USA 110 V converter
Fra : Bjarni Mohr Mortense~

Dato : 30-06-02 12:01

Vi skal en tur til USA og har i den anledning tænkt på om der findes en
adapter/converter som kan gøre det muligt for os at medbringe og bruge de
danske El-ting, som ikke er mærket med 110V input (El-tandbørste,
Batterilader etc)

Det skal helst være en enhed, som ikke er for tung og klodset at medbringe.

Hvor kan man købe sådan en?

Er der smartere måder at komme ud over problemet?

Man kan selvfølgelig klare sig uden eller købe 110 V apparater i USA

Fra : Kristian

Dato : 30-06-02 13:13

"Bjarni Mohr Mortensen" <bjarni@valmuevej.dk> wrote:

Jeg har ikke lige svaret , men måske kan i finde oplysningerne her:
http://www.walkabouttravelgear.com/wwelect.htm

Kristian

Fra : Brian Skaarup

Dato : 30-06-02 15:06

On Sun, 30 Jun 2002 14:12:34 +0200, Kristian <stretch123@get2net.dk>
wrote:

> [...]
Gå ind i nærmeste Radio Shack når du kommer derover; de har masser af
dem fra $70 og opefter afh. af hvor meget strøm du har brug for
Det ser ud til at 500w er den kraftigste de har:
http://www.radioshack.com/category.asp?catalog%5Fname=CTLG&category%5Fname=CTLG%5F004%5F007%5F003%5F000&Page=1

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-07-02 07:33

On Sun, 30 Jun 2002 16:06:02 +0200, Brian Skaarup
<brian@nocannedmeat.skaarup.org> wrote:

> [...]
>dem fra $70 og opefter afh. af hvor meget strøm du har brug for
>Det ser ud til at 500w er den kraftigste de har:

Tak skal du have, det er noget af en klods Jeg har en 1500 W
converter af samme størrelse fast monteret i køkkenet til at klare en
Raclette grill samt diverse andre europæiske apperater.

Hvis I kun skal bruge en converter til tandbørste, batterilader og den
slags, så har I næppe brug for 500W! Check lige hvor mange W I har
brug for, jeg er sikker på, at den slags kan fås i Danmark til en
rimelig penge.
Lars
San Francisco
http://www.ehlers.us/