Opdatering af software på Siemens S40
Fra : Anders Beck

Dato : 29-06-02 21:54

Hejsa Folkens.

Jeg har været den heldige arvtager af min kammerats Siemens S40.

Da jeg modtog den, virkede menusystemet ikke. (bl.a. Indbakken til beskeder
var væk)
Ved at kontakte Siemens fik jeg at vide at den skulle opdateres og så var
det fixet.
Det gjorde jeg og vupti så virkede telefonen igen.

Nu har den gjort samme trik igen. En fyr fra Telecon erhverv fortalte at
mange nye telefoner har problemer med at softwaren ødelægges, da de bruger
flash kredse til I/O og ram.

Da jeg tog mig en tur til opdatering igen, fik jeg mig en ubehagelig
overraskelse.
EMTS nægter at opdatere telefonen.

Dum som jeg er, har jeg fjernet klistermærket med IMEI nummeret under
batteriet.
(Jeg troede det var endnu et dumt klistermærke som bare kunne fjernes)
Kammeraten som jeg købte telefonen af, har smidt garentibeviset væk. Det
eneste jeg har, er en oprettelse af min kammerats Vic abonnement, hvor der
står at abonnementer er oprettet i forbindelse med køb af ny siemens s40
(ved tyveri af den gamle) og telefonens IMEI står derpå.

Men det er ikke nok for EMTS. Selvom telefonens IMEI er helt ens med det på
oprettelsen.

Hvad gør jeg? Er det ikke for dårligt at de ikke vil røre ved den?
Det er jo udemærket dokumenteret at telefonen er købt.

Da jeg har udemærket styr på elektronik, vil jeg gerne bygge et flashkabel,
så jeg selv kan ordne problemet i fremtiden. Ved I om det er muligt? Kan
softwaren findes nogle steder?
Jeg har set at stik til telefonen kan købes nogle steder, men har ikke kunne
finde noget info om hvordan flashkabelet er opbygget... Nogle tips til en
desperat mand?

Hvad gør jeg ellers? Er nogle istand til at opdatere telefonen?
Jeg er sgu træt af at bruge min gamle Panasonic telefon, når jeg har sådan
en dejlig en ellers. Især når jeg næsten altid slæber S40 med også til Data
(det virker heldigvis endnu).

En desperat hilsen
Anders Beck

Fra : MOBILUDSALG.dk

Dato : 29-06-02 22:08

> [...]
> (ved tyveri af den gamle) og telefonens IMEI står derpå.
>
> Men det er ikke nok for EMTS. Selvom telefonens IMEI er helt ens med det

Tryk *#06# så vises IMEI nr. på displayet.

--
mvh MOBILUDSALG.dk
Salg af UNLOCK UDSTYR (datakabler/flasher/boxe m.m.)

Fra : Anders Beck

Dato : 30-06-02 08:38

"MOBILUDSALG.dk" <info@mobiludsalg.dk> wrote in message

> på

> Tryk *#06# så vises IMEI nr. på displayet.

Jeg ved det. Men det er åbenbart ikke nok for gutterne ved EMTS.
Hvor meget kan det latterlige klistermærke betyde?!

> mvh MOBILUDSALG.dk
> Salg af UNLOCK UDSTYR (datakabler/flasher/boxe m.m.)

Du skulle vel ikke sælge lidt udstyr til formålet?

Anders Beck

Fra : Anders Beck

Dato : 30-06-02 15:10

"Anders Beck" <Anders.beck@get2net.dk> wrote in message

> Jeg ved det. Men det er åbenbart ikke nok for gutterne ved EMTS.
> Hvor meget kan det latterlige klistermærke betyde?!

WOOHOO!!

På en tysk side fandt jeg koden for at resette telefonen. Det fixede faktisk
mit problem!

Men alligevel vil jeg da gerne have den nyeste software i telefonen...
Hvornår kan man nægtes en opdatering?

Anders Beck

Fra : jera

Dato : 03-07-02 09:49

"Anders Beck" <Anders.beck@get2net.dk> wrote in message
> Men alligevel vil jeg da gerne have den nyeste software i telefonen...

Hvis din telefon virker så behold den software du har. Der kommer ikke nye
funktioner i, og en ny software kan være lavet udelukkende for at rette et
problem hos en talekortsudbyder i Guatemala.

jera

Fra : Fischer

Dato : 03-07-02 12:58

> Hvis din telefon virker så behold den software du har.

HØRT!

Folk er meget fikseret på nyeste software, selv om de ikke har fejl på deres
telefoner. I ny software er der rettet fejl, men samtidig risiko for at nye
fejl er tilføjet.

Et godt råd: "If it ain't broken then don't fix it".

*Fischer

Fra : 0123456789

Dato : 16-08-02 06:53

http://www.kandu.dk/

Fra : 0123456789

Dato : 16-08-02 06:53

Hej Anders.

Hvor fandt du siden som kunne "resette" din telefon. Min kan ikke
modtage SMS.
Hvordan fik du ellers løst dine problemer?

René

http://www.kandu.dk/

Fra : 0123456789

Dato : 16-08-02 06:53

Hej Anders.

Hvor fandt du siden som kunne "resette" din telefon. Min kan ikke
modtage SMS.
Hvad hedder siden? Hvordan fik du ellers løst dine problemer?

René

http://www.kandu.dk/