Kristen overbærenhed..
Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-02 17:07

Jeg må da nok sige at tonen herinde er ændret radikalt inden fro det sidste
stykke tid. Jeg har den opfattelse at kristne mennesker er overbærende,
hjælpsomme og "gode" mennesker der vil gøre næsten alt for at hjælpe sin
næste, men sådan er det åbenbart ikke længere !
At se de sure opstød der kommer, hvis en eller flere kommer en anelse ud fra
fundatsen, eller hvis der er nogen der betvivler rigtigheden af de
forskellige udlægninger af teksten, ja så bliver folk på det nærmeste
forfulgt. Jeg sidder og spekulerer over om det har noget med presset fra
andre forskellige religiøse grupper, eller om det virkelig er sådan at
kristendom kun er til de kristne, alle andre kan bare fise af!
Vær dog overbærende og forstående, vend den anden kind til, og forklar
hvorfor jeres holdninger er som de er, i stedet for at slå folk oven i
hovedet med fundatser og deslige..
Jeg kan ikke længere se den kristne i ånd i denne gruppe, og det gør mig
meget ked af det, da det så vil være svært at få andre, ikke kristne, ind i
den rette tro !!

Venligst...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : igor.vovchanchyn

Dato : 29-06-02 18:36

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget ked af det, da det så vil være svært at få andre, ikke kristne, ind
---- snip ----

Allan, jeg kan ikke være mere enig med dig.

Flere herinde mener at de har patent på fornuft, indsigt, de rigtige
holdninger. De giver ikke plads til andre mennesker og deres syn på verden,
tro, osv.
Det er sørgeligt... og for at gøre det endnu mere sørgeligt, så er det en
håndfuld mennesker der er bag den hadske stemning og igen og igen hidser sig
op og bliver perfide... - I ved selv hvem i er - tag og træk vejret, fald
ned og vær med til at skabe et bredere fora herinde.

/igor

Fra : Live4Him

Dato : 29-06-02 18:57

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> wrote in message
> Vær dog overbærende og forstående, vend den anden kind til, og forklar
> hvorfor jeres holdninger er som de er, i stedet for at slå folk oven i
> hovedet med fundatser og deslige..

Tak lige måde !
Vis lidt overbærenhed, Allan.

jørgen.

Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-02 19:01

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> scribbled:
Venligst Allan Riise
> "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> wrote in message
>
> Tak lige måde !
> Vis lidt overbærenhed, Allan.
>
> jørgen.

Hvad mener du dog. Jeg mener da at jeg viser overbærenhed, jeg maner bare
til eftertanke, og til medmenneskelig kærlighed og empatisme...
Hvis jeg har trådt dig over tæerne må det jo være fordi du føler dig truffet
!
Gad vide hvorfor ??

Venligst ...

Fra : Live4Him

Dato : 29-06-02 19:21

> Hvad mener du dog. Jeg mener da at jeg viser overbærenhed, jeg maner bare
> til eftertanke, og til medmenneskelig kærlighed og empatisme...

Ja, men du gør det på en MEGET anklagende og bedrevidende måde, som om du er
bedre end os andre. Hvis du mener du er bedre skulle du det lade komme til
udtryk i det du selv efterlyser, nemlig medmenneskelig kærlighed og
overbærenhed. Isteder hælder du ud af brok, surhed og anklage.

jørgen.
--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-02 19:32

> [...]
> lade komme til udtryk i det du selv efterlyser, nemlig medmenneskelig
> kærlighed og overbærenhed. Isteder hælder du ud af brok, surhed og

Jørgen
Jeg er _ikke_ bedrevidende, men jeg ved dog at guds lære siger os, at vi
skal behandle vores næste som vi selv vil behandles. Det eneste jeg anklager
er _tonen_ og sprogbruget. Hvis du vil kalde det brok, at jeg efterlyser en
mere overbærende tone i gruppen, ja så kan jeg ikke følge med længere. Se nu
på dine svar til mig. Du skriver intet om din egen holdning til mit
spørgsmål/efterlysning, men går i stedet direkte efter personen, i dette
tilfælde jeg.
Det gør mig ond for dig, at din opfattelse af mig er den du udviser her, men
regner ikke med at kunne få dig til selv at se det.
Kig dine egne svar på de forskellige tråde igennem, og læs selv hvor du har
svaret og hvor du _bare_ har spildt båndbredde ved at komme med intetsigende
kommentarer om at dette er off-topic, og henvisninger til gruppens fundat og
lignende..
Hvis du ønsker fortsat at angribe min person, istedet for mine meninger, er
du da velkommen til at gøre det, men brug så venligst rette forum
dk.snak.mudderkastning..

