Vægtvogterne og deres point!
Fra : lwo

Dato : 29-06-02 18:03

Hejsa!

Jeg er en ung pige på 23 år, som kæmper om en 10 kilo's overvægt.
Hele foråret har jeg gået hos De Danske Vægtkonsulenter, hvor det også
er lykkes mig at tabe 12 kilo, så nu m angler jeg kun 10. Men da jeg
synes deres program er meget stramt, ønsker jeg ikke længere at
fortsætte hos dem.
Derfor har jeg tilmeldt mig et 10 ugers brevkursus hos Vægtvogterne
(weight wacthers), som jeg netop har modtaget. Jeg har gennemlæst deres
materiale op til flere gange, men finider det lidt forvirrende!
Jeg håber derfor nogle af jer derude, som kender WW's program, vil
hjælpe mig med at få mere styr på programmet.

Hos DDV skal man dagligt indtage en vis portion fedtstof, mælk og frugt,
samt ugentlig en vis portion æg, ost, kød og fisk. Men dette står der
ikke noget om ifølge WW's program, kan det virkelig være rigtigt? Jeg
mener, der må da være en begræsning på fedt og mælk hver dag???

Hos DDV måtte vi heller ikke spise så meget ris/pasta/kartofler/brød,
men jeg kan heller ingen begrænsing finde på dette i WW's program. Kan
det virkeig passe, at jeg kan spise ris til frokost med brød og
kartofler til middag med brød HVER DAG hvis jeg ønsker - og alligevel
tabe mig?? Jeg synes det lyder alt for godt til at være sandt!!

Håber I vil hjælpe mig, jeg er virkelig forvirret.

Hvor meget taber I gennemsnitligt om ugen??

Er der nogle regler for mange point frokost og middag maksimalt må være
på? Her tænker jeg på, hvis jeg vælger min middag skal være på 7,5
point, kan jeg så nå at forbrænde det igen inden sengetid?

Er der noget tidspunkt på aftenen vi helst ikke skal spise mere – f.eks.
efter kl. 20?

Jeg håber virkelig I vil hjælpe mig. Jeg vi så gerne tabe de sidste 10
kilo, og jeg glæder mig sådan til at starte på WW's plan.

På forhånd tak og god sommer til jer alle

Kram fra Lone

http://www.kandu.dk/

Fra : Ninett Green

Dato : 29-06-02 18:19

Kære Lone. Hvis du skriver til mig privat, vil jeg gerne hjælpe dig i gang
med at blive vægtvogter. Jeg er selv konsulent for WW, og ved, det kan være
svært at overse i starten. Og husk, du er ALTID velkommen til at ringe til
kontoret med dine spørgsmål, men lad os nu se, hvor langt vi kan komme via
mail, ikk?
Du kan svare mig på post@qvinderne.dk

Og for lige at komme et par sure opstød i forkøbet, så får jeg altså ikke
noget for at hjælpe Lone, ok?
Kærligst Ninett

www.GreensHus.dk & www.Qvinderne.dk

Fra : 3849

Dato : 04-09-02 12:55

Lone

2 points "blødt" fedt pr dag og helst umættet fedt.

F eks flydende margarine, olie, minarine, nødder og advokado.

Dit forbrug af light sodavand må max være 1l ud af dine min 2 l , og
allerhelst vand.

Sødestoffet Aspartam også kaldet NutraSweet, som altid er i Light
sodavand, er ert giftigt.

Pøj pøj

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Larsen

Dato : 04-09-02 14:33

On Wed, 04 Sep 2002 11:55:05 GMT, "3849" <3849.news@kandu.dk> wrote:

>Sødestoffet Aspartam også kaldet NutraSweet, som altid er i Light
>sodavand, er ert giftigt.

Vil det så sige at det kan bedre betale sig at drikke max 0,5 cl ALM.
sodavand???

