Nu GIDER jeg fandme snart ikke mere. (Hond~
Fra : Brian

Dato : 30-06-02 00:15

Har kørt små 400 km, fra Fyn til Sjælland. Alt gik fint... bort set fra at
den tabte strøm.. så enten blinke eller lys på---- Bliver ordnet på tirsdag.
MEN... her til aften, det var en dejlig aften på Stevns, ville jeg lige køre
en hyggetur. Har kørt ca. 3 km, så pludselig sagde det, phlopp fra
motoren... og den var død. Slukkede straks lyset, satte den i 4. gear, og
prøve at starte den i farten. Det kunne jo være den bare havde spist det
sidste strøm... men nej.. DØD.-
Måtte tomle den tilbage til mine forældre... hente en trailer... og
transportere den tilbage til dem. Der er lidt strøm på batteriet. Neutral og
olie lampen lyser... men... el-starten er ikke virksom... og ved kickstart
sker der heller ikke det store...
Inden jeg kaster mig over den her søndag... nogen ideer til hvad det kan
være??
Selv tænker jeg følgende:
1. Ventilerne igen`?
2. Ledningsnettet?
3. døde tændrør??
4. Platinerne?
5. Ufoer??

Jeg er lidt lost.. så al hjælp er MERE end velkommen... skulle jo gerne hjem
til Fyn igen..
Brian

Fra : Morten Juel

Dato : 30-06-02 00:30

Hejsa Brian,

Avs det er lidt trist når det driller..
jeg ville nok kigge på følgende:

1. er der gnist på tændrøret ??
2. hvis ja, prøve at tyre lidt dieselstart i indsugningen, starter den af
det er der sikkert skidt i dine karbuer eller benz hane.
3. hjælper det intet ville jeg nok tage en kompretions test..

Bare mine tanker..

Håber du finder løsningen Brian, nu har den da drillet nok ! min skal samles
på mandag, så må vi se om alt er som det skal være !!

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-02 00:40

On Sun, 30 Jun 2002 01:15:06 +0200, "Brian" <Brian@haarh.net> wrote:

Hej Brian.

>Det kunne jo være den bare havde spist det
>sidste strøm... men nej.. DØD.-

Jeg tør næsten ikke sige det:
Dødemandsknappen?

>Jeg er lidt lost.. så al hjælp er MERE end velkommen... skulle jo gerne hjem
>til Fyn igen..

Du kan jo altid starte med at bede om politisk asyl

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 30-06-02 00:48

> Jeg tør næsten ikke sige det:
> Dødemandsknappen?
av ja den kunne være trist !!

Fra : Pwh

Dato : 30-06-02 08:52

<Steen Gruby> skrev i en meddelelse
> On Sun, 30 Jun 2002 01:15:06 +0200, "Brian" <Brian@haarh.net> wrote:
>

> Jeg tør næsten ikke sige det:
> Dødemandsknappen?

Ja det problem havde jeg med en Honda CX650
Jeg ejede i tidernes morgen. Den begyndte at
koble dødemandsknappen ind på eget initiv.
Jeg stod og kløede mig lidt i nakken første
gang det skete. Men man bliver så glad når det
er den slags fejl.
Nå men man kan vel heller ikke forvente Kawa
kvalitet på en Honda

Jens

Fra : Poul B-H

Dato : 30-06-02 01:41

Såsåsåså op igen!
Når du har problemer med ladningen, kommer der jo ikke mere strøm ved at
slukke lyset. At selvstarteren ikke virker, tyder også på at der mangler
strøm. Prøv at lade batteriet og lav så lidt fejlfinding. Det vil jo blive
det rene gætteri hvis folk herfra skal finde fejlen uden at have noget at gå
efter.
Er tændrøret tørt eller vådt, kommer der gnist når tændrøret ligger med
kontakt til stel ?

Poul B-H

Fra : Lars Nielsen

Dato : 30-06-02 11:43

Fra : Pwh

Dato : 30-06-02 19:52

"Lars Nielsen" <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>snip<
> Hvis du er meget uheldig har du en defekt generator / feltvikling, men det
> er mere et KAWA problem!
> snip<

Ups den gjorde sgu ondt
Jeg har også engang for meget længe siden ejet
en Kawa Z1000J som brændte generatoren af.

Jens

Fra : Lasse Madsen

Dato : 30-06-02 13:18

Har du adgang til et multimeter meter, der kan måle volt og ampere så er du
sikkert godt på vej

Prøv at lade dit batteri helt op og mål klemmespændingen på det .... den
skulle gerne ligge et stykke over 12V ... feks 13,6 osv...

Prøv så at isætte batteriet og sætte ampere meteret ind i SERIE med plus
ledningen ... trækkes der strøm når mc'en er "slukket" ..?

Tænd maskinen og sluk lyset ... mål klemmespændingen .... (mens batteriet er
i) hvad er den ?

kobel batteri fra mens maskinen kører og mål batteri ledningerne (hvor
batteriet var tilkoblet)
hvilken spænding findes der ?

Lige et par start spørgsmål.

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : N/A

Dato : 30-06-02 23:41

Fra : Lasse Madsen

Dato : 30-06-02 23:41

> Tager alle disse fine ting med til den EL- fyr der skal kigge på den på
> tirsdag...

Godt ...

Så rapportere du lige tilbage ...

m.v.h.