Nu gider jeg SLET ikke....
Fra : Brian

Dato : 30-06-02 11:27

ØVØVØVØV....
Det viser sig: Knastkæden er knækket.. kædeguiden er knækket... og.. jeg er
knækket.. :'(

Skulle der være nogen derude der bor på Sjælland.. har en
knastkæde + Guide og evt. kædestrammer liggende til en
Honda CB550F SuperSport fra ´77
og måske også en god ide til hvordan man fjerner plast og metalstumper fra
motoren, modtager jeg gerne opkald på tlf:
24 49 53 85.
I kan kende mig på den grådkvalte stemme....
Brian

Fra : Morten Juel

Dato : 30-06-02 11:54

Gør mig ondt at høre Brian ;o(
Har du så fået bustet dine ventiler i samme omgang ?

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-06-02 12:07

Morten Juel wrote:

> Gør mig ondt at høre Brian ;o(
> Har du så fået bustet dine ventiler i samme omgang ?

For pokker, Morten. Var der nogen der sagde noget om at sparke til en
mand der ligger ned, for derefter stikke ham en kniv i ryggen?.

Ib Jakobsen

Fra : Brian

Dato : 30-06-02 13:30

Ja da.. selvfølgelig er der røget en ventil i samme omgang....
Men.. man da sige: Øv der er sgu også røget en ventil.. LORT!!
Eller... der er også rødet en ventil... men heldigvis kun en... :D
Jeg vælger at gøre det sidste... ellers.. ja.. ellers er det FOR trist...
Jeg er nu ved at tømme olien af.. tage bundkaret af... og rense ud for små
plastic stumper.. og resten af kædeguiden... og... så må jeg vist bestille
en ventil.. og kæde i morgen.. og.. samle den tirsdag. For jeg tror desværre
det er umuligt at finde kæde og ventil på lager nogen steder.
Positivt... Ib fra Roskilde ligger inde med Guide.... så der er da lidt
godt... (ringe trøst... men jeg kæmper for at holde humøret oppe... )
Brian
(I knæ)

Fra : Michael Bertelsen

Dato : 30-06-02 14:52

Hej Brian.

trist med din cykel, men med hensyn til de manglende reservedele, så
prøv at ringe til Franz Kroon i århus. De plejer at have alt i reservedele
til ældre cykler.

/Michael
(GS500)

Deres telefon nummer er 86 13 15 77.

Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 30-06-02 14:59

prøv evt. om du kan få ventilen brugt !!
der ligger en mc ophug i slagelse dr fik jeg fire brugte da det skete for
min cb550f1

klindt

Fra : Lars Molnit

Dato : 30-06-02 15:30

> en ventil.. og kæde i morgen.. og.. samle den tirsdag. For jeg tror
desværre
> det er umuligt at finde kæde og ventil på lager nogen steder.

Har du tjekket efter om der ikke er en eller anden Honda Classic club,
eller lignende, som kan hendvise til Tyske CB lagre, som bugner i billige
gamle brugbare dele ???

> Positivt... Ib fra Roskilde ligger inde med Guide.... så der er da lidt
> godt... (ringe trøst... men jeg kæmper for at holde humøret oppe... )

:) det kommer igen.... nu lære du at fikse maskinen, og samtidig blir du
go til service :) så når du skifter den ud til noget støre, er du forberet
på dedt værste, og ved præcis hva du skal kigge efter når du køber, sådan
ting ala se motoren køre :) uden mislyde.

> Brian
> (I knæ)

Bare rolig, når den køre igen, så er denne lille episode glemt igen :)

VH
Lars Molnit
Som stadig har en GT-380 L 1974 til salg for 5Kilo.... men blir ikke
solgt til nybegyndere, jeg er ikke ond jo :)
MZ ETZ 251 CDi, snart Custom, og med 70-80% ekstra power.... Riiiiiiing
ding ding, og råge potte høhø

Fra : René Hansen

Dato : 30-06-02 13:28

Jeg har lige fået min gamle XJ650 på gaden igen efter en dum gearkasse.Da
jeg skilte motoren ad, så jeg at der var en revne i den ene kædeguide, og da
jeg prøvede at "flexe" den lidt knækkede den som en tør gren...
Der MÅ altså være en skytshelgen et eller andet sted!
Men, Brian uden at kende din maskine af ret meget mere end omtale, så er der
jo nok kun den tunge vej med at skille maskinen ad (så kan man jo samtidig
tælle hvor mange stumper så'n en består af...)
Ren
Som sæl ka'
Det tog bare lidt over tre år..

Fra : Morten Juel

Dato : 30-06-02 15:51

> For pokker, Morten. Var der nogen der sagde noget om at sparke til en
> mand der ligger ned, for derefter stikke ham en kniv i ryggen?.
heheh sorry, det var skam ikke ment på den måde, jeg var jo bare nyskerrig !

Fra : Squish

Dato : 30-06-02 18:06

Brian wrote:
> [...]
> motoren, modtager jeg gerne opkald på tlf:
> 24 49 53 85.
> I kan kende mig på den grådkvalte stemme....

Hej Brian,
Sikke noget L...! Nå, men jeg har fundet lidt priser til dig- håber
du kan bruge det til noget.

http://www.cmsnl.com/

14611-323-000
GUIDE CAMCHAIN   EUR 24.23
14401-323-003
CHAIN,CAM
EUR 36.59
14500-323-000
TENSIONER,CHAIN
EUR 126.17

http://www.davidsilverspares.co.uk/

Camchain guide blade      Price: £13
Camchain tensioner assembly   Price: £49
Camchain tensioner blade   Price: £19 (følger vist med i "assembly'et", men måske
kan du nøjes med denne..?)

Mvh. Squish
CB400F - Fuldstændig splittet ad med stellet hos maleren

Fra : Brian

Dato : 30-06-02 21:38

guide, en brugt ventil (Siddende i topstykke.. sååå hvis nogen mangler sådan
et...) en brugt kæde for billige penge.
Tog bundkaret af... og tømte det for splinter og rester.. om et par dage
ligger der billeder af de ødelagte dele på min hjemmeside..
Det lader til at ventilen passer i hullet (JUBIIIIII)
Det lader til at vi kan fixe kæden med et led fra min gamle. Min bror havde
tilfældigvis et smart kædeværktøj.. (Jubiiiii)
Og guiden som er ny.. ja.. den må da passe.... :)
Sååå mon ikke vi nok skal få den samlet og ud og køre igen mandag..??
Der skal lidt olie på.. og. så er den der..
Så hvis I møder en smilende fyr på en Blå Honda CB 550 F Super Sport... så
er det mig.
Jeg kører rundt ca. 500 meter fra mine forældres hus.. tør næsten ikke køre
længere væk.. *GG*

ANYWAYS... jeg er ved god ro og tro... såååå ---Hvis nogen af jer erpå
Stevns i morgen.. kig forbi.. så gir jeg en Øl.. :)
Tak for alle de fine råd og hjælp til at finde dele... jeg har gemt alle
oplysninger og sider.. man får nok brug for det igen.
Og for pokker hvor er det dejligt som en ganske ung fyr at kunne vise sin
fader som altid har været god til motorer at man nu også har lært noget.
Mere på kortere tid, end jeg havde turde drømme om..

NU skal jeg så bare have lært at køre på den... *GG*
Brian

Fra : N/A

Dato : 01-07-02 09:49

Fra : Brian