iBook på Internet via mobiltelefon
Fra : John Lauritzen

Dato : 29-06-02 19:56

Jeg er ude efter en mobiltelefon, der kan få min iBook på internettet
og/eller ringe op til min FirstClass-servers telefonmodem. Imidlertid kan
jeg ikke gennemskue, hvilke telefoner der har denne funktion og om det
kører via Mac.

F.eks. troede jeg min Motorola Talkabout kunne, men det der hedder
internet på den viste sig kun at være wap, som jeg ikke er interesseret i.

Har nogen erfaring med Motorola V 50? Der er angivet et datakabel som
tilbehør, men der er kun nævnt Windows og Palm.

Ericsson T29? Her er nævnt internet, men det er måske også kun Wap.

Er der én, der har en løsning flyvende, som gerne kan lade sig gøre for et
par tusind eller tre?

Venlig hilsen John

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-06-02 20:33

In article <fc.0073fb6b0447a4810073fb6b0447a481.447a4a9@net.dialog.dk>,
"John Lauritzen" <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Er der én, der har en løsning flyvende, som gerne kan lade sig gøre for et
> par tusind eller tre?

Et stk OPTION USB SoftRadius + en af fgl mobiltelefoner:

Ericsson 600/700/800 Series
Nokia 51xx/61xx, 7110, 6210
Ericsson T28s
Siemens S25, S35, C35
Motorola Timeport L7089, V3688, V3690

er en løsning jeg varmt kan anbefale (medmindre du kører OS X - så ved
jeg ikke hvad jeg skal anbefale).

Fra : sunsite

Dato : 30-06-02 05:50

"John Lauritzen" <John_Lauritzen@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ericsson T29? Her er nævnt internet, men det er måske også kun Wap.
>
> Er der én, der har en løsning flyvende, som gerne kan lade sig gøre for et

Jeg har selv ledt efter en løsning, så da Apple annocerede bluetooth syntes
jeg det ville være sagen - men det har de nu udsat en tid.(hardwaren)

Men jeg vil vente, jeg vil have en ordentlig standard løsning, der kan
bruges lidt bredere - og det kan bluetooth.
D-Link er vist på trapperne med deres USB-Bluet. adaptor.
Denne løsning ville så også være platformsuahængig.

Mvh
Michael Horn

Fra : Højsholt

Dato : 30-06-02 06:35

On 29/06/02 20:56, in article
> [...]

> Ericsson T29? Her er nævnt internet, men det er måske også kun Wap.
>
> Er der én, der har en løsning flyvende, som gerne kan lade sig gøre for et

Hej John,

Her er en løsning til Motorola V 50:
Digicom Palladio USB Kit 6 :
http://www.digicom.it/digisit/schedpro.nsf/ENProdottiIDX/palladiousbkit6?Ope
nDocument

Findes også til andre mobiltelefoner:
http://www.digicom.it/english/products/tables/gsmusb.htm

Jeg mener de kan købes hos Computerstore A/S.

Mvh.

Højsholt

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-06-02 11:56

In article <B9446538.1DF%dennis@hojsholt.dk>,
Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> Digicom Palladio USB Kit 6 :

Det er, efter min mening, ikke noget særligt godt produkt.

Fra : John Lauritzen

Dato : 30-06-02 14:08

Tak for alle forslagene. Jeg vil gå i gang med opsøge tilbud på de
forskellige telefoner.
Venlig hilsen John

Fra : John Lauritzen

Dato : 02-07-02 23:29

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Siemens S25, S35, C35
Som tilbehør til Siemens-telefoner er angivet: Datakabel RS 232 S25,
C,M,S,35, SL45. Mon det kan bruges til Mac?

Venlig hilsen John

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-07-02 23:42

"John Lauritzen" <John_Lauritzen@net.dialog.dk> writes:

> Som tilbehør til Siemens-telefoner er angivet: Datakabel RS 232 S25,
> C,M,S,35, SL45. Mon det kan bruges til Mac?

Nej, det er et serielkabel. iBook'en har kun en USB port. Med en
USB->seriel konverter burde det virke.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
+++ATH

Fra : John Lauritzen

Dato : 03-07-02 08:34

tbamacnews@gen-v.net writes:
>Med en
>USB->seriel konverter burde det virke.
Kan det være sådan en, som jeg bruger til Palm-synkronisering?
Venlig hilsen John

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-07-02 16:48

In article <fc.0073fb6b04499d8b0073fb6b0447a481.4499d95@net.dialog.dk>,
"John Lauritzen" <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Kan det være sådan en, som jeg bruger til Palm-synkronisering?

Ja, så skal du bare være heldig, dygtig eller smart nok til at
finde/lave et modemscript.

Fra : John Lauritzen

Dato : 03-07-02 19:49

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Ja, så skal du bare være heldig, dygtig eller smart nok
Suk!
John