--
Camilla

Fra : 3849

Dato : 04-09-02 17:28

"Camilla Larsen" skrev d. 04-09-02 14:33 dette indlæg :

> Vil det så sige at det kan bedre betale sig at drikke max 0,5 cl ALM.
> sodavand???
>

> --
> Camilla

Camilla

Det tør jeg ikke svare på da jeg ikke har regnet på det.
Man kan købe en regnemaskine der kan regne points ud, så på den måde kan
man se hvad o,5 l alm sodavand tæller af points.

Hvis du giver mig kalorieantallet og fedtindhold pr 100g/ml skal jeg
regne det ud.

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Larsen

Dato : 04-09-02 17:55

On Wed, 04 Sep 2002 16:27:32 GMT, "3849" <3849.news@kandu.dk> wrote:

Det ville være rart at høre om hvordan andre ser på. Jeg selv spiser
også efter WW principperne men kigger på hvis noget er ikke er sundt
for helbredet. Nu har jeg bare det at cola´en min tilladt synd den kan
jeg simpelthen ikke opgive men chokolade og andet kan fint gå forbi
min næse*S*

På en cola siger den energi pr 100ml er 200Kj og fedt 0 g.
--
Camilla

Fra : 3849

Dato : 04-09-02 18:49

"Camilla Larsen" skrev d. 04-09-02 17:55 dette indlæg :
> [...]
> min næse*S*
>
> På en cola siger den energi pr 100ml er 200Kj og fedt 0 g.

Coca-cola fra Coca-cola tæller for 1 fl af 250 ml 2 points.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-09-02 19:42

[3849 | Wed, 04 Sep 2002 11:55:05 GMT]

>Dit forbrug af light sodavand må max være 1l ud af dine min 2 l , og
>allerhelst vand.

Præcist, og mere vand skader bestemt heller ikke.

>Sødestoffet Aspartam også kaldet NutraSweet, som altid er i Light
>sodavand, er ert giftigt.

Det er altså ikke rigtigt; naturligvis kan flere kilo Aspartam give de
fleste forsøgsdyr en kummerlig tilværelse (eller slå dem ihjæl), men
omregner du sødemængden til f.eks. sukker, tør jeg nok love dig at 1 ton
sukker vil have en værre effekt :)

Sagt på en anden måde - du kan finde ting på nettet der beviser næsten
alt, men hvis Aspartam var så giftigt, ville det ikke være godkendt at
de danske sundhedsmyndigheder.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : 3849

Dato : 04-09-02 21:29

"Rene' Hjorth" skrev d. 04-09-02 19:42 dette indlæg :
> [...]
>
> Sagt på en anden måde - du kan finde ting på nettet der beviser næsten
> alt, men hvis Aspartam var så giftigt, ville det ikke være godkendt at

Det er vi to bare ikke enige i.
Aspartamsagen er der mange penge i, rigtig mange penge.
Sundhedsmyndighederne godkender mange ting, som mange andre lande ikke
godkender. Den nyeste sag er Letigen.

Nu er det jo heller ikke meningen, at vi skal,have så meget sukker, for
det er selvfølgelig heller ikke sundt/godt for vægten.

Men, jo det er en sag man skal gøre op med sig selv, ikke?

http://www.kandu.dk/

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 04-09-02 21:34

"3849" <3849.news@kandu.dk> wrote:
*snip en masse om overdosiser af Nutrasweet til rotter og andet godt fra
havet*

> Sundhedsmyndighederne godkender mange ting, som mange andre lande ikke
> godkender. Den nyeste sag er Letigen.

Og hvad er så lige problemet med Letigen i forhold til mange andre former
for medicin - nogen kan tåle det, andre kan ikke - nøjagtig som alle andre
typer medicin!

Jeg foretrækker Letigen og lægekontrol, end Sverige's Lepigen lavet på
skumle urteudtræk og uden nogen form for lægekontrol!

Skal vi også forbyde Panodiler fordi det er dem der oftest bruges i de
stigende selvmordsforsøg blandt specielt unge mennesker?

Mvh

- Sidsel

--
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-09-02 21:56

[3849 | Wed, 04 Sep 2002 20:29:00 GMT]

>Aspartamsagen er der mange penge i, rigtig mange penge.
>Sundhedsmyndighederne godkender mange ting, som mange andre lande ikke
>godkender.

