E-Mail
webnoob 5265
[Xnews] shortcut keys?
Fra : Kate

Dato : 30-06-02 10:24

Hej

Jeg vil høre om der er nogen let måde at ændre shortcut keys på i
xnews. Måske et problem som kunne løses nemmere, men......
Det drejer sig om at jeg med jævne mellemrum oplever at en af mine
katte får vadet på keyboardet mens jeg sidder og læser/skriver. Flere
gange har kræet fået trådt så uheldigt at den har oprettet scorefiles
af forskellig art, som det har taget mig langt tid at få fjernet igen.
Tror oftest at det er tilfældigt når jeg får fjernet scorefilerne igen.
Idag fik dyret så lagt sin pote så uheldigt at den ramte delete-tasten.
Jeg formoder ikke at den har slettet hele rækken andre steder end hos
mig, men irriterende er det altså. Kan jeg selv ændre disse shortcuts
så de evt. har to tastefunktioner for at virke eller måske helt slå dem
fra, da jeg aldrig bruger dem alligevel?

Kate

Fra : Dino

Dato : 30-06-02 10:46

Den 30-6 2002 skrev Kate i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg vil høre om der er nogen let måde at ændre shortcut keys på i
> xnews. Måske et problem som kunne løses nemmere, men......

Prøv med Ctrl-K eller menu-punktet Special - Keyboard Mapping ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>

Fra : Kate

Dato : 01-07-02 09:39

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote in
ws@Bedrock.DogHouse:

> Prøv med Ctrl-K eller menu-punktet Special - Keyboard Mapping ;0)

Jo, men jeg synes bare ikke den giver mig noget. F.x. er delete-tasten
slet ikke nævnt.

Kate

Fra : Madsen

Dato : 01-07-02 12:52

Kate skrev:

> Jo, men jeg synes bare ikke den giver mig noget. F.x. er
> delete-tasten slet ikke nævnt.

Menuen du får frem med Alt + K skifter udseende, afhængig af hvor du
står henne i Xnews. Hvis du f.eks. står ude i gruppelisten vil du ikke
kunne konfigurere hvordan delete-tasten skal virke når du er inde i en
gruppe. Du bliver nødt til at gå ind i en gruppe og så derefter trykke
Alt + K. Så burde Delete eller Del være på listen.

Madsen.

Fra : Kate

Dato : 01-07-02 20:04

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> gruppe. Du bliver nødt til at gå ind i en gruppe og så derefter
> trykke Alt + K. Så burde Delete eller Del være på listen.

Tak, så virker det.

Kate