Suppekur og forbrænding
Fra : izeqb

Dato : 29-06-02 20:42

Hej alle i gruppen,
der har været en længere debat ang. suppekuren, og jeg vidste ikke
helt hvem jeg skulle svare eller hvor, så jeg starter en ny tråd.

Er hele ideen med suppen ikke, at den speeder ens forbrændning en
smule op, så man rent faktisk forbrænder mere end normalt?

Resten er bare kuren.

Har jeg misforstået noget eller...?

// Hjalte

Fra : Nicolai

Dato : 30-06-02 00:24

"izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er hele ideen med suppen ikke, at den speeder ens forbrændning en
> smule op, så man rent faktisk forbrænder mere end normalt?

Ja, der er nogle ting i suppen, som de siger speeder forbrændningen op. Det
er ikke bevist, at de ting i suppekuren kan holde din forbrændning specielt
meget oppe. Mere end almindelige sunde kerne ville kunne.

> Resten er bare kuren.

Det største vægttab ved suppekuren, er væske og tildels muskler, som
tilsammen vil udgøre en større vægtandel end vægttabet af fedt.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 30-06-02 11:42

On Sun, 30 Jun 2002 01:24:23 +0200, "Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote:

>Det største vægttab ved suppekuren, er væske og tildels muskler, som
>tilsammen vil udgøre en større vægtandel end vægttabet af fedt.

Hvor meget muskelmasse kan du nå at tabe på 1 uge? 2 uger? Hvis du
samtidig dyrker motion?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Nicolai

Dato : 30-06-02 13:00

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget muskelmasse kan du nå at tabe på 1 uge? 2 uger? Hvis du
> samtidig dyrker motion?

Motion kræver også energi, og der findes ikke energi i suppekuren, det vil
give næsten samme virkning som overtræning, = negativ muskelvægt. Samtidig
med væsketab, vil det udgøre en større andel af vægttabet end fedt. Så kan
man bagefter komme til kræfter igen osv. ja, men det er ikke en gennemgående
sund måde at gøre det på. At skifte mellem balance og ubalance i kroppen, er
aldrig sundt.

Og så kan jeg spørge dig, hvor meget tror du at motion hjælper på dine
muskler, hvis du ikke får energi og "byggestene" til dem? Hvilket både
hjerne og muskler er stærkt afhængig af.

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 30-06-02 13:52

Du kan til dels undgå muskeltab ved at spise nok protein dvs. 1,5g/kg hvis
du dyrker motion. Det vil så gøre at du ikke taber dig helt lige så meget
idet protein jo også indeholder kaloriet, men det vil være godt for
musklerne.

Mvh Lau