Efterspørgsel og brug af andres login til ~
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-02 16:28

Hej gruppe

En bruger af dk.marked.privat.bolig efterlyser loginnavn og kodeord til
siden http://www.lejebolig.net, så han gratis kan gøre brug af sidens
boligtilbud uden at betale de 449 kroner, et abonnement koster.

Jeg mener, det må være ulovligt, men kan ikke finde nogen paragraffer.
Hvad mener I?

--
Mvh. Peter
"Being a robot's great, but we don't have emotions, and sometimes that

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-06-02 16:53

In article <afkjjg$a5e$1@sunsite.dk>, Peter Bjerre Rosa wrote:
> [...]
> boligtilbud uden at betale de 449 kroner, et abonnement koster.
>
> Jeg mener, det må være ulovligt, men kan ikke finde nogen paragraffer.

Ulovligt for hvem ?? At spørge ?? At låne brugernavn og password af
en anden med dennes samtykke ? At låne brugernavn og password til
en anden.

JonB

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-02 16:56

Jon Bendtsen skrev:

> Ulovligt for hvem ?? At spørge ?? At låne brugernavn og
> password af en anden med dennes samtykke ? At låne brugernavn
> og password til en anden.

Jeg mener, det må være ulovligt at benytte en service, man ikke har
betalt for.

--
Mvh. Peter
"We live in a society of laws. Why do you think I took you to all those

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-06-02 18:02

In article <afkl8i$g91$1@sunsite.dk>, Peter Bjerre Rosa wrote:

> Jeg mener, det må være ulovligt at benytte en service, man ikke har
> betalt for.

Men der er jo betalt for servicen.

JonB

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-02 18:05

Jon Bendtsen skrev:

> Men der er jo betalt for servicen.

Der er betalt for, at én bruger kan benytte servicen. Med din
argumentation kan man jo købe et stykke software og kopiere det til
alle, der ønsker det.

--
Mvh. Peter
"Rumours of my assimilation have been greatly exagerrated."

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-06-02 18:09

In article <afkp9l$3mn$1@sunsite.dk>, Peter Bjerre Rosa wrote:

> Der er betalt for, at én bruger kan benytte servicen. Med din
> argumentation kan man jo købe et stykke software og kopiere det til
> alle, der ønsker det.

Nej, der misforstår du min argumentation. Udbyder af service kan
sikre sig at der kun er en bruger af gangen. Udbyder af service
kan sikre sig at servicen kun bruges XX antal gange, aka et klippekort.

Det hele kommer an på udbyderen af den pågældende service, tillader
de at bruger og password lånes ud til andre ?

JonB

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-02 18:26

Jon Bendtsen skrev:

> Nej, der misforstår du min argumentation.

Det glæder mig.

> Det hele kommer an på udbyderen af den pågældende service,
> tillader de at bruger og password lånes ud til andre ?

Nej, servicen er i princippet personlig, som de skriver på deres
hjemmeside.

--
Mvh. Peter
"Er der en, der har koden til uendeligt liv?"

Fra : Jakob Paikin

Dato : 29-06-02 17:09

On Sat, 29 Jun 2002 17:28:04 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<peter@filmsvar.dk> wrote:

>Jeg mener, det må være ulovligt, men kan ikke finde nogen paragraffer.
>Hvad mener I?

Formentlig er det i strid med betingelserne for brug af systemet, hvis
en abonnent videregive sit brugernavn og password. Dermed kan den
pågældende antagelig risikere at få sit abonnement lukket.

Det er nok mere tvivlsomt om forholdet vil være strafbart.

--
Jakob Paikin

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-02 17:44

Jakob Paikin skrev:

> Formentlig er det i strid med betingelserne for brug af systemet,
> hvis en abonnent videregive sit brugernavn og password.

Ja.

> Det er nok mere tvivlsomt om forholdet vil være strafbart.

Okay, det havde jeg nok også lidt på fornemmelsen. Men et eller andet
stjæler man jo det produkt, hjemmesiden leverer, og kommer login og
kodeord i omløb, går der jo ikke længe, før hjemmesiden må dreje nøglen
om.

Men tak for svaret.

--
Mvh. Peter
"Don't try to be like Jackie. There is only one Jackie ... Study

Fra : Henning Makholm

Dato : 30-06-02 16:47

Scripsit Jakob Paikin <jp@dklaw.dk>

> Det er nok mere tvivlsomt om forholdet vil være strafbart.

Ville det ikke kunne knibes ind under straffelovens paragraf 263 stk 2?

--
Henning Makholm "Jeg mener, at der eksisterer et hemmeligt
selskab med forgreninger i hele verden, som

Fra : Henning

Dato : 29-06-02 18:00

>Jeg mener, det må være ulovligt, men kan ikke finde nogen paragraffer.
>Hvad mener I?

Hvad står der i aftalen, når den indgåes? At login er personligt, og
ikke må deles eller hvad? Det er det, der er afgørende.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-06-02 18:06

Henning skrev:

> Hvad står der i aftalen, når den indgåes? At login er personligt,
> og ikke må deles eller hvad? Det er det, der er afgørende.

Ja, der står, at login er personligt, men godt må deles med partner
eller ven.

--
Mvh. Peter
"Step aside everyone! Sensitive love letters are my specialty. 'Dear

Fra : Eliasen

Dato : 29-06-02 18:15

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message

> Ja, der står, at login er personligt, men godt må deles med partner
> eller ven.

Så er det vel et spørgsmål om definitionen på "deles".

--
Eliasen

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-06-02 05:08

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden http://www.lejebolig.net, så han gratis kan gøre brug af sidens
> boligtilbud uden at betale de 449 kroner, et abonnement koster.

Hvorfor skal det også være så helvedes dyrt, det er ikke noget for os fattigrøve? Forlang
nogle mere moderate priser, og det kunne være at flere var villige til at betale for at
benytte tjenesten.

NoTrabajo