Venligst, så meget jeg nu stadig føler det ...

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-06-02 19:51

> [...]
> meget ked af det, da det så vil være svært at få andre, ikke kristne, ind

Det er da elles ganske bibelsk!

Matt 10v34 Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er
ikke kommet for at bringe fred, men sværd. v35 Jeg er kommet for at sætte
splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter
og hendes svigermor, v36 og en mand får sine husfolk til fjender. v37 Den,
der elsker far eller mor mere end mig, er mig ikke værd, og den, der elsker
søn eller datter mere end mig, er mig ikke værd. v38 Og den, der ikke tager
sit kors op og følger mig, er mig ikke værd. v39 Den, der har reddet sit
liv, skal miste det, og den, der har mistet sit liv på grund af mig, skal
redde det.

Men kan du med alle jordens humanitære hjælpemidler stoppe hvad Jesus har
sat igang; er du mere end velkommen !

Erik L

Luk 2 v14 Ære være Gud i det højeste og på jorden! Fred til mennesker med
Guds velbehag!

Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-02 20:00

Erik Engelbrecht Larsen <ErikLarsen@oncable.dk> scribbled:
> [...]
> har sat igang; er du mere end velkommen !
>

> Erik L
>
> Luk 2 v14 Ære være Gud i det højeste og på jorden! Fred til

Totalt off-topic...
Dette handler om at kunne tale ordentligt til de medmennesker der er åbne og
lydhøre for guds ord og Jesu gerninger. Du mener åbenbart at vi skal føre
krig mod hinanden indbyrdes ?
Alt handler om fortolkning når vi ikke kan spørge folk selv, men kun kender
dem gennem vidnesbyrd, tekster eller anden form for omtale.
Jeg er sikker på, i det inderste af min kristne sjæl, at mmeningen med guds
ord er at de skal spredes til alle der er lydhøre for hans budskab, og at vi
ikke skal tilbage til tidene da korsridderne bl.a. besatte Jerusalem. Hvis
det var den rette vej, hvorfor er Israel da ikke kristent og kun kristent.
Måske at du burde åbne dit hjerte for Jesu barmhjertighed, og få fred i dit
hjerte...

Venligst...

Fra : N/A

Dato : 29-06-02 21:11

Fra : Allan Riise

Dato : 29-06-02 21:11

Erik Engelbrecht Larsen <ErikLarsen@oncable.dk> scribbled:
Venligst
Allan Riise .....
> [...]
> Guds velbehag".
>
> Det udlægger jeg som freden kun er i de mennesker eller kun er kommet
> til de mennesker som Gud har behag i ikke fred til jorden, men fred
> til mennesker der har fundet Guds nåde (Joh 14v21). Jesus er ikke
> kommet med fred til denne jord eller menneskerne der dyrker det
> jordiske Matt 10v 34
>

> Erik L
>

> for visdommen er et pust af Guds kraft,
> en ren og klar udstrømning af den Almægtiges herlighed,
> derfor kan intet urent bane sig vej til hende.

Skal jeg så udlægge dit svar på den måde, at
1.) At kristendom og fred på jord, ikke kan gå hånd i hånd ! Matt k10 v34
...... ?
2.) At der alligevel er fred på jorden, hvis vi ærer Gud i det højeste. Luk.
k2 v14 ..... ?
3.) At vi ikke skal prøve at omvende dem der ikke har Gud/Jesu i deres
hjerte, men lade os nøjes med at være de eneste der er frelste Joh. k14 v21
...... ?

Jeg synes at der nogen meget ambivalente referancer du har fundet frem.
Stadig mener jeg at der enhver kristens pligt at....
1.) At der godt kan blive fred på jord, også selvom der er andre der har en
anden tro end vores, selvom vores er den rette.
2.) At fred på jord ikke _alene_ har noget med religion at gøre, men at
dette selvfølgelig spiller en stor rolle.
3.) Gøre guds gerning på jorden. D.v.s. Sprede hans ord ud til så mange som
muligt.

