide eller er det fordi KD har
økonomiske problemer?

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 07-07-02 21:33

skrev således:

> [...]
> Bibels forkyndelse. Jesus herlig gøres og ophøjes.
> Jeg ved ikke om det er det KD. ikke kan lide eller er det fordi KD

Hvad især jeg ikke brød mig om var ikke så meget pengespørgsmålet -
det er vel næsten hvad man vil forvente af en amerikansk prædikant -
men mere den følgende passus:

>Hans menighed er får, mens han selv er hyrden, forklarede han.

>- Får kommer ikke til mit hus. Jo, der kommer får for at stryge mine
>skjorter, vande mine blomster og slå mit græs, for jeg har selv
>vigtigere ting at gøre. Jeg er altid venlig over for dem, men jeg
>tillader mig ikke at komme tæt på får. Det kunne ødelægge min
>salvelse, sagde han.

>I Jack Wallaces teologi er salvelsen, altså en guddommelig udvælgelse
>og velsignelse, noget, der kun kan komme til fårene gennem hyrden. Og
>hvis fårene kommer for tæt på, forstyrrer det åbenbart hans særlige
> [...]

Det virker da mere som det aronitiske end det almindelige præstedømme

Med venlig hilsen

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 30-06-02 22:20

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

PS,
Jeg tror at de prædikanter der kommer i www.kbc.dk har hang til Jesus og
derved er der mulighed for helbredelse.
alt ære til Jesus

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 30-06-02 18:37

> [...]
> ved fællesbøn og "Jesus loves you" trøjer. Bare vi kunne få en vækkelse i

Jeg fald i søvn 10 min. før kampens afslutning. DOH!! Jeg kunne vildt godt
tænke mig at se det, men umidelbart genudsender hverken DR1 el. Tv2 kampen.
Underligt nok....var det kun de danske kampe de genudsendte?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-07-02 22:18

On Sun, 30 Jun 2002 15:23:22 +0200, "Live4Him"
> [...]

>ved fællesbøn og "Jesus loves you" trøjer. Bare vi kunne få en vækkelse i

Det var den fedeste fodboldkamp jeg nogensinde har set (ok, så jeg så
kun anden halvleg, men det var jo også der der skete noget. Det var
forresten også den første kamp jeg har set live...)

Jesus Loves You, I Belong To Jesus, 100% Jesus.

De var ALT for seje!

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/