Ah, så du mener at de danske sundhedsmyndigheder er helt og holdent
korrupte? Well, dér døde den seriøse debat...

>Den nyeste sag er Letigen.

Der forøvrigt, under andet navn, er et af Amerikas mest sælgende
slankemidler.

Personligt er jeg ikke nogen stor tilhænger af Letigen, har prøvet det,
men det kan måske hjælpe nogle få meget svært overvægtige?

At nogle danske læger lader sig presse til at udskrive det til folk uden
et reelt behov, skal jo ikke lastes Sundhedsmyndighederne, vel?

>Nu er det jo heller ikke meningen, at vi skal,have så meget sukker, for
>det er selvfølgelig heller ikke sundt/godt for vægten.

Nej bestemt ikke, sukker er noget af det værste!

Fra : 3849

Dato : 05-09-02 07:38

"Rene' Hjorth" skrev d. 04-09-02 21:56 dette indlæg :
> [...]
> et reelt behov, skal jo ikke lastes Sundhedsmyndighederne, vel?

> Nej bestemt ikke, sukker er noget af det værste!

Jeg har ikke sagt at sundhedsmyndighederne er korrupte, det må stå for
egen regning!

Debattenkan vel godt være seriøs fordi vi ikke er enige.

http://www.kandu.dk/

Fra : B.Ikkala

Dato : 05-09-02 09:22

Thu, 05 Sep 2002 06:37:54 GMT, "3849" <3849.news@kandu.dk>

>Jeg har ikke sagt at sundhedsmyndighederne er korrupte, det må stå for
>egen regning!

Sådan læser jeg ellers (også) dit forrige indlæg ...

>Debattenkan vel godt være seriøs fordi vi ikke er enige.

Det virker bare ikke seriøst at slynge om sig med beskyldninger og
påstande ... når man gør det anonymt !

Fra : 3849

Dato : 05-09-02 21:03

"B.Ikkala" skrev d. 05-09-02 09:22 dette indlæg :
> [...]
> påstande ... når man gør det anonymt !
>
> --
> On usenet I represent no one but myself.

Når jeg taler om mange penge i Aspartemsagen, taler jeg om godkendelsen
i USA.

At Letigen bliver solgt under et andet navn og i store mængder,
fortæller ikke om det er godt eller ej.

At det skulle være en "beskyldning" at jeg mener at vi herhjemme
godkender ting de ikke gør i mange andre lande, så ok.

Mine "påstande" er vel ikke mere påstande end jeres, vel?
Jeg mener ikke at I er kommet med flere oplysninger om det modsatte.

Her på siden er det vel underordnet hvad man hedder, det gør jo ingen
forskel, bare man ved hvem man "taler" med.

Nå, men i starten var det kun tænkt som en venlig oplysling til Lone
hvis hun ikke kendte til sødestoffer, og så kunne hun jo selv undersøge
og tage stilling.
Så jeg trækker mig fra "sagen" nu.

Forsat god snak.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 06-09-02 00:50

"3849" <3849.news@kandu.dk> wrote in message

> ikke godkender.

> Jeg har ikke sagt at sundhedsmyndighederne er korrupte, det må stå for
> egen regning!

Hvad kalder du så ovenstående citat?

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-09-02 21:20

> Sagt på en anden måde - du kan finde ting på nettet der beviser næsten
> alt, men hvis Aspartam var så giftigt, ville det ikke være godkendt at
> de danske sundhedsmyndigheder.

Det er godkendt med det forbehold (nja, nok ikke det rigtige ord) at der kun
drikkes max ½ l sodavand indeholdende Aspartam, dagligt. Det er altså den
grænseværdi, der er sat op. Problemet er ofte, at folk drikker mere end ½ l
dagligt, eller måske oven i spiser syltetøj eller andet med Aspartam i.

I øvrigt virker diskussionen om Letigen ret useriøs. Der er et krav om max 3
piller om dagen for at undgå bivirkninger, men masser af mennesker fortæller
at de har spist op til 10 piller dagligt. Der er da ikke noget at sige til
at det giver bivirkninger.

Mvh Maria