Og så formanede jeg dig ikke til noget, jeg mente at jeg manede dig til
eftertanke..

Venligst ...

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 30-06-02 02:40

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> Erik Engelbrecht Larsen <ErikLarsen@oncable.dk> scribbled:
> Venligst
> Allan Riise .....

klip;

> Skal jeg så udlægge dit svar på den måde, at

> 1.) At kristendom og fred på jord, ikke kan gå hånd i hånd ! Matt k10 v34
> ..... ?

At vi er på her Jorden (i verden) er vel den straf vi har arvet for den
ulydighed der fik smidt Adam og Eva ud af Paradiset og derfor kan Guds fred
der er kommet med Jesus Kristus kun eksistere i sand Kristendom.

> 2.) At der alligevel er fred på jorden, hvis vi ærer Gud i det højeste.
Luk.
> k2 v14 ..... ?

Nej det skrev jeg ikke, jeg skrev; Luk 2v14 at der er fred i menneskers
(indre) der har Guds velbehag og ikke fred på jorden

> 3.) At vi ikke skal prøve at omvende dem der ikke har Gud/Jesu i deres
> hjerte, men lade os nøjes med at være de eneste der er frelste Joh. k14
v21
> ..... ?

Nej du! Joh 14v21 "Den, der har mine bud og holder dem",
missionsbefalingen er vel også et bud fra Herren!

> [...]
en
> anden tro end vores, selvom vores er den rette.

Der ser du hvor let det er at blive uenig, du mener der kan blive fred på
Jorden, hvor du så finder det i Bibelen? og jeg siger at Gud ikke vil bringe
denne Jord fred, men lade den brænde op og forgå. 2 Pet 3v10

> 2.) At fred på jord ikke _alene_ har noget med religion at gøre, men at
> dette selvfølgelig spiller en stor rolle.

Så er vi over i spørgsmålet om politik er religion eller ikke, Men helt
sikker er politik menneskeværk og mennesker kan på grund af deres natur
skabe fred, de 6000 år jorden har eksisteret er mit bevis,

> 3.) Gøre guds gerning på jorden. D.v.s. Sprede hans ord ud til så mange
som
> muligt.

Joh 14v12 Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der tror på mig, han skal
også gøre de gerninger, jeg gør, ja, gøre større gerninger end dem, for jeg
går til Faderen; v13 og hvad I end beder om i mit navn, det vil jeg gøre,
for at Faderen må blive herliggjort i Sønnen. v14 Beder I mig om noget i
mit navn, vil jeg gøre det.

Her er igen splid, Jesus siger vi skal gøre støre gerninger en Han har gjort
og jeg mener det betyder vi skal helbrede de syge og gøre kraftige gerninger
tale i tunger osv. Hvor største delen af folkrkieken siger at Guds kraft som
Apostelen havde, ikke virker i dag og de der f.eks. taler i nye tunger ved
Helligånden er fra den onde. Jeg tænker på folkekirkens IM og LM mf. (som er
fra samme folkekirke og stadig ikke kan enes)

> Og så formanede jeg dig ikke til noget, jeg mente at jeg manede dig til
> eftertanke..

Tak da, men Gud selv er min lærmester, Joh 14 v26 Men Talsmanden,
Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og
minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer. v27 Fred efterlader jeg jer,
min fred giver jeg jer; jeg giver jer ikke, som verden giver. Jeres hjerte
må ikke forfærdes og ikke være modløst!

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 30-06-02 02:53

> Så er vi over i spørgsmålet om politik er religion eller ikke, Men helt
> sikker er politik menneskeværk og mennesker kan på grund af deres natur
> skabe fred, de 6000 år jorden har eksisteret er mit bevis,

Undskyld " der skulle være et "Ikke"

mennesker kan på grund af deres natur IKKE skabe fred:

Erik

Fra : Willy B. Stellander

Dato : 30-06-02 04:48

Kære Allan.
Dette kunne jeg selv have skrevet, men gjorde det ikke af frygt for at blive
overfaldet. en stor tak til dig for din medmenneskelige forståelse.
har du iøvrigt læst det materiale jeg sendte til dig og hvad er din
vurdering. Håber at høre fra dig.
MVH